نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. فروردين 1397 - 0:01
اختتامیه سومین دوره بازی های بومی محلی مشک و ملار با حضور "غلامرضا تاجگردون" و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در روستای سرآب ننیز گچساران به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، این مسابقات از22بهمن ماه سال گذشته در 2 بخش فرهنگی و ورزشی با همکاری دفتر نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس،دهیاری‌ها، خانه هنرمندان و اداره فرهنگ وارشاد این شهرستان دررشته‌های مختلف ورزشی محلی در هر چهار دهستان بویراحمد گرمسیر، لیشتر، بی‌بی حکیمه و امامزاده جعفر آغاز شده بود. 

احیای بازی‌های بومی محلی،ایجاد نشاط و افزایش روحیه همدلی بین مردم روستا‌ها از اهداف برگزاری جشنواره مشک و ملاردراین شهرستان بود.رشته‌های الختر، چوگو، والیبال، فوتسال، گرنا، طناب کشی، آشپزی، موسیقی محلی و نواهای سنتی نیز از بخش‌های مهم جشنواره بازی‌های بومی و محلی درگچساران بود. 

به گفته کارشناسان 30 نوع بازی محلی در مناطق روستایی و عشایری گچساران از روزگاران کهن به یادگار مانده که برخی از این بازی‌ها در حال فراموشی است. یه قل دو قل، طناب کشی، الختر، اسب سواری، تیراندازی، چهارکوس، هفت سنگ، چوکلی و گرنا دوال از مهمترین بازی‌های سنتی در گچساران است. 

گفتنی است این جشنواره از روز ۲۲ بهمن ماه سال ۹۶ در چهار دهستان امامزاده جعفر(ع)، بی بی حکیمه(س)، لیشتر و بویراحمد گرمسیری آغاز شده بود که در5فروردین ماه 97 پایان یافت.

 

دیدگاه‌ها

سلام بر سنت و شرف ایلم بانوی.درود بر تاجگردون میرشکار کشورم.وزیر آینده ایرانم.من باوی هستم و افتخارم اینست

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها