نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. اسفند 1398 - 14:21
رهاسازی ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده در محیط پیرامون، علاوه‌ بر مخاطرات بهداشتی، بی‌مسئولیتی برخی از شهروندان در برابر جامعه را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،استفاده از وسایل بهداشتی مانند ماسک و دستکش برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در بین مردم افزایش یافته است که بسیاری پس ازاستفاده این اقلام به جای ریختن آن‌ها در سطل های زباله، این زباله‌های عفونی را در سطح شهر، معابر و جوی‌های آب رها می کنند که به گفته کارشناسان بهداشتی این اقدام می‌تواند عاملی برای انتقال این ویروس خطرناک باشد.

باید توجه داشت که عمر ویروس کرونا(کووید 19)به گفته محققان بین المللی بین ۵ دقیقه تا ۹ روز بر روی سطوح بی جان است که این امر به شیوع و انتقال پذیری بیشتر این ویروس به افراد سرعت می بخشد و سلامت افراد را به خطر انداخته و آنان را آلوده می کند.

مقامات بهداشتی کشورمان نسبت به شیوع و انتقال این بیماری بسیارتاکید می کنند و با راهکارهایی از مردم درخواست کرده اند تا نسبت به رعایت اصول بهداشتی اقدام کنند  و این در حالی است که  متاسفانه برخی از شهروندان چه از نوع سالم و چه ناقل ویروس، بعد از استفاده از این اقلام بهداشتی آنها را در خیابان ها رها می کنند بدون این که لحظه ای به سلامت جامعه نیز بیاندیشند.عکس:"آرش صدیقی نژاد"

 

نظرات کاربران

تازه های سایت