نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. مهر 1397 - 18:59
اینبار نیز دانشجویان جهادگر دراقدامی متفاوت و در دهه سوم ماه محرم بیش از پیش در صدد انجام خدمتی دیگر به محرومین دیار بام نفت ایران ،آیین سنتی -مذهبی "سفره برکت" را دراین شهرستان احیاء کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بدون شک جهاد برای رضای الهی در هر عرصه‌ای شادکامی و غرور را برای یک امت و جامعه به همراه داشته و تعالی وعزتی شایسته و همیشگی را به عنوان توشه راه به همراه خود خواهد آورد هرچند اقدامات جهادی مجموعه حرکت‌های سازمان یافته بسیجیان برای حضور فعال در تمامی عرصه های محرومیت زدایی وبا اهداف فرهنگی و معنوی است.

بسیج دانشجویی گچساران امروز با بکار‌گیری جمعی از دانشجویان جهادگر کوله‌ای پر از مهر را روانه نقاط کور و محروم دیارمان کهگیلویه و بویراحمد کرده و دست پر عطوفت نظام اسلامی را با عزم پر برکت جهادگران بر کودکان، مردان،زنان  و جوانان روستایی و محروم این سرزمین نوازش می‌دهد.

با توجه به آیه 218 سوره مبارکه بقره، آثار و برکات فعالیت های جهادگونه بسیجیان درعرصه های فرهنگی،مذهبی،پزشکی،عمرانی و آبادانی آنچنان شگرف، ماندگار و ملموس است که شاید کمتر حرکت اجتماعی- فرهنگی را بتوان با آن مقایسه کرد همان جهادی که از دل انسانیت برآمده تاسعادت را به ارمغان بیاوردو اقیانوسی از خودباوری را به مناطق محروم دیارمان بکشاند.

اینبار نیز دانشجویان جهادگر دراقدامی متفاوت و در دهه سوم ماه محرم بیش از پیش در صدد انجام خدمتی دیگر به محرومین دیار بام نفت ایران ،آیین سنتی -مذهبی "سفره برکت" را دراین شهرستان احیاء کرده اند.روضه‌خوانی و گریه بر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد‌الله‌الحسین علیه السلام از برنامه های اصلی این آیین سنتی و مذهبی دراین شهرستان است.

آیین سنتی مذهبی برکت سفره خانه های ایرانیان با شعار "امروز مادر خودش آمد برای عزای پسر"به همت جهادگران بسیجی و با توزیع 500بسته نان حسینی بین نیازمندان و دیگر اقشار مردم گچساران اجرایی شد چرا که آنها معتقدند هر یک از بسته‌های این سفره که با روضه اباعبدالله الحسین علیه السلام متبرک شده، برکت را به خانه و کاشانه مردم می‌برد.

دراین آیین دانشجویان جهادگردرقالب چند گروه "مهدی یاور" پس از پخت نان و بسته بندی اقدام به توزیع در محلات کمتر برخوردار سادات،لبنان و رادک این شهرستان کردند و درادامه  بسته های نان نیز جهت شفای بیماران در مراکز درمانی،معلولین،کودکان بی سرپرست ،هیئات مذهبی ،آتش نشانی ها،پمپ بنزین ها،مسافران درحال تردد و روستاهای همجواراین شهرستان توزیع شد تا این سنت زیبایی گذشتگان همچنان احیاء بماند.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

درود خدا بر جهادگران راه خدا
بارکلا احسنت احسنت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها