نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. اسفند 1394 - 15:48
نمایشگاه بهاره گچساران که از 16 اسفندماه باوعده 10 روزه آغاز شده بود در میان بهت و نگرانی غرفه داران به پایان پیش از موعد رسیده که بسیاری از غرفه داران با اعتراض و تجمع در جلوی فرمانداری گچساران خواستار طی کردن مدت تعین شده این نمایشگاه شدند.

به گزارش آفتاب جنوب ،برگزاری نمایشگاه‌های عرضه فصلی کالا در سال‌های گذشته که وضعیت اقتصادی کشور به مانند شرایط کنونی نبود، از شور و نشاط خاصی برخوردار بود، اما در این یکی دو سال اخیر به دلیل تحمیل تحریم‌ها و وجود مشکلات اقتصادی که قدرت خرید مردم را نشان رفت، بازاریان و کسبه گچساران از ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی همچنان معترض هستند.

 

 این درحالی است که بازاریان گچساران معتقدند با کاهش قدرت خرید، مردم نیز به کالاهای بی‌کیفیت روی آورده و نمایشگاه فروش بهاره این شهر بعضا نیز محل تجمع این نوع کالاها از استان ها و شهرستان های دیگر است  آن هم در شرایطی که بازاریان این شهر پس از یک سال بی‌رونقی کسب و کار چشم و امیدشان را به بازار شب عید دوخته‌اند تا شاید بتوانند حداقل در پایان سال دخل و خرج خود را برابر کنند.

 

اما ظهر امروز در بحبوحه فروش نمایشگاه بهاره گچساران زمانی که بدون اطلاع قبلی  اعلام می‌شود این نمایشگاه تا ساعت 22امشب آخرین ساعات فعالیت خود را سپری خواهد کرد، غرفه دارانی که همچنان دل به رونق کاسبی خود در واپسین روزهای این نمایشگاه بسته بودندبا شوک بزرگی روبرو شدند.

 

 

نمایشگاه گچساران

 

این اقدام مسئولین مربوطه تجمع اعتراض آمیز غرفه داران در جلوی دفتر مرکزی این نمایشگاه و نیز در جلوی فرمانداری گچساران را به همرا داشته که  خواستار طی کردن مدت تعین شده این نمایشگاه شدند که به گفته غرفه داران نمایشگاه بهاره گچساران از روز 16 اسفندماه آغاز و طبق مدت مقررشده  باید به مدت 10 روزبه فعالیت خود ادامه دهد.

 

نمایشگاه گچساران

 

گفتنی است از چند روز پیش تعدادی از اهل کسبه گچساران از کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بهاره این شهرناراضی بودند و این نگرانی را با مسئولین مربوطه نیز در میان گذاشتند و معتقد بودند برپایی این نمایشگاه ضربه سنگینی به رونق بازارگچساران در ماه منتهی به سال جدید خواهد زد اما به نظر می رسد مسئولین این اعتراضات را در ابتدای برپایی نمایشگاه بهاره گچساران وارد ندانستند .

 

نمایشگاه گچساران

 

براین اساس در میان غرفه داران نمایشگاه و بازاریان این شهرستان  حضور یافتیم و درد دل آنها و دلایل این اعتراض آنها را جویا شدیم.

 

نمایشگاه گچساران

 

یکی از بازاریان گچساران در خصوص اظهارات اعتراض آمیز خود گفت:کسبه و دلالان غیربومی که از استانهاو شهرستان های  دیگر به این نمایشگاه آمده اند باعث رکود در بازار گچساران شده اند و ما مشتریان خود را از دست داده ایم و ما صاحبان مشاغل کسبی و مغازه‌داران این شهرستان، از این ماجرا تاکنون متحمل خسارات و صدمات بسیاری شده ایم.

 

فرهاد یکی دیگر از جوانان کاسب این شهر است که معتقد است وجود نمایشگاه بهاره گچساران دودش به چشم بومی ها و سودش به جیب غیربومی ها خواهد رفت.

 

وی افزود: حضور غرفه داران بی شمار غیر بومی در نمایشگاه بهاره گچساران و حضور بالای 400 غرفه در این نمایشگاه آن هم در روزهایی که اوج درآمدزایی و کسب و کار ما بازاریان بوده با پشت سر گذاشتن مشکلات و سختی‌های بازارکه به رونق و فراوانی مشتری در این روزها چشم دوخته‌اند ،واقعا نا امید کننده است.

 

یکی از بازاریان با بیان اینکه بازار گچساران در این روزهای پایانی سال وضعیت مناسبی ندارد،گفت: بازاریان این شهریک سال به انتظار شب عید گرسنگی می‌کشند آنوقت مسئولین تصمیم به برگزاری نمایشگاه بهاره می‌گیرند،عوارض شهرداری را ما بازاریان گچساران می‌دهیم آنوقت این کالاهای بنجل غرفه داران شهرهای دیگر است که در نمایشگاه بهاره گچساران جا خشک می‌‌‌کنند.

