نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. تير 1400 - 13:58
شهابی نسب گفت:اعتبارات سال گذشته گچساران 114میلیارد تومان بود که امسال نیز 185میلیارد شد و رشدی معادل 63درصد اعتبار نیز داشتیم،علاوه براین نزدیک به 300میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ملی استانی به پروژه های گچساران اختصاص داده ایم ،که بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، علی شهابی نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اعتبارات پروژه های عمرانی شهرستان گچساران گفت:کل اعتبارات ابلاغی در شورای برنامه ریزی توسعه استان762میلیارد تومان است که از منابع مختلف 185میلیارد تومان امروز در کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران بین پروژه ها توزیع شد.

وی افزود:این 185میلیارد تومان از منافع مختلف استانی ،3درصد نفت و گاز،قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، مالیات برارزش افزوده، آب روستایی و راه روستایی است این کل اعتبارات بین فصول و برنامه های مختلف و پروژه ها توزیع شد.

شهابی نسب ادامه داد:سال گذشته این عدد 114میلیارد تومان بود که امسال نیز 185میلیارد شد و رشدی معادل 63درصد امسال اعتبار نیز داشتیم،علاوه براین اعتباراتی که در این جلسه مطرح شد نزدیک به 300میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ملی استانی که در مجلس مصوب می شود و پیوست شماره یک قانون بودجه به پروژه های گچساران اختصاص داده ایم ،که بی سابقه است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال همین پروژه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر، باشت و خان احمد ،قریب به 128میلیارد تومان،یکی پروژه 4خطه کردن بابامیدان_گچساران_ بهبهان ،یکی هم پروژه گچساران به گناوه که نزدیک 30میلیارد تومان اعتبار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمدافزود: آبرسانی به شهر گچساران نزدیک 10میلیارد تومان اعتبار دارد، پروژه دیگر فاضلاب گچساران است که از منابع مختلف نزدیک به 29میلیارد تومان اعتبار دارد،بنابراین اینها پروژه های ملی و ملی استانی در شهرستان گچساران هستند که حدود 300میلیارد تومان امسال در قانون بودجه اعتبار لحاظ شده است.

وی ادامه داد:به غیر از این دو تا عدد نیز عددی را از محل محرومیت زدایی که نزدیک به 500میلیارد تومان برای کل استان است نیز ابلاغ خواهد شد و بین شهرستان ها هم توزیع خواهد شد که سهم شهرستان گچساران نیز ان شالله ابلاغ خواهد شد.

شهابی نسب تصریح کرد:کل اعتبارات ما سال گذشته در جدول پیوست قانون بودجه 935میلیارد تومان بوده که امسال در آن جدول به یک هزارو 600میلیارد تومان رسیده است، اعم از طرح های استانی، ملی استانی و دیگر اعتبارات،به غیر از این موارد نیز ظرفیت ماده 56قانون الحاق دو را داریم که به صورت تسهیلات است و برای تکمیل پروژه های مهم ازجمله همین تکمیل پروژه  آبرسانی دشت امامزاده جعفر که از آن ظرفیت هم استفاده خواهیم کرد.

وی گفت:یک سری اعتبارات مربوط به طرح های هادی نزدیک به 36میلیارد است که به صورت ملی است که باید بین استان توزیع شوند و سهم گچساران هم به بنیاد مسکن اعلام خواهد شد. بنابراین پروژه های ملی و ملی استانی در گچساران  هفت پروژه هستند.

در پایان این سوال در ذهن متبادر می شود که آیا با ورود چنین اعتباراتی به شهرستان گچساران می توان شاهد احیای دوباره پروژه های عمرانی تعطیل و راکد در این شهرستان باشیم؟.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها