نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. شهريور 1397 - 23:09
رئیس منابع طبیعی گچساران گفت:کمبود شدید نیروی انسانی مهم‌ترین مانع در حفاظت از منابع طبیعی است و 80 درصد از مراتع این شهرستان به دلیل کاهش بارش نزولات آسمانی و تأثیر خشکسالی، دچار خسارت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فرهام جلیلی ،رئیس منابع طبیعی گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی گفت: بر اساس استاندارد به ازای هر 10 هزار هکتار عرصه ملی باید یک نفر جنگلبان وجود داشته باشد، در حالی که به ازای هر 80 هزار هکتار جنگل در این شهرستان یک جنگلبان وجود دارد.

وی بیان کرد: پنج قرقبان هم اکنون کار حفاظت از زمین‌های ملی این شهرستان را بر عهده دارند در صورتی که این تعداد طبق استاندارد باید 40 نفر باشند.

جلیلی تصریح کرد: 415 هزار هکتار از مساحت این شهرستان را زمین‌های ملی تشکیل می‌دهد که بیش از 110 هزار هکتار از آن جنگل و 305 هزار هکتار مراتع هستند.

وی اظهارکرد: کمبود شدید نیرو مهم‌ترین مانع در حفاظت از منابع طبیعی است که رسانه‌های همگانی می‌توانند با فرهنگسازی به ارتقای آگاهی مردم در حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند.

جلیلی گفت: 80 درصد از مراتع این شهرستان به دلیل کاهش بارش نزولات آسمانی و تأثیر خشکسالی دچار خسارت شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: 305 هزار و 342 هکتار مرتع در این شهرستان وجود دارد که سالانه در هر هکتار از این مراتع 100 کیلو گرم علوفه تولید می‌شود و این میزان هم اکنون 80 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: یک هزار و 600 فقره پروانه چرای دام از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای دامداران این شهرستان تاکنون صادرشده است.
آمارهای سازمان هواشناسی نشان می‌دهد میزان بارندگی در این شهرستان سال 96 نسبت به مدت مشابه 40 درصد کاهش یافته است.

90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان 70 درصد مرتع و جنگل است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها