نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. آذر 1395 - 23:24
ارتش سوریه پس از اینکه منطقه «القصور» واقع در شرق «خان الشیح» در دمشق را آزاد کرد تروریست‌ها که چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشتند اعلام کردند که سلاح خود را تحویل می‌دهند و حاضر به توافق با مقامات سوری هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،منابع خبری از شهرک «خان الشیح» دمشق خبر می‌دهند که تروریستها در این شهرک به ارتش سوریه پیامی ارسال و تسلیم بودن خود را اعلام کردند.



ارتش سوریه روز گذشته موفق شد منطقه «القصور» واقع در شرق خان الشیح را به صورت کامل آزاد کند و همین مسئله سبب شد که تروریستها درخواست آتش بس و توافق با دولت سوریه را مطرح کنند.



یک منبع میدانی اعلام کرد که ارتش سوریه با تروریست‌ها در خان الشیح به توافقی دست یافته اند و قرار است که در مرحله نخست این توافق، 1000 فرد مسلح به همراه خانواده های خود به استان «ادلب» منتقل شوند.



به گفته این منبع، قرار است کسانی که در این شهرک باقی می مانند در مراحل بعدی به وضعیتشان رسیدگی شود.



طی چند وقت اخیر که ارتش سوریه در شهرکهای «داریا» و معضمیه با تروریستها درگیر بود برخی از خانواده‌های سوری برای حفظ جان خود از این مناطق به سوی خان الشیح و زاکیه رفتند. قرار است که در صورت بهبود وضعیت داریا و معضمیه به این شهرکها باز گردند.



وبگاه خبری «الحدث» سوریه نیز گزارش داد که اغلب سلاحهای سنگین تروریستها در خان الشیح منهدم شده است و آنان فقط دو تانک در اختیار دارند.



به گزارش این وبگاه، در برابر پیشروی ارتش از چند محور، تروریستهایی که تقریبا محاصره بودند، چاره‌ای جز موافقت با تحویل کامل سلاح و تنظیم لیستهای کسانی که تمایل به خروج دارند نداشتند؛ حکومت سوریه نیز اجازه داده که همه کسانی که تمایل به خروج دارند به همراه خانواده هایشان خارج شود.



برخی از منابع ویژه نیز اعلام کردند تا ساعت 10 شامگاه شب گذشته 1270 نفر برای خروج از این شهرک نام‌نویسی کردند و قرار است کسانی که باقی می مانند از دستور عفو ریاست جمهوری استفاده کنند.



قرار است که امروز دوشنبه خروج افراد مسلح از خان الشیح آغاز و این منطقه به صورت کامل پاکسازی شود.



افراد مسلح حاضر در خان الشیح چندی پیش اعلام کرده بودند که به شرط اعزام به سوی «درعا» واقع در جنوب سوریه حاضر به آتش بس با ارتش هستند، ولی مقامات سوریه اعلام کردند که خروج افراد مسلح فقط به ادلب میسر است.
 
منبع: فارس
برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها