نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. مهر 1393 - 21:34
رئیس اداره امور عشایر گچساران از ورود بیش از 60 درصد عشایر این شهرستان به مناطق قشلاقی خبر داد.

قربان کرمی صبح امروز در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به ورود عشایر به این شهرستان، اظهار کرد:تاکنون بیش از 60 درصد عشایر وارد مناطق قشلاقی گچساران شده و مابقی در مسیر و راه ورود هستند.

 

رئیس اداره امور عشایر گچساران، جمعیت عشایر کوچروی این شهرستان را 12 هزار نفر برشمردو بیان کرد: نیمی از این جمعیت عشایری طی کوچ به مناطق قشلاقی از خودرو استفاده کردند.

 

کرمی با تاکید بر همکاری و بررسی مسئولان نسبت به نیاز اصلی عشایر مبنی ‌بر تامین آب شرب خود و دام‌هایشان، ادامه داد: بیشترین نگرانی عشایر مستقر شده در مناطق قشلاقی گچساران، مربوط به تامین آب شرب و خود و دام‌هایشان بوده که امید است مسئولان مربوطه در این خصوص تمهیدات لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه عشایر این شهرستان دارای 300 هزار رأس دام هستند، خاطرنشان کرد: با توجه با این آمار دام در طول سال 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز، 25 تن گوشت سفید، 6 هزار و 480 تن انواع فرآوردههای لبنی و 150 تن پشم تولید کرده که این خود علاوهبر نیازهای مصرفی شهرستان، بر اقتصاد آن تاثیرگذار است.

 

رئیس اداره امور عشایر گچساران در پایان با اشاره به جمعیت یک هزار و 750 خانوار عشایری، تصریح کرد: با توجه به کوچ جمعیت کثیر عشایر این شهرستان به مناطق قشلاقی، مسئولان اجرایی باید در فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت