نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. تير 1394 - 20:05
فرماندارگچساران گفت:فرهنگ عفاف و حجاب سد محکمی در برابر تهدیدهای نرم دشمنان و تهاجم فرهنگی غرب است .

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران ظهر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به تبیین جایگاه عفاف وحجاب در جامعه اسلامی ،گفت: در آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات ائمه معصومین علیهم السلام  اهمیت بسیاری به فریضه حجاب و عفاف داده شده است و دین مبین اسلام خواستار عفاف مردان و زنان است زیرا که سلامت جسمی و روانی نسل جامعه را در گرو آن می‌داند.

 

وی فرهنگ حجاب و عفاف را سدی نفوذ ناپذیر در برابر تهدیدهای نرم دشمنان برشمرد و افزود: امروز دشمن عفاف و حجاب زنان جامعه اسلامی را سد محکمی در برابر زیاده‌خواهی‌های خود دیده است و تلاش در راستای ضربه زدن و انهدام سنگر حجاب زنان اسلامی را در سر می پروراند.

 

فرماندارگچساران با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی استفاده می کنند،تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی بعد از نا امیدی از عرصه جنگ و تهدیدهای نظامی به عنوان تهدیدات سخت خارجی،تلاش خود را بر  ضربه زدن و استحاله نظام اسلامی از درون معطوف نمودند و در این راستا به تهاجم فرهنگی همه جانبه بر علیه ملت ایران پرداختند.

 

رحیمی بر درون‌سازی فرهنگی دینی و اسلامی برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه تأکید کردو افزود: احیاء فرهنگ اصیل ایرانی، شناسایی و معرفی الگوهای والا در زمینه حجاب و عفاف، اعتقاد و ایمان دینی، گنجاندن مطالب مفید در رابطه با حجاب و عفاف در کتب درسی از روش های ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

 

 

فرماندار گچساران به نقش و جایگاه خانواده‌ها در راستای ترویج و احیای فرهنگ ناب اسلامی حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: امروز خانواده ها سکاندار ترویج فرهنگ عفاف وحجاب جوانان در جامعه محسوب می شوند ونخستین و مؤثرترین محیط آموزشی و تربیتی انسان، محیط خانوادگی است.

 

 

این مسئول با بیان اینکه با رعایت حجاب و عفاف بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه از میان خواهد رفت ،تصریح کرد: استکبار جهانی و دنیای غرب زن را به عنوان ابزار مصرفی برای جامعه می‌دانددر صورتی که دین مقدس اسلام با شخصیت دادن به مقام زن از او به عنوان عنصر اثرگذار در جامعه یاد می‌کند.

 

فرماندارگچساران با اشاره به تبلیغات گسترده دنیای غرب با پیشرفت ابزارهای ارتباطی و تهاجم نامطلوب رسانه‌ای علیه بنیان خانوادههای نجیب و مسلمان ایرانی، بر ضرورت مراقبت خانوداه‌ها با توجه به پیشرفت دنیای مجازی و تهاجم فرهنگی دشمن در جامعه تاکید کرد.

 

وی روزنامه‌ها، مجلات، رسانه‌های و فضای مجازی و رسانه ملی را از دیگر ابزارهای فرهنگی برای گسترش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بیان کرد و گفت: توجه به پوشش و حجاب در جامعه هم در بین زنان و مردان عامل مهمی در تشکیل جامعه‌ای سالم و بدور از هر گونه بی بندباری است.

 

رحیمی گفت:خانواده به مثابه هسته‌ اصلی و اولیه‌ جامعه بوده، که حالات فکری و روانی انسان را شکل می دهد وحجاب و عفاف هم به عنوان دو عامل ضامن سلامتی جامعه به شمار می رود.

 

 

وی پرداختن به مسئله عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ دینی مرتبط با این موضوع به ویژه برای نسل جوان در سطح شهرستان را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی ادارات در سال جدید برشمردوافزود:بررسی مقوله عفاف و حجاب با استفاده از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی امسال در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها