نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. خرداد 1400 - 12:52
اتابک گفت:بخش زیادی از آتش سوزی مناطق حفاظت شده کوه دیل هم مهار شده، هرچند بخش دیگری(ارتفاعات منطقه آبچیرک) در ادامه نیز طعمه حریق شده است و نیروهای امدادی به این منطقه نیز گسیل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علیرضا اتابک، فرماندار گچساران در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی های جنگل ها و مراتع  گچساران گفت:آتش سوزی های چند روز اخیر در دو منطقه این شهرستان به وقع پیوشته بود که اولین آنها در کوه های مشرف به منطقه امامزاده جعفر( ارتفاعات نارک و سیس پنج ) که پس از سه روز مهار شد و از عصر پنجشنبه هم آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه دیل را داشتیم.

وی افزود:بخش زیادی از آتش سوزی مناطق حفاظت شده کوه دیل هم مهار شده، هرچند بخش دیگری(ارتفاعات منطقه آبچیرک) در ادامه نیز طعمه حریق شده است.بنابراین، نیروهای امدادی به این منطقه نیز گسیل شده اند.

اتابک تصریح کرد:شخصا از دیشب تا الان در منطقه آتش سوزی حضور دارم که با توجه به وزش بادهای شدیدی ، شدت گرما و نیز صعب العبور بودن مناطق همچنان کار مهار آتش سوزی در منطقه آبچیرک  ونیز پایش کوه دیل تا اطمینان کامل از مهار آتش سوزی ادامه دارد.

فرماندار گچساران درادامه با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات در این خصوص هم گفت:باید توجه داشت که برای مهار چنین آتش سوزی های گسترده،به هرحال تجهیزات و امکانات خاص خود را می طلبد و هرچند نیرویی که به منطقه اعزام می کنیم بایستی حداقل به تعداد نفرات هم دمده برای مهار حریق وجود داشته باشند.

وی افزود:شکی نداریم که به وسعت جنگل ها و مراتع این شهرستان به جهت مقابله با آتش سوزی ها، امکانات و تجهیزات کافی نداریم ،با این حال مکاتابات و پیگیری هایی را در خصوص تجهیزات با مسئولین استانی و کشوری انجام داده ایم که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات نیز مرتفع شوند.

اتابک در ادامه گفت:با توجه به شرایط جوی و هوای گرم منطقه حتی الامکان می طلبد که امکانات  بروزی در این شهرستان برای مهار هرگونه آتش سوزی در اختیار نهادهای متولی قرار گیرد، اگرچه حضور بالگرد برای هلی برن نیروها و کمک های امدادی با توجه به وجود مناطق صعب العبور یک امر ضروری است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها