نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. آبان 1397 - 23:42
رئیس دادگستری گچساران گفت:حفظ بیت المال بسیار مهم است و نگهداری از آن بسیار مهمتر است،در جاهایی که احساس شود حقوق بیت المال در حال ضایع شدن است سریعا ورود خواهیم کرد و برخورد شدید و قانونی و بدون اغماض با جرائمی که امنیت مردم را بخواهد خدشه دار کند برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رضا غریب چپور رئییس دادگستری گچساران در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه که با موضوع چگونگی حفظ حقوق عامه و انفال عمومی در سالن جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد،گفت:برخی از جرم ها جنبه عمومی و برخی نیز جنبه خصوصی دارندکه در برخی از جرم های عمومی منافع مردم در نظر گرفته می شود.

وی افزود:وقتی که جرمی رخ می دهد برخورد قانونی نیز صورت می گیردکه یکی از رویکردهای دادگستری پیشگیری از وقوع جرم است،گچساران یک شهرفرهنگی است که نامگذاری خیابان ها و بلوارهایش به نام شهدا و قرار گرفتن صنعت نفت و دیگر صنایع نمایانگر فرهنگ  خوب و بالای مردمان این شهر است.

 غریب پورتصریح کرد:دادستان برتمام شهرستان احاطه و شناخت کلی دارد و این احاطه موجب شده که اقدامات خوبی درسطح شهرستان صورت گیرد،تمرکز فعالیت ها در زمینه برخورد با مجرمان برعهده دادستان است و در جایی که احساس شود حقوق بیت المال در حال ضایع شدن چه در زمینه نهادها و ادارات وچه در زمینه امنیت مردم از این حیث که ذهن مردم را خدشه دار و احساس نارضایتی به وجود آورد دادستان می تواند برحسب وظیفه ورود کند.

 وی تصریح کرد: در زمینه حفظ حقوق عامه که یکی از رویکردهای دادگستری است،حفظ بیت المال بسیار مهم است و نگهداری از آن بسیار مهمتر است،در جاهایی که احساس شود حقوق بیت المال در حال ضایع شدن است سریعا ورود خواهیم کرد و برخورد شدید و قانونی و بدون اغماض با جرائمی که امنیت مردم را بخواهد خدشه دار کند برخورد خواهیم کرد.

رئیس دادگستری گچساران افزود:با بیان اینکه رویکرد دادگستری دقت در حفظ بیت المال و برخورد با مجرمان است حفظ حقوق بیت المال و امنیت  در جایگاه تعریف دادگستری ضرورت دارد،دادگستری نماینده قوه قضائیه در سطح شهرستان است و تمامی نهادهای اداری و غیراداری را باید تحت نظر داشته باشد و اگر جرمی اتفاق افتاد برخورد جدی صورت گیرد که در این زمینه نیاز به همکاری اصحاب رسانه دارد.

غریب پوراظهارکرد: یگانه مرجع رسیدگی به جرائم دادگستری است و دادگستری دارای محدودیت هایی است که انتظار می رود رسانه ها این موضوع را برای مردم در جامعه شفاف و آگاه سازند،درحقیقت دادگستری مرجع مراجعه زیاد مردم است وکسانی که به آنها ظلم واقع شده به این مکان مراجعه می کنند.

 وی افزود:در زمینه شاکی و متهم برخورد های تکریمی یکسان صورت می گیرد اما در برخی از مسائل هم چون قتل و تجاوز دادگستری محدویت دارد،بیش از 2 هزار قانون مجرمانه وجود داردکه اصحاب رسانه در زمینه انتشار اخبار حقوقی سعی کنند که یک مشاور حقوقی داشته باشند که خدای ناکرده با مشکلی برخورد نکنند.

 رئیس دادگستری گچساران گفت:اصل کار فرهنگی برعهده اصحاب رسانه است و وظیفه دادگستری برخورد با مفاسد است که در این زمینه حمایت اصحاب رسانه را می طلبد.

امیر حمزه بازیار،دادستان گچساران نیز در ادامه این نشست گفت:هدف از تشکیل این جلسه بررسی دغدغه های اصلی مردم و دستگاه قضا است،منصب دادگستری یک منصب خطیری در ایجاد عدالت است، شهرستان گچساران  به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در شاهراه محورهای مواصلاتی جنوب به شمال در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر و  کالا قرار گرفته است.

وی افزود:شهرستان گچساران دومین تولید کننده نفت کشور است که وجود صنعت نفت و پتروشیمی و وجود سد کوثر و به بهره برداری رسیدن سدچم شیر در آینده با اعتباری به مبلغ یک هزار میلیارد تومان  نه تنها برای این استان بلکه برای استان های همجوار مانند استان بوشهر خیر برکت خواهد داشت.

بازیاراظهارکرد:رسانه ها گوش شنوا و چشم بیدار جامعه هستندکه درهمین راستا برآن شدیم که مجموعه دستگاه قضایی از عرصه رسانه و خبر در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد،امروزه کشور جمهوری اسلامی ایران  با نوعی تهاجم فرهنگی و رسانه خاص با این گونه حملاتی که به صورت جنگ نرم بر علیه ایران صورت  می گیردکه این تهاجم از سوی دشمنان موجب شده تا دستگاه قضایی در نوک پیکان مورد حمله دشمنان از جمله آمریکا  قرار گیرد.

وی تصریح کرد:اصحاب رسانه بایستی با  دستگاه قضایی رابطه داشته باشد،ما زمینه ها را برای توزیع عادلانه ثروت ایجاد می کنیم و قلم و افکار شما به عنوان سفیر اجرای عدالت و صدای مردم است ونبایستی در راستای مارکسیستی باشد که در گفتار زیبا اما در عمل زشت باشد وسعی کنیم در متن خبر آن چیزی را بر روی قلم بیاورید که نتیجه آن مطلوب باشد.

دادستان گچساران  تصریح کرد: در این زمینه رهبری فرموده است؛ که اموال عمومی توسط رسانه ها و با همکاری دستگاه قضایی برای مردم  اعلام شود،آن چیزی  که در گوش مردم و دیدار مردم قرار می گیرد نباید در گفتار زیبا باشد و در عمل زشت و سعی کنید در اجرای قلم و ویرایش خبر آن چیزی که درقانون آمده است بیان شود.

بازیار در ادامه به اجرای حکم سریع قانون در اعدام سارقان طلافروشی گچساران گفت:روند رسیدگی به پرونده های مهم ازاقدامات خوب دادگستری گچساران است،قریب بر 5 ماه حکم اعدام قاتلان طلافروشی گچساران صادر شد و اموال مسروقه به مالبختان  برگرداننده شد و اعدام در ملا عام انجام گرفت. 

بازیار در ادامه با اشاره به جایگاه اصحاب رسانه تصریح کرد: وظیفه دادگستری برخورد با مفاسد است که در این زمینه حمایت اصحاب رسانه را در این زمینه می طلبد،آن چیزی که برقلم می آید باید منطبق با قانون باشدو اگر قلم رسانه در راستای یک شخص قرار گیرد این حرکت خوشایندی نخواهد بود.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها