نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. ارديبهشت 1394 - 19:19
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: انگیزهای سرکوب مردم یمن توسط عربستان ناشی ازماهیت و خوی جنگ ستیزی سعودی‌ها است.

به گزارش آفتاب جنوب,

حجت الاسلام والمسلمین "شمس الله جلیلیان" مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام رصد، در خصوص حملات ددمنشانه عربستان به مردم بی دفاع یمن و هدف از این حملات، گفت:  همه آگاه هستند که عربستان سعودی، ارتشی اجاره‌ای و عاریتی دارند و نیروهای هوایی متجاوزان ازخلبانان چند کشور تشکیل شده که برای قتل‌عام مردم مظلوم و بی‌پناه یمن از آنها استفاده می شود.

ارتش عربستان یک ارتش اجاره ای و عاریتی است

وی افزود: یک ارتش اجاره‌ای نمی‌تواند در برابر ارتش ایدئولوژیک انصارالله و نیروهای یمنی، با قدرت عمل رفتار کند و قطعا سرنوشت این تجاوز محتوم و مشخص است.

حجت الاسلام جلیلیان در جواب این سئوال که چرا عربستان دست به چنین اقدام غیر انسانی زده است، تصریح کرد:  موقعیت فعلی عربستان سعودی نشان می‌دهد این رژیم قادر به تأمین و سیادت بر جهان پیرامونی خود نیست و نتوانسته بر جنبش‌های مقاومت و انقلابی تسلط پیدا کند و تسلسل و ناامیدی آنان در مهار انصارالله از عوامل مهم در شکل گیری این تجاوز به خاک یمن است.

 

ساختار قدرت و دولت عربستان با بحران مشروعیت همراه است

وی با اشاره به اوضاع نامناسب داخلی و وضعیت نابسامان خارجی عربستان اظهار داشت: سعودی‌ها باحمایت از القاعده و داعش در خارج از مرزها و عدم مشروعیت حکام جدید در داخل کشور و جوان و خام بودن پادشاه جدید، ساختار قدرت و دولت در این کشور را با بحران مشروعیت روبه‌رو کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه آنها تصورشان این است که درگیرشدن در جنگ یمن می‌تواند دوباره وحدت ملی در حاکمیت و خاندان سعودی پدید آورد، تصریح کرد: سیستم امنیتی عربستان سال‌هاست با حمایت از القاعده و هم‌اینک داعش از منطقه امنیت‌زدایی کرده است.

حجت الاسلام جلیلیان با اشاره به توافق نانوشته عربستان با تروریسم عربی در پی فراهم کردن امنیت داخلی خود است، تأکید کرد: دیگر نمی‌توان ناامنی را در بیرون منطقه توسعه داد و در درون با پول‌های خود امن زندگی کرد امروزه امنیت داخلی متأثر از امنیت خارجی است.

تنها هنر ارتش عربستان قتل عام کودکان و زنان بی دفاع یمنی است

وی تنها هنر ارتش عربستان راقتل عام کودکان و زنان بی دفاع و محاصره اسرائیل گونه یمن برای جلوگیری از غذا و دارو و حمله با هواپیما از راه دور دانست و گفت: در جنگ عربستان علیه یمن، نیروهای عربستان به شدت بر روی زمین آسیب پذیراند اماغیرت و سخت کوشی مردم یمن و رزمندگان انصارالله، اتحاد ارتش و انصارالله، از جمله عوامل موفقیت انصارالله،ارتش، و مردم یمن خواهد بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در خصوص ادعاهای سعودی‌ها در خصوص دخالت مستقیم ایران در یمن، گفت: حضور ایران در یمن صرفاً حضوری معنوی است و برآورد سعودی‌ها برای بیرون راندن ایران از این کشور کذب محض است همانطوری که مقام معظم رهبری هم گفتند ما یک چیزی میگوییم و آن‌ها تعبیر به حضور فیزیکی در یمن می‌کنند و با توجه به اهدافی که برای سعودی‌ها عنوان شدعملا مشاهده می‌کنیم که این کشور به هیچ یک از اهداف خود نخواهد رسیدو با این جنگ و تجاوز، محدود دستاوردهای خود را نیز از کف داده است.

 

اقدام عربستان موجب شد بخشی از جریانات سیاسی که در حمایت از انصار الله دچار تردید بودند به سمت انصار الله بیایند

وی در خصوص دیگر اهداف عربستان در دست زدن به این اقدام، بیان داشت:عربستان به دنبال آن بود که با حملات و بمباران های هوایی، انصارالله را عامل جنگ و خونریزی معرفی و با تهییج مردم علیه انصارالله پایگاه مردمی این جنبش را از بین ببرد اما عملاً بعد از بمباران های پیاپی سعودی‌ها، این سیاست نتیجه معکوس به بار آورد و نه تنها اعتراضات مردمی علیه انصار الله شکل نگرفت بلکه بخشی از جریانات سیاسی که در حمایت از انصار الله دچار تردید بودند به سمت انصار الله آمدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام انگیزه های سرکوب مردم یمن توسط عربستان راازماهیت و خوی جنگ ستیزی سعودی‌ها دانست و گفت: عربستان همواره نگران از یمن مردم سالار است و از هر اقدامی به منظور جلوگیری از این روند فروگذار نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت