نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. دى 1395 - 19:36
پیام بزرگ 9دی از زبان جوانان گچسارانی/
پرونده فتنه باید باز بماند+تصاویر
جوانان گچسارانی خطاب به استکبار جهانی می گویند:شیطان بزرگ ، سگ نگهبانش و روباه پیر به گوش باشند که ما جوانان گچسارانی فرزندان انقلاب و از نسل عاشورائیم و هر لحظه آماده جانفشانی و دفاع از حریم ولایت هستیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،7 سال است که از ماجرای فتنه 88 و همچنین حوادث روز عاشورا و حماسه جاویدان و به یاد ماندنی 9 دی می گذرد اما این خاطرات آنقدر در نزد ملت ایران تلخ و شیرین بود که این وقایع و اتفاقات را در ذهن مردم ماندگار کرد .

9دی ، ثبت یک رویداد بزرگ در تاریخ پر افتخار ملت بصیر ایران است که گویای اراده پولادین آنان در دفاع از ارزشهای اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل هجمه پیاده نظام فرهنگ ستیزی بود که تلاش می کردند دموکراسی را فدای دروغ رسانه های بیگانه نمایند.

 یقینا آنچه که جنگ افروزان کاخ سفید و جنایتکاران تل آویو را به وحشت انداخته و آنان را با یاس ، افسردگی و سردرگمی در پی گیری نقشه های شومشان مواجه ساخته روح آزاده ملتی است که در مکتب اسلامی امام(ره) رشد یافته و اکنون رهرو راهی است که رهبر فرزانه اش ترسیم نموده است .

 به همین بهانه  و با نزدیک شدن به حماسه باشکوه 9 دی و حضور عظیم و میلیونی مردم ایران در حمایت از آرمان ها ، ارزش های والای نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب در ۹ دی ۸۸ ؛به سراغ چند تن از جوانان خوب گچساران آمدیم تا مهمترین پیام این روز بزرگ را از زبان آن ها جویا شویم .

 یعقوب یکی از این جوانان بود که با اشاره به حماسه 9 دی می گوید:علت ماندگاری 9 دی، طراحی کودتایی بزرگ بود که دشمنان به همراهی عوامل داخلی برای نابودی اسلام، انقلاب و ارزش های انقلابی در کشورمان داشتند، اما تدابیر رهبر معظم انقلاب ،آگاهی و حضور به وقت مردم در صحنه مانع از تحقق اهداف فتنه گران شد.

به عقیده این جوان گچسارانی رهبر انقلاب با بصیرت بخشی به ملت ایران در فضای غبارآلود فتنه 88نگذاشتند که دشمنان، ملت را به جان هم بیندازد.وحدت، انسجام و پیروی محض از ولایت فقیه، یکی دیگر از پیام های 9 دی است که سبب ماندگاری این روز بزرگ شد.

آرمان یکی دیگر از جوانان گچسارانی است که در فروشگاه سیسمونی کودک خود مشغول کاسبی است، آنهم در خیابان بلادیان به قول خودش بازار خوبی داردو این راه بخاطر تنوع و مرغوبیت اجناس مغازه اش  می داند اما از اجاره ماهیانه بالای 4میلیون تومان مغازه اش به نوعی گلایه مند است.

با این جوان خوشتیپ گچسارانی هم کلام می شویم تا نظرش را در خصوص حوادث سال 88 و بویژه حماسه 9دی جویا شویم،وی اینچنین می گوید: ملت بصیر ایران اسلامی در سال 88  ودر 9 دی نشان داد که همیشه پای ارزش های دینی و فرهنگی خود ایستاده اند و با فتنه گرانی که ارزش های دینی، عاشورای حسینی (ع) و آرمان های انقلاب و حضرت امام(ره) را به سخره می گیرند مقابله خواهند کرد.

آرمان می افزاید:از اصلی ترین پیام های این حماسه عظیم این است که ملت مومن و هوشیار ایران اسلامی هر زمانی که نظام و ولایت را در خطر ببینند با تمام وجودشان آماده جانفشانی در راه آرمان های والای انقلاب هستند.

در تکاپوی گزارشمان در سطح شهر با فرهاد همان جوان فعال و پویای گچسارانی برخورد کردیم.فرهاد پای ثابت مراسمات سیاسی و فرهنگی در این شهر است که اگر وقتش پر نباشد گاهاَ در برخی سایت های خبری نیز قلم فرسایی می کند  .

پس ازاحوالپرسی و گپ و گفتی دوستانه، وی درباره این حماسه بزرگ گفت: اتفاقاتی که در فتنه 88 رخ داد حاصل نقشه های شوم و طراحی تئورسین های جنگ روانی غرب برای براندازی نظام اسلامی ایران بوده است .

وی درادامه اینچنین می گوید:آمریکا،انگلیس و سگ نگهبانشان یعنی رژیم صهیونیستی ، در توهم آن بودند که ملت ایران ، دیگر از نسل عاشورائیان سال 57 فاصله گرفته و انتظار عکس العمل اینچنینی را در 9دی 88نداشتند .

فرهاد معتقد است که مهمترین بازتاب حماسه ۹ دی این بود که مردم از ولایت جدا نیستند و حاضرند در راه آرمان های ولایت از جان خود نیز بگذرند.

این فعال سیاسی گچساران درادامه خظاب به مستکبرین عالم گفت:شیطان بزرگ ، سگ نگهبانش و روباه پیر به گوش باشند که ما جوانان گچسارانی فرزندان انقلاب و از نسل عاشورائیم و هر لحظه آماده جانفشانی و دفاع از حریم ولایت هستیم . 

 در ادامه گزارش به سراغ جوان دانشجویی رفتیم و نظرش را در این باره جویا شدیم ،پوریا ضمن معرفی خود گفت:فتنه 88  اقدامی خلاف عقل ، شرع و اخلاق بوده و طراحان اصلی فتنه با چراغ سبزوطن فروشان داخلی بدنبال این بودند تا زمینه را برای کودتا و تبدیل نظام اسلامی به یک نظام دیکتاتوری سکولار آماده کنند.

 وی یادآور شد:البته ملت با بصیرت با تدبیر و شجاعت رهبری در مقابل این توطئه بزرگ شجاعانه ایستادند وآن را خنثی کردند.حماسه ماندگار  9 دی، یک پیام بزرگ دارد و آن تبعیت محض ازرهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی )است.

در حال عبوراز خیابان پر از زرق‌وبرق بلادیان هستم اجناسی كه با رنگ و لعابی فريبنده و البته زيبا، سعی دارندوسوسه ام كنند كه دست به جیب شوم در اين ميان اما قيمت‌ها افسارگسيخته‌تر از آنند كه اجازه تسليم شدنم در برابر اين وسوسه‌ها را دهند و مرا را مجاب به خريد كنند، خودم را کمی آنطرف تر برای ادامه گزارش رهسپار پاساژ حافظ در خیابان پارسی می کنم.

وارد یکی از مغازه های لوازم آرایشی و بهداشتی درون پاساژ می‌شوم و درابتدا از صاحب مغازه درباره وضعیت کاسبی اش می پرسم.

شادمهر این جوان بشاش و خنده روی گچسارانی در جواب می گوید:خیری از برجام دولت ندیدیم و متاسفانه وعده های سرخرمن دولت تدبیر و امیدمثل اینکه تمامی ندارد، بازارمان کساد شده و حتی حوصله مان در مغازه مان نیز سر رفته است.

درادامه از این شهروند گچسارانی نقش فتنه 88رادر ایجاد تحریم های جدید علت ملت جویا شدیم که گفت:آمریکایی ها بارها خود اعتراف کردندتحریم ها و شکنجه‌های اقتصادی که بر مردم ایران تحمیل کردند در حمایت از فتنه گران و فتنه 88 بوده است.

وی با ابراز تاسف از حوادث و اتفاقات سال 88اظهارکرد:ایجاد شرایط امنیتی در ایران، و اغتشاش و جنجال توسط سران و حامیان فتنه، دست مایه ای شد تا به بهانه نقض حقوق بشر تحریم‎های جدیدی علیه ملت ایران وضع شوند.

سامان یکی دیگر از این جوانان گچسارانی است که خود را به جمع مان اضافه می کند و با کنجکاوی جویای نحوه گزارش مان می شودپس از مدتی حاضر به مصاحبه می شود با وی همکلام می شویم و نظرش را در خصوص 9دی جویا می شویم.

 این جوان تصریح کرد:مردم در اعتراض به هتک حرمت هابه علم ابا عبدالله الحسین (ع)و عزاداران حسینی و جریحه دارکردن احساسات و عواطف شان،در روز 9 دی به میدان آمدند که تا به حال همانند آن در هیچ جای دنیا دیده نشده بود.

 سامان درادامه می گوید:ملتی که هرساله چندین میلیون نفر از آنها در پیاده روی بزرگ اربعین حضور دارند توهین به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام واعتقاداتشان را نمی‌پذیرند، حالا اینکه  چه کسانی بوده و چه جریانی پشت ماجرابوده جای بحث است ولی اصل این اهانت ها را هیچکس نمی‌پذیرد.

وی گفت:درس مهم و حیاتی که همه باید از فتنه 88 و پس از آن از حماسه 9 دی بگیریم این است که دیگر اجازه ندهیم چنین سفره شومی توسط استکباردر کشور ما پهن شود که به نظرم برای جلوگیری از تکرارچنین اتفاق زشتی پرونده فتنه همیشه باید باز بماند.

در گرما گرم گزارش به سراغ جوان دیگری رفتیم که در مرکز شهر نمایندگی‌ خدمات سیم کارت تلفن های همراه براه انداخته بود،مرتضی اظهارکرد:فتنه گران در سال 88 اصل ولایت فقیه را مورد حمله قرار داده بودندو با حمایت های هم جانبه و  پول های میلیون دلاری آمریکا و اسرائیل بدنبال براندازی انقلاب اسلامی بودند.

وی افزود:متاسفانه بعد از گذشت 7سال از حوادث تلخ فتنه88 عده ای هنوز در داخل  کشورو به انحاءمختلف در تلاش برای تطهیر جنایات سران فتنه هستند که ان شاءاالله با هوشیاری مردم این موضوع محقق نخواهد شد.

مرتضی گفت:حماسه 9 دی 88 با همه تحلیل‌ها و بررسی‌ها یک نکته مهم داشت که به دشمنان ثابت کرد انقلاب اسلامی به پشتوانه ملت ایران به عزت و اقتدار رسیده است ومهمتر اینکه نشان داد که مردم نظام و رهبری را دوست دارند.

مرتضی در انتهای گزارش مان با خنده می گوید درواقع 9دی دشمنان و فتنه گران را به کما برد.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

با تشکر از تهیه گزارش جالبتون
ایده جالبی برای جمع آوری گزارش ارائه دادین.ممنون.موفق باشید

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها