نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. مرداد 1396 - 10:52
معاون سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران گفت: ما باید تمام تعهداتی که نسبت به آمریکا و غرب داریم را از بین ببریم و در ساختن ایران اسلامی بیش ار پیش باید به توان و هوش جوانان و توان داخلی خودمان اعتماد کنیم تا بتوانیم جبران کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجتبی ثابتی معاون سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط کنگره آمریکا علیه ایران اظهارکرد: حدود 4سال پیش عده ای آمریکا را سفینه نجات می دانستند و تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات اقتصادی را طراحی نقشه ای برای ارتباط با آمریکا و پذیرش همه اتهاماتی که آمریکا در طول این 37سال به نظام اسلامی زده بود، فرض کردند.

وی افزود:نقشه این بود که ما بداهتا ازدستاوردهای هسته ای دست بکشیم،دست آوردی که هر چند عده ای قبل از انقلاب هم اصرار بر ایجاد نیروگاه های آن بودند و عده ای هم معتقد بودند که تنها راه برون رفت از معضلات اقتصادی اتکاء ،ایمان و احترام به توان داخلی و بارور کردن بایسته های اقتصاد قدرتمند درون زا بودند.

ثابتی گفت:علی رغم همه انتقاداتی که به برنامه برجام بود دولت مُصر بر تحقق برجام بود و در همین شرایط مجلس سابق هم با مدیریت آقای لاریجانی هم با تمام قوا حمایت کرددرحالی که درابتدا قائل به این نبودند که برجام باید به مجلس برود و بعد از اینکه به مجلس رفت و نقد های صریح و قابل پیش بینی گفته شد اما با همه این تفاسیر مجلس به برجام رای مثبت دادکه عده ای جشن گرفتندو پایکوبی کردند و در خیابان های تهران رقصیدند و عده ای هم در صحن مجلس شورای اسلامی گریه کردند.

معاون سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران افزود:دوسال از واقعه اجرای برجام گذشت دولتمردان مدعی بودند که ایجاد هر گونه تحریم جدید نقض آشکار برجام است و در همان روزهای اول 17شرکت و فرد ایرانی تحریم شدند و آقای عراقچی در جلوی دوربین ها گفتند این تحریم ها نقض روح برجام است.

وی اظهارکرد:اولا برجام اگر روح نداشته باشد چه چیزی خواهد داشت برجام بی روح دیگرچه چیزی است،گذشت و با تحریم ها متعددی مواجه شدیم و گستاخی ها به مرحله ای رسید که گفتند ایران باید برنامه موشکی خود را تعدیل کند و با نظارت های غرب باشد و حقوق بشر غربی را بایدکامل بپذیرد.

معاون سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران تصریح کرد:نظام، مردم، پول بیت المال و توان مردم 4سال صرف برجام شد که امروز مدعیان آن شرمسارانه که البته هنوز هم مدعی هستند و در عین شرمساری حاضر هم نیستند که بیایند و بگویند که اشتباه کردند.

ثابتی ادامه داد:همه این موارد نشان می دهد برجام نه جسم و کالبدی دارد و نه روح و روانی ،امروز مجلس شورای اسلامی باید طرح استیضاع وزیر امور خارجه و طرح عدم کفایت رئیس جمهور را مطرح کند.

وی افزود: اگر مجلس، مجلس مطالبه گر، تحلیل گر ،تدوین گر و مجلس حق مداری باشد باید یکی از اقداماتی که می کند این باشد که وزیر امور خارجه را حتی پیش از طرح معرفی به عنوان وزیر امور خارجه جدید به مجلس بیاورند و استیضاع کنند.

معاون سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران تصریح کرد:انجام اشتباه هیچ ضمانت اجرایی ندارد و هرکسی می تواند در هر سطحی اشتباه کند و بعد قلدرمابانه و مدعی حق به جانب دیگران را مقصر بداند، ما باید تمام تعهداتی که نسبت به آمریکا و غرب داریم را از بین ببریم.

 ثابتب افزود:به هر حال صنعت هسته ای را با بتن پرکردند که دراین خصوص برنامه راه اندازی سایت های هسته ای باید مجدد فعال شود و تعهد ها را باید بشکنیم و به هرحال آمریکا برجام را یکطرفه و ناجوانمردانه نقض کردو این درحالی بود که می گفتیم چه تضمینی است که اوباما تا آخر بماند،چه تضمینی است که یک دموکرات از جنس اوباما بیاید و بماند وچه تضمینی است که برجام ادامه پیدا کندکه باز هم ما را تحقیر و مسخره می کردند.

وی تصریح کرد:برجام شکست خورد و جان در قالب ندارد، قالب برجام هم احتمالا به قبر سپرده خواهد شد،اولین کار این است که مصوبان برجام باید پاسخ گو باشند و دومین کار این است که تمام تعهداتی که به غرب دادیم و حق مسلم مردم را در امورات مختلف به یغما دادیم باید به تمام کارها و تعهدات اشتباهی که دولت داد، پایان دهیم.

معاون سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران افزود: سومین کار این است که  اظهار پشیمانی کنیم که این کار اشتباه است چقدر رهبر انقلاب و دلسوزان انقلاب گفتند اعتماد به آمریکا اعتماد به گرگ است و گرگ هیچ معرفت و قراری ندارد و هیچ تعهدی به عقود خود ندارد و آنهایی که مدعی بودند باید امروز عذرخواهی و اظهار پشیمانی کنند.

ثابتی ادامه داد:نکته چهارم این است بیش ار پیش باید به جوانان و توان داخلی خودمان اعتماد کنیم و ساختن ایران از طریق اعتقاد به باورهای دینی و اعتقاد به هنجاری فرهنگی ، فهم ، فرهنگ و هوش جوانان ایرانی بااین اتکا و این حمایت انشاءالله بتوانیم جبران کنیم و مسیری که تا قبل از این 4سال داشته ام را ادامه بدهیم .

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها