نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. دى 1397 - 10:01
آقایان مسئول؛مطمئن باشید اگر به جای هزینه های کلان برگزاری جشن های مشک و ملار اقدام به مراسم گلریزان کنید! مردم گچساران کاری تاریخی خواهند کرد و همگی حضور پیدا می کنند و می توان هم زندانی آزاد کرد؛ هم جهزیه ؛هم کمک به افراد کم بضاعت و هم باقی کمک ها را دید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ارسالی مخاطب-در صفحه شخصی جناب رحیمی فرماندار گچساران دیدم که تشکیل جلسه ای با حضور مسئولین داده بودند به جهت برگزاری مراسم مشک و ملار در ایام نوروز ،کسی نیست که با شادی مردم مخالف باشد چون هیچ چیزی بهتر از شادی و نشاط در بین مردم نیست و مردمی با روحیه بالا صدالبته بهتر از مردمی غمگین خواهند بود.

با توجه به اینکه برگزاری این جشن طبعا هزینه های زیادی به همراه دارد و صرفا جهت انجام مراسمی چند ساعته خواهد بود پیشنهادی داشتم که امیدوارم اجرایی شود، پیشنهاد به فرماندار و نماینده محترم شهرستان این است که این هزینه ها با توجه به فشار اقتصادی که به مردم وارد است و همچنین بالا بودن نرخ تورم و گرانی و طبعا فشاری که قشر ضعیف جامعه بیشتر آن را احساس می کنند هزینه های این همایش صرف یکی از این امور ذیل شود:

*کمک به جهزیه جوانان کم بضاعت که انشالله با این کمک در همان تاریخ بتوانند ازدواج کنند.

رسول خدا (ص) فرمود: هرکس در کار ازدواج دو نفر اقدام کند و خدا نیز آن دو نفر را گرد هم آورد، خدا در برابر هر قدمی که وی در این راه برداشته و هر سخنی که گفته ثواب یک سال عبادت می دهد. 

*نصب آبخوری و آب سردکن در چند نقطه از شهر از چند جهت ؛ می توان این جایگاه آبخوری ها رو با استفاده از معماری اسلامی و همچنین مزین کردن به تصاویر شهدای شهرستان ایجاد کرد که هم یک کار فرهنگی است و هم می تواند یک نمادی باشد برای زینت بخشیدن به شهر در کنار مبلمان شهری و همچنین در اوقاتی که تشنگی و خستگی بر شهروندان غالب شده با نوشیدن جرعه ای آب گوارا تشنگی را از آنها رفع کرده و نشاط بخش آنها شوند.

*فکر کنم با این هزینه بشود حداقل برای هزار نفر بسته حمایتی(کالاهای مورد نیاز روزمره) را تهیه کرد و به افراد مستمند شهر و روستا داد و چقدر قشنگ خواهد بود که نماینده محترم و مدیران این شهرهم ؛هر نفرخود یک بسته را به خانواده ای بدهد و علاوه بر دید و بازدید ؛پای درد و دل این مردم هم بنشینند که شاید بتوانند گره ای از مشکلاتشان را حل کنند و چقدر زیباست که دل هزار خانواده با این حرکت شاد شود.

به نظر شما زیبا نیست که به جای اینکه مسئولین به دیدار نماینده محترم و پرتلاش در جشنواره مشک وملار بیایند به دیدار مردم بروند.! و حداقل مرهمی باشند بر زخم هایشان و دل این افراد هم شاد بشود و شاید بتوان گره ای از مشکلاتشان باز کرد.

*آزادی چند زندانی شاید بتوان این هزینه ای که برای این همایش که به نظر میرسد کم هم نباشد چند زندانی که بدهی کمی دارند را آزاد کرد و در عید نوروز این افراد هم در کنار خانواده شان شاد باشند و حتی می توان علاوه بر این هزینه جناب نماینده و فرماندار محترم خودشان پیش قدم شوند و در اقدامی مردمی از مردم و مسئولین بخواهند در جشن گلریزان شرکت کنند و بتوان افراد بیشتری را از زندان آزاد کرد.

*حتما افرادی وجود دارند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که نیاز به عمل جراحی داشته باشند ولی پولی برای انجام عمل نداشته باشند خدا رو گواه می گیرم روزی به کمیته امداد مراجعه کردم یکی از مسئولین می گفت که فردی نیاز به عمل جراحی اب مروارید چشم دارد و نیاز به دویست هزارتومن پول جهت انجام عمل ؟!؛به نظر شما بهتر نیست که حداقل امسال با توجه به وضعیت معیشت مردم به جای برپایی این همایش ها این هزینه ها رو صرف این امورات کرد.

* کسانی هستند که گرفتار مواد مخدر شده بودند و حال رهایی پیدا کرده اند ونیاز به حمایت مالی و شاید اندکی جهت ایجاد شغل دارند شاید بتوان با حمایت هر چند اندک مالی از این افراد بتوان دل آنها را شاد کرد و بتوانند شغلی برای خودشان ایجاد کنند.

امام رضا (علیه السلام) می فرماید: «مَنْ‏ فَرَّجَ‏ عَنْ‏ مُؤْمِنٍ‏، فَرَّجَ‏ اللَّهُ‏ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ »

"هر کس اندوه مؤمنی را برطرف کند، خداوند روز قیامت اندوه را از دلش برطرف می سازد"

و یا در جایی دیگر امام رضا(ع) می فرمایند که: بعد از انجام واجبات، نزد خدا عملی با ارزش تر از شاد کردن قلب مؤمن نیست.

از شما نماینده محترم و فرماندار پر تلاش شهرم خواهشمندم این پیشنهاد را بپذیرند و حداقل امسال با توجه به وضعیت معیشتی بد مردم این هزینه ها صرف این امور بشود که باعث شادی خیلی از خانواده ها خواهد شد.

 باور کنید می شود در کنار هزینه این مراسم و با برگزاری جشن گلریزان در اقدامی مردمی در تاریخی مشخص مبالغی پول جمع کرد و قبل از عید نوروز گره گشای خیلی از مشکلات مردم مستضعف باشیم حتما که مردم عزیز هم شادتر می شوند وقتی می بینند که خانواده ای دیگر هم شاد هستند در این ایام.

مطمن باشید اگر به جای برگزاری جشن های مشک و ملار اقدام به مراسم گلریزان کنید مردم گچساران کاری تاریخی خواهند کرد و همگی حضور پیدا می کنند و می توان هم زندانی آزاد کرد؛ هم جهزیه ؛هم کمک به افراد کم بضاعت و هم باقی کمک هارا دید.

حرف پایانی:

شاد کردن دل مؤمنان و برطرف ساختن اندوه و غصه از آنان ؛که با برطرف ساختن "مشکلات" آنان رابطه تنگاتنگی دارد ؛در احادیث رسیده از اهل بیت مورد تأکید قرار گرفته است.

بیاید کاری کنیم که عید نوروز امسال افراد بیشتری احساس خوشحالی داشته باشند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها