نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. خرداد 1396 - 17:04
هر چند که همین نمایندگان در سالهای گذشته مصوبه‌ای را داشتند که اگر در هنگام چرت زدن هستند هیچ خبرنگاری حق تصویربرداری ندارد و دلایل آن را خستگی عنوان کردند که باید گفت مگر مجلسی که قرار است قانون وضع کند و نظارت داشته باشد؛ محل خواب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی کاظم پور-امروز هر چند فضای مجازی گوی سبقت را از دیگر رسانه‌های نوشتاری و دیداری ربوده است اما باید بپذیریم تلویزیون یا همان جعبه جادویی قدیمی‌ها همچنان به عنوان فراگیرترین رسانه است.

در روزگاری زندگی می‌کنیم که نمی‌شود خانه‌ای را پیدا کرد که رسانه ملی به آن نفوذ نکرده باشد پدران ما از پدرانشان و ما نیز از پدرانمان آموخته‌ایم که در اوج کارهایمان حتما اخبارهای سراسری را مشاهده کنیم تا از اوضاع جهان و کشورمان مطلع شویم.

اما همین اخبار که از رسانه ملی پخش می‌شود اگر از فیلترهای مورد نظر آن سازمان عبور نکند خود می‌تواند به جای اطلاع رسانی سودمندش مضر باشد و موجب شود جامعه آسیب ببیند.

بر اساس نظریات کارشناسان، همان گونه یک برنامه خوب و آموزنده می‌تواند به رشد و شکوفایی جامعه کمک کند در مقابل پخش تصاویری از همین تلویزیون نیز می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر جامعه و فرهنگ آن بگذارد.

در این بین باید اذعان کرد و بپذیریم که نمی‌توانیم رسانه ملی را فقط مقصر خطاب کنیم و شاید رسانه ملی با پخش چنین تصاویری و با زبان بی‌زبانی در حالی که خبر دیگری را گزارش می‌دهد، می‌خواهد به مخاطبش بفهماند که در مجلس شورای اسلامی چه خبر است.

همه ما در مدارسی درس خوانده‌ایم که در دوران دبستان و هنگامی که معلم در کلاس درس حضور نداشت مبصرها بر نظم کلاس مدیریت می‌کردند.

تخته سیاه آن روزها اسامی خوب‌ها و بدها را بر روی خود می‌دید و همه ما از درون خانواده‌هایمان از دوران کودکی و پس از آن در دوران مدرسه خوب فرا گرفته‌ایم زمانی که معلم یا بزرگترمان مشغول صحبت هستند حتی اگر نخواهیم گوش فرا دهیم سکوت کنیم چه برسد که بلند شویم و راه برویم.

هر چند که همین نمایندگان در سالهای گذشته مصوبه‌ای را داشتند که اگر در هنگام چرت زدن هستند هیچ خبرنگاری حق تصویربرداری ندارد و دلایل آن را خستگی عنوان کردند که باید گفت مگر مجلسی که قرار است قانون وضع کند و نظارت داشته باشد؛ محل خواب است.

شب گذشته در حالی از رسانه ملی خبر سوال یکی از نمایندگان از وزیر صنعت پخش می‌شد که در هنگام پخش خبر نمایندگان در حال راه رفتن و تجمع‌های چهار الی پنج نفره بودند.

هر چند می‌دانیم این روزها لابی‌های نمایندگان برای تعیین هیأت رئیسه جدید مجلس برقرار است اما پخش تصاویر علنی مجلس آن هم با حضور رئیس مجلس و سخن گفتن او و بی‌توجهی برخی نمایندگان و راه رفتن و دورهمی‌های چهار الی پنج نفره آن موجب بدآموزی در خانواده می‌شود و ایگونه است که سوال نماینده ای را نمایندگان رد می کنند و رای به بی ربط بودن سوال می دهند

آیا نمایندگان نمی‌دانند با پخش چنین تصاویری، مردمی که به آنها اعتماد کرده‌اند اعتمادشان سلب می‌شود و اینجاست آن‌هایی که تجربه دوران دبستان را دارند یاد تکه گچ‌هایی می‌افتند که معلم از پشت میز به سمت آنها پرتاب می‌کرد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها