نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. اسفند 1395 - 21:59
وضعیت سلامت روان جوانان گچسارانی به خاطر مسائل ومشکلاتشان در حوزه های مختلف ازجمله شغل و ازدواج و... در شرایط بحرانی قرار گرفته است وخودکشی های پی درپی دراین شهرستان گویای این مسئله است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مهدی پیام-درعصرکنونی استفاده بهینه ازمنابع وسرمایه اهمیت بسزایی یافته است.درمیان این سرمایه ها ومنابع ،سرمایه انسانی به عنوان محوری ترین عنصر پیشرفت و جوانان محوری ترین جز سرمایه انسانی تلقی می شوند.

جمهوری اسلامی ایران امروزه بیش از هر زمانی نیازمند به مدیریت جوانان نخبه دارد. جوانانی که باقدرت ونیروی جوانی برمشکلات فائق آیند و راه های سخت وناهموار را با انگیره ونیروی جوانی بپیمایند.نیازمند جوانانی هستیم که در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند می توانند در بالاترین رده های مدیریتی این کشور قرار بگیرند.

جوانانی که درسن بیست وچند سالگی فرمانده لشگر می شدند وپیچیده ترین عملیات ها را طراحی می کردند وپیچیده ترین علمیات های سازمان های جاسوسی دشمن مثل سیا وموسادو...را خنثی می کردند وآن موفقیت ها را در دفاع مقدس رقم زدند.

متاسفانه بعد از جنگ به خاطر حاکم شدن سیستم مدیریت لیبرالی وسرمایه داری درکشور جوانان به فراموشی سپرده شدند.ودیگر کسی آنان را جدی نگرفت.انگار وظیفه آنان در همان ایام مدیریت جنگ بود وتمام.

دیگر نخواستند باورکنند وقبول کنند این جوانان در عرصه های مدیریتی دراین کشور همانند همان سال ها می توانند نقش آفرینی کنند وپیچیده ترین علمیات های اقتصادی و فرهنگی وسیاسی را طراحی و ضد آن را خنثی کنند.

روز به روز در این کشور مظلوم واقع شدند وحتی اساسی ترین نیازهای آنان مثل ازدواج ، شغل و.....جدی گرفته نشد. فضا و فرهنگی را در کشور حاکم کردند که خودباوری و اعتماد به نفس جوانان را ازبین بردند.

امروزه جوانان برای اصلاح امور منتظر دیگران و سالخوردگان هستند وباور ندارند خودشان می توانند مشکلات را حل کنند.به تعبیر روان شناسان غلبه تفکر کانون کنترل بیرونی بر کانون کنترل درونی ، این درحالی ست که نیرو وانگیزه ویژه جوان است که می تواند تحولات اساسی را رقم بزند.

رهبری در فرایند تدوین الگوی پیشرفت جرات ، صمیمیت ،شجاعت وانگیزه عمیق را ازعناصر ضروری ومورد نیاز می دانند با کمی دقت می توان دریافت این ویژگی ها جز درقشر جوان درهیچ جای دیگر یافت نخواهد شد.

شهرستان گچساران اگر خواهان تحولات اساسی در عرصه های مختلف شهری و...می باشد راهی ندارد جز اعتماد به جوانان وسپردن کار به دست جوانان مومن ونخبه که الحمدالله کم هم نیستند.

دیگر شیوه مدیریت شهری به روش لیبرالی سالخوردگی جوابگو نیست،مدیریت درگچساران باید از مدل لیبرالی سالخوردگی به مدل انقلابی جوانی تغییر یابد تا شاهد شکوفایی وپیشرفت در این شهرستان غنی اما فقیر باشیم.

امروز مشکلات جوانان گچساران جز به دست خود آنان حل نخواهد شد.سابقه نشان داده است دراین شهرستان کسی به فکر جوانان نیست. وضعیت سلامت روان جوانان گچسارانی به خاطر مسائل ومشکلات مختلف شان در حوزه های مختلف ازجمله شغل و ازدواج و... در شرایط بحرانی قرار گرفته است .خودکشی های پی درپی دراین شهرستان گویای این مسئله می باشد.

ازتمامی جوانان مومن و نخبه گچسارانی تقاضا دارم باحضور پرشور خود در انتخابات شورای شهر راه را بر سالخوردگان شیفته قدرت وثروت سد کنند تا کار به جوانان واگذر شود وشاهد گچسارانی کارآمد، پویا ، فعال وشاد در حوزه های مدیریت شهری باشیم.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها