نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. دى 1395 - 22:13
موسی خادمی استاندارکهگیلویه وبویراحمد به همراه معاونین ، تعدادی از مدیران کل و مسئولین محلی گچساران دربازدید از روستا های باباکلان و آبشیرین گچساران از نزدیک مشکلات روستاییان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید موسی خادمی به همراه معاونین،جمعی از مدیران کل،فرماندار گچساران و جمعی از مسئولین محلی این شهرستان در سفری حدود 8ساعته وارد روستاهای ترک زبان باباکلان وآبشیرین گچساران شد ومورد استقبال گرم و صمیمی اهالی شریف و معتمدین این روستاها قرار گرفت.

در ابتدای این سفر استاندارکهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولین استانی و محلی با دو خانواده "شهید محمد کریم پسندیده" و علیرضا معصومی" از شهدای دوران دفاع مقدس در روستای باباکلان دیدار و گفتگوکرد.

در بازدید از روستای بابکلان و در جمع اهالی این روستا در مسجد امام حسین علیه السلام روستا ، دهیاران گزارشی از آخرین اقدامات مسئولان در این روستا ارائه نموده و درادامه با بیان مشکلات اساسی روستاییان مواردی را جهت اجرایی شدن هرچه سریع و رفع مشکل اهالی این منطقه به مسئولین بیان کردند.

درادامه هر یک از مدیران کل و مسئولین ذیربط توضیحاتی را در جهت هر چه سریع تر مرتفع  شدن مشکلات روستاییان بیان کردند.

بررسی موضوعات اشتغال جوانان روستا،مشکل گازرسانی برخی کوچه ها،نبود اینترنت، نبود دامپزشک،مشکلات مرکز بهداشت روستا،مشکلات آب شرب،حل مشکل آب و علوفه عشایر،انتقال آب سد چمشیر به باباکلان،بررسی آخرین وضعیت سالن ورزشی در حال احداث روستا وخرابی شبکه های تلویزیرنی از مهمترین موضوعات مطرح شده جمعی از اهالی روستادر این نشست بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد جهت اجرایی شدن آن ها و رفع مشکلات به مسئولین تاکید کرد.

درادامه استاندار کهگیلویه و بوراحمد در جمع مردم  روستای باباکلان گچساران گفت:در اجرای برخی کارها در قبال مردم رو سفید بوده ایم و انتقال گاز به این روستا در این دولت انجام گرفت.

سید موسی خادمی افزود: در بحث جاده باباکلان کار بزرگی با منابع خوبی شروع شده که امیدواریم این پروژه در برنامه زمانبندی شده به اتمام برسد.

خادمی تصریح کرد:بخش عمده کار در این دولت مسئله اشتغال است و دولت نمی تواند به طور مستقیم متولی اشتغال شود چرا که دولت وظیفه دارد زیرساخت های لازم را برای کسب و کار فراهم کند و این شما جوانان روستا هستید که باید مهارت های لازم را برای خوداشتغالی کسب کنید.

خادمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر بکارگیری جوانان روستا در شرکت نفت گفت:اگر قرار است فردی در نفت بکارگیری شود اولویت با کسانی است که در مجاورت چاه های نفت قرار دارند و به این منابع نفتی نزدیکترند البته در شرایط مساوی، و اولویت برای کار در شرکت نفت و گاز برای جوانان این خطه خواهد بود.

وی در ادامه به انتقادات روستائیان گوش داد و خواهان بررسی مشکلات روستائیان شد.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد به همراه هیات همراه درادامه باباکلان را به مقصد آب شیرین ترک کرد ودقایقی در بازدید و سرکشی از برخی پروژه ها(جاده باباکلان) خواهان تسریع در کارها و لزوم هرچه بهتر اجرای این پروژه در وقت معین شد.

صف طولانی خودروهای حامل مسئولین استانی و محلی ،غروب زیبای آسمان روستای آبشیرین و نزاع دسته جمعی کودکان در حوالی محل برگزاری نشست از دیگر جلوه های حضور استاندار در این روستا بود.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مسجد سید الشهداء روستای آبشیرین بخش دیگری از حضور مسئولین استانی و محلی در این روستا بود.

جلسه با مردم روستای آبشیرین با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز می شود و در ادامه عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در خصوص وضعیت اجرایی پروژه ها و اقدامات انجام شده در این روستا نکاتی را بازگو می کند.

وی معتقد است:در منطقه ای که محل عبور انواع لوله های نفتی است حداقل آقای عالی پور مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب می تواند یک پارک به مردمان این روستا هدیه دهد.

استفاده از کپسول گاز به عنوان صندوق جمع آوری کمک های مردمی درمسجد روستای آبشیرین نشان از عمق محرومیت در این روستا بود.روشن بودن پنکه سقفی در این هوای زمستانی آبشیرین هم مزید بر محرومیت شده بود وگویا حکایت از وجود آتش چاهای فراوان نفت در این منطقه را دارد که آب و هوایی تابستانی به مردم این خطه هدیه داده است.

سید موسی خادمی درادامه با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط روستاییان گفت:آبشیرین با وجود لوله های نفت همچنان محروم است اما کارهای خیلی خوبی هم در این روستا انجام شده است که مهمترین موضوع مسئله جاده است که آغاز شده و مشکل جاده تا چند ماه آینده حل خواهد شد.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد افزود:مسئله بعدی مشکل تامین آب کشاورزی این روستاست که به دنبال برطرف کردن این مشکل از طریق انتقال آب سد چمشیر و نیز تصفیه خانه فاضلاب در مجاورت این روستا هستیم که آب مورد نیاز اراضی این منطقه را فراهیم کنیم.

وی اظهارکرد:در بحث مشکل اینترنت که باید پیگیری شود و دولت در تلاش است که تعدادی از روستا ها را به اینترنت پرسرعت وصل کند که روستای آبشیرین جز همین موارد خواهد بود.

خادمی گفت:مشکل اصلی این منطقه بحث اشتغال است که بخشی از مشکلات اشتغال از طریق نفت قابل پیگیری است و اگر قرار باشد نیروی در نفت بکارگیری شود اولویت با کسانی است که در نزدیکی چاهای نفت و مراکز نفتی مشغول زندگی هستند و حتما با مدیران نفت در این خصوص رایزنی ها لازم را انجام خواهیم داد.

درادامه این دیدار دهیار آبشیرین به بیان مشکلات و تنگناهای روستا پرداخت و استاندار مواردی را جهت اجرایی شدن به مدیران کل ابلاغ کرد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها