نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. ارديبهشت 1394 - 17:15
دعوت از مریم رجوی، برای ایراد سخنرانی در یک نشست داخلی مجلس نمایندگان آمریکا، با مخالفت برخی مقام‌های پیشین وزارت خارجه ایالات متحده روبرو شد، بطوری که اعلام کردند در این نشست شرکت نخواهند کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،

در حالی که بر هیچ کس دشمنی داعش با جمهوری اسلامی و در مقابل حمایت های آل سعود از این گروه تروریستی پوشیده نیست، مریم رجوی از رهبران گروهک تروریستی منافقین در یکی از نشست‌های کنگره ایالات متحده، مدعی شد ایران "پدرخوانده" داعش است که با دسترسی به سلاح هسته‌ای می‌خواهد از افراطیون حمایت کند.به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رجوی که روز چهارشنبه، ۹ اردیبهشت، از طریق ویدیو کنفرانس در نشست کمیته فرعی مبارزه با تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا،  شرکت کرده بود، با انتقاد از توافق هسته‌ای احتمالی با ایران ادعا کرد که اعطای امتیاز به ایران آن را جسورتر و تهاجمی‌تر می‌سازد.

 

وی سپس تاکید کرد که ایران باید به طور کامل غنی‌سازی اورانیوم را متوقف سازد و تاسیسات هسته‌ای و برنامه موشکی خود را تعطیل کند.

 

به گزارش رادیو فردا، رجوی ادعا می کند: «راه حل نهایی برای حل این مشکل، تغییر رژیم توسط مردم ایران و مقاومت است. این رژیم بسیار شکننده و آسیب پذیر است.‌‌ همان طور که قیام سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) نشان داد، بخش قابل توجهی از مردم ایران مشتاق تغییر بنیادین در کشور، پایان رژیم روحانیون و استقرار دمکراسی هستند.»

 

به گفته وی، گروهک تروریستی که آن را "یک جنبش مسلمان دمکراتیک" خواند، تشکیلاتی در مقابل بنیادگرایی است؛ تشکیلاتی که به اعتراف اعضای جداشده از آن، فرقه ایست مخوف که در آن زنان به عنوان برده های جنسی، مورد سوء استفاده قرار می گیرند و مردان نیز با دور نگه داشته شدن از دنیای امروز، به ابزاری برای تحقق خواسته های سران این گروهک تبدیل شده اند.

 

این سخنان در حالی مطرح شده است که به گزارش صدای آمریکا، رابرت فورد، سفیر پیشین آمریکا در سوریه و و دانیل بنجامین، هماهنگ کننده سابق آمریکا در امور مبارزه با تروریسم، در گفتگو با پایگاه خبری المانتیور گفتند قصد ندارند با شرکت در جلسه سخنرانی رجوی، تریبونی در اختیار رییس گروهی که واشنگتن تا سه سال پیش آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود، بگذارند.

 

رابرت فورد در گفتگویی تلفنی با المانیتور، ضمن انتقاد از کمیته فرعی مبارزه با تروریسم مجلس نمایندگان در این باره، گفت: «سازمان مجاهدین[گروهک تروریستی منافقین] چه چیزی در مورد (گروه) دولت اسلامی[داعش] می‌داند؟»

 

دانیل بنجامین، که خود در دوران مسئولیتش در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی در زمان وزارت هیلاری کلینتون، در خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا نقش داشت، نیز دعوت رئیس این کمیته از مریم رجوی را «شرم‌آور» خواند و گفت این سازمان هیچ کمکی به بحث ما نمی‌کند.

 

المانتیور در ادامه گزارش خود به نقل از بنجامین نوشت: «من فکر نمی‌کنم که سازمان مجاهدین خلق[گروهک تروریستی منافقین] چیزی برای ارائه به بحث ما درباره داعش داشته باشد و این موضوع باعث منحرف شدن مسیر اصلی این نشست خواهد شد.»

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

تازه های سایت