 

کاسبی که مدعی بود از صبح تا ظهر حتی یک مشتری هم در مغازه‌اش ندیده است ،افزود:متاسفانه فروشندگان استان‌های دیگر به نمایشگاه گچساران می‌آیند و شب عید پول‌های این شهر را به جیب می‌زنند و می‌رود و آنوقت این بازاریان هستند که باید مالیات پرداخت کنند.

درادامه به سراغ یکی از غرفه داران نمایشگاه بهاره که نیز از بازاریان و کاسبان گچسارانی است رفتیم که در این خصوص اظهار کرد:ظلمی که امور صنفی گچساران و برخی از مسئولین ضعیف این شهرستان در حق کسبه و مغازه داران این شهر نمودند، برپایی نمایشگاه بهاره در این شهر بود.

 

وی افزود:واقعا مسئولین و اصناف در خواب بسر می برند که غرفه داران غیر بومی باید سرمایه شهرمان را خالی کنند ،جای تاسف دارد که بسیاری از جوانان شهرمان با بیکاری دسته پنجه نرم می کنند و تمام امیدشان به درآمد بازار اسفندماه بود که با بی برنامگی اصناف و برخی مسئولین مربوطه این هم به جیب دیگران می رود.

 

نمایشگاه گچساران

 

جوان دیگری افزود:متاسفانه پیمانکاران این نمایشگاه افراد غیر بومی از تهران و خوزستان هستند در این بین  نباید  400 غرفه در این نمایشگاه دایر می شد در حالی که نهایتا باید با 100 غرفه این نمایشگاه برپا می شد و تنها 20 درصد نمایشگاه در اختیار افراد غیر بومی قرار می گرفت.

 

یکی دیگر از غرفه داران گفت:الان با وجود این تعداد غرفه خیلی از ما غرفه داران  واقعا ضرر می کنیم باور کنید حتی در شهرهای بزرگ هم بیشتر از 100 غرفه نمایشگاهی برپا نمی شود که نه غرفه داران متضرر شوند و نه بازاریان؛ الان کرایه ای که برای هر غرفه از ما اخذ شده حدود 600 هزارتومان است و برخی از غرفه های دیگر حتی تا بیش از 1 میلیون تومان هم فروش رفته است.

 

غرفه دار دیگری گفت:با این همه مشکلات برای ما غرفداران متاسفانه امروز ظهر در کمال ناباوری به ما فروشندگان بدون کوچکترین اطلاع قبلی اعلام می کنند که باید ساعت کار نمایشگاه امشب ساعت 10 به پایان برسددر حالی که می بایست طبق وعده تا 25 اسفندماه عمل می شد،متاسفانه امروز صبح هم سفارش بار جدید داده بودم که با این اوضاع نابسامان نمی دانم چگونه کنار بیایم.

 

نمایشگاه گچساران

 

گفتنی است در پی اعتراضات صورت گرفته غرفه داران نمایشگاه بهاره گچساران ،از سوی مسئولین  این نمایشگاه تا ساعات پایانی24اسفندماه جاری همچنان برگزار خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

به نظر من مسوولین باید باهم هماهنگ شوند و بابرنامه ریزی دقیق نمایشگاه برپا کنند مثلا100 غرفه و فقط 10 درصد یا نهایت 20 درصد به غیر بومی بدن که جوانان بیکار شهرمون حداقل سودی ببرند.اقای فرماندار که الان میخاد مثلا بازاریا از دستش ناراحت نشن قبلش باید ورود میکرد و فقط مثلا100 غرفه برپا میکرد که هم کیفیت بالا بره هم کمیت.
احسنت
اقای فرماندار مثلا شخصا خودت میری مغازه ها سر میزنی میگی فاکتورا ببینم بجای اینکارا یبار اومدی بپرسی چه مشکلاتی دارین؟چرا همش فیلم بازی میکنی
جناب فرماندار که یک تنه میخای زودتر تعطیلش کنی به فکر زیان غرفه دارا هم هستی؟چرا از اول مخالفت نکردی؟چرا گذاشتی500 غرفه بزنن چرا گذاشتی200 تا غیر بومی بیان؟؟واقعا جای تاسف داره
چند وقت پیش فرماندار اومده بود به مغازه دار سر بزنه و میگفت فاکتورارو ببینم اخه به نظرت این فقط سیاه بازی و نمایش نیست اخه تو چطور از قیمت اجناس سردر میاری چرا کارو به کارشناس واگذار نمیکنی؟؟بجای این کار بیا رو پروژه های شهری نظارت کن که هرجا اسفالت میکنن1ماهه خراب میشه و...
تقسیم بندی غرفه ها همش با پارتی بازی بود تازه بازار سیاه غرفه هم مسوولین اصناف راه انداختن بعضی غرفه هارو تا1میلیون میفروختن.اقای فرماندارکجا بودی اون موقع

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها