نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. آذر 1402 - 15:35
با حضور جمعی از مسئولین افتتاح شد؛
نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت در گچساران+ تصاویر
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: امروز با توجه به سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها تولید نفت به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده‌ایم و آن چیزی جز همت کارکنان بسیجی صنعت نفت نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب ؛غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت گچساران با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: از سال ۱۳۵۹ لباس بسیج بر تن کردم و تا به امروز هم در خدمتم بسیج هستم و تا زمانی که نفسی بالا و پایین بیاید در خدمتم بسیج خواهم بود.

وی ادامه داد: سازمان بسیج یکی از نیروهای پنج‌گانه انقلاب اسلامی است که در تاریخ پنجم آذرماه ۱۳۵۸ به‌فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، سازمان بسیج تشکیل و بعد از تصویب در مجلس در دی‌ماه سال ۱۳۵۹ رسماً کار خود را آغاز کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه بسیج در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، محرومیت‌زدایی فعالیت دارد، افزود: بسیج در حوزه‌های مختلف تشکل شد اعم از بسیج ادارات، دانشجویان، دانش آموزان، جامعه مهندسی و پزشکی و دیگر ارگان‌ها و نهادها در حال انجام فعالیت است و آنچه در دستور کار بسیج است تحقق ارتش ۲۰ میلیونی است.

کمالی بابیان اینکه از تاریخ ۲۸ آبان ماه لغایت پنج آذرماه به‌عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: بسیج به گروه و جریان خاصی اختصاص ندارد چراکه بسیج نیروی جان بر کفن است که متعلق به یک عصر خاص و متعلق به یک نسل خاص نیست و هر شخصی در هرجایی برای رضای خدا درراه تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی گام بردارد چه پرونده بسیجی داشته باشد و چه نداشته باشد، یک بسیجی است.

وی عنوان کرد: بسیجی منادی مبارزه با ظلم است و دستگیری مظلوم در گستره‌ای به وسعت کره زمین از فعالیت بسیجیان است. بسیجی نیروی جان‌برکفی است که چیزی برای خود نمی‌خواهد چراکه از خود و خانواده، خواب و آرامش می‌گذرد تا دیگران آرامش داشته باشد.

وی بابیان اینکه بسیجی از دوران صدر اسلام شکل گرفت و بسیجی زاییده زمان جنگ نیست بلکه بسیج مولد زمان صدر اسلام است، تصریح کرد: بسیجی عزت دنیوی و اخروی از خداوند طلب می‌کند و ناشدنی‌ها را شدنی می‌کند. به دوران دفاع مقدس تأمل‌کنیم به دوران مبارزه با اشرار تدبر کنیم به دوران مبارزه با ویروس منحوس کرونا تفکر کنیم به دوران مبارزه با حرمت‌شکنان و عریان شدگان برگردیم و تأملی کنیم و به‌به یاد بیاوریم که چه کسانی همیشه در صف اول بودند و از خود گذشتند.

وی در ادامه نیز به مبارزه مردم غزه با صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: امروز بیش از شش هزار کودک بی‌گناه و بیش از ۱۴ هزار انسان بی‌گناه اعم از مرد و زن و کودک به خاک و خون کشیده شدند، امروز در شدیدترین بمباران‌ها هستند و کسی از حقوق این افراد بی‌گناه حمایت نمی‌کند، آن‌هایی که دم از حمایت از حقوق بشر می‌زنند امروز سکوت کرده‌اند.

کمالی ادامه داد: این همان عمق بصیرتی است که باید داشته باشیم و ما خدا را شاکر هستیم که رهنمودهای رهبری افق‌های دوردست را به ما نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران افزود: درزمینهٔ فناوری‌های نو در حوزه بسیج هرچند که تمامی کارکنان این صنعت نفت بسیجی هستند و بیش از ۷۵ درصد کالاهای موردنیاز در داخل کشور تولید می‌شود کشوری که روزی پیچ هم نمی‌ساخت اما امروز به برکت این فرزندان مرزوبوم سخت‌ترین قطعات را در حال ساخت و تولید دارد.

کمالی ادامه داد: روزی تولید نفت در شرکت نفت گچساران به 50‌هزار بشکه نفت رسیده بود که این میزان تنها خوراک پالایشگاه شیراز را تأمین می‌کرد اما امروز با توجه به سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها تولید نفت به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده‌ایم و آن چیزی جز همت کارکنان بسیجی صنعت نفت نیست.

مدیرعامل نفت گچساران خاطرنشان کرد: از ایده‌های نوآورانه درزمینهٔ فناوری حمایت می‌کنیم و انتظار داریم که این ایده‌ها از کاغذ به سمت عمل بیاید و ما در این زمینه حمایت می‌کنیم.

سرهنگ ناصر صالحی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه این آیین با تبریک هفته بسیج گفت: بعد از بازدید از ساخت دستاوردهای بسیجی بر خود می‌بالم به چنین افرادی که چنین تجهیزاتی را ابداع و اختراع می‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود کار به این موضوع‌ها بسنده نشود و در دانش‌بنیان بتوانیم قطعات بیشتری را تولید کنیم.

صالحی در ادامه به عملکرد سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر به همت بسیج سازندگی استان در عرصه محرومیت‌زدایی بیش از ۲ هزار جهیزیه بین زوجین کم‌بضاعت و بی‌بضاعت استان اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ خانه از صفرتا صد توسط بسیج سازندگی استان احداث و تحویل مددجویان کمیته امداد داده شد، تصریح کرد: در راستای کمک به زلزله‌زدگان سی سخت تعداد ۱۵۰ واحد احداث و بازسازی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اظهار کرد: تعداد ۴۵۰ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان بین اقشار کم‌درآمد طی دو سال اخیر توزیع شد. همچنین بسته‌های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در این مدت توزیع شد.

صالحی بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به جوانان جویای کار پرداخت شد. هم‌اکنون ۷۰۰ گروه جهادی در سطح استان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به محرومان هستند.

انتهای خبر/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها