نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. ارديبهشت 1394 - 14:39
فدراسیون جهانی فوتبال با توجه به فعالیت‌های نژادپرستانه‌ای که در فو‌تبا‌ل روسیه اتفاق می‌افتد، تصمیم گرفت با ایجاد سیستم خاصی به کمک این کشور برود تا با تعبیض نژادی مقابله کند.

به گزارش آفتاب جنوب,

 فیفا به روسیه کمک خواهد کرد تا با مشکل نژادپرستی در جا‌م‌جها‌نی 2018 مقابله کند. فیفا امیدوار است این بازی‌ها بتواند تاثیر مثبتی بر وضعیت نژادپرستی در روسیه بگذارد.

در گزارش‌های فیفا مشکل نژادپرستی در روسیه قابل توجه به شمار آمد اما اعلام شده است که این مساله نباید مانع از برگزاری بازی‌ها در این کشور شود.

فردریکو آدیچی، رییس بخش مشارکت‌های اجتماعی فیفا در این باره گفت: انتظار داریم که بازی‌های جا‌م‌جها‌نی فیفا تاثیر مثبت داشته باشد. نه تنها درباره مساله تبعیض نژادی که در تمامی موارد. جا‌م جها‌نی 2018 در روسیه برگزار خواهد شد. دولت و مقام‌های فو‌تبا‌لی روسیه تعهد داده‌اند که این بازی‌ها با انسجام برگزار شود، همه در امنیت باشند و به خوبی از همه استقبال شود. شاهد هستیم که فو‌تبا‌ل روسیه برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک ماست و می‌توانیم به آنها کمک کنیم. امیدواریم که گزارش‌هایی که در چند سال آینده از تاثیر این بازی‌ها می‌گیریم، مثبت باشند. قرار است که سیستم نظارتی برای جلوگیری از تبعیض نژادی در فیفا تشکیل شود.

این سیستم به انسجام ماموریت‌های فوریتی برای مقابله با نژادپرستی در جا‌م‌جها‌نی می‌پردازد. در این سیستم مسایلی همچون تاریخ کشورها، طرفداران، استادیوم‌ها و غیره بررسی خواهند شد و میزان خطر فعالیت‌های نژادپرستانه در هر بازی اندازه‌گیری می‌شود. بدین شکل در صورت خطرناک بودن یک بازی 24 ساعت قبل به فیفا اطلاع داده می‌شود.

روسیه به دلیل چندین فعالیت نژادپرستانه که در مسابقات این کشور اتفاق افتاده است، مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است به شکلی که انجمن ضدنژادپرستی اروپا اعلام کرد که ممکن است تیم‌های آفریقایی مسابقات این کشور را تحریم کنند.

توره نیز بعد از این که در مسکو مورد اهانت قرار گرفت، گفت: به عنوان یک ورزشکار همیشه دوست داری که تا آخر ادامه دهی اما با شنیدن چنین اهانتی می‌شکنی. آموزش برای هو‌اد‌ا‌ران بسیار مهم است. آنها باید بدانند که نژادپرستی خوب نیست. ما از هو‌اد‌ا‌ران می‌خواهیم که تیم را حمایت کنند و از فو‌تبا‌ل لذت ببرند. بعد از اهانت به توره در مسکو، یوفا استادیوم تیم فو‌تبا‌ل زسکا مسکو را برای مدتی تعطیل کرد.

در سیستم جدید فیفا به کارمندان آموزش داده خواهد شد که چگونه با مسائل نژادپرستی برخورد کنند.

یکی از اعضای انجمن فو‌تبا‌ل انگلیس در این باره می‌گوید: بار مشکلات مربوط به نژادپرستی نباید تنها روی دوش فو‌تبا‌لیست‌های سیاهپوست باشد. مشکل تبعیض نژادی و راه‌های مقابله با آن مسئولیتی جمعی است.

 

انتهای خبر/م

نظرات کاربران

تازه های سایت