نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. خرداد 1395 - 11:30
26 و 27 اردیبهشت، دانشگاه تهران میزبان نخستین جشنواره فرهنگی دانشجویی قوم لر با حضور بیش از 1000 نفر از غیوران 10 استان لرنشین کشور بود.

به گزارش آفتاب جنوب، اولین جشنواره فرهنگی قوم لر به همت دانشجویان لرتبار دانشگاههای تهران با شکوهی وصف ناپذیر و با حضور نخبگان و شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و ورزشی قوم لر برگزار شد.

همایش اختتامیه این جشنواره عصر روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه  با اجرای حمید نوروزی از لرستان و حکیم ارزیده از کهگیلویه و بویراحمد در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابتدا نماینده تیم برگزاری جشنواره به روی صحنه رفت و ضمن تشکر از میهمانان و حامیان این جشنواره، درد دل های مربوط به مشقت های برگزاری آن را برای حضار تشریح کرد و حمایت از فعالیت های فرهنگی- دانشجویی را از مسئولین خواستار شد.

 سید مجتبی حسین زاده یوسف آباد پیام برگزاری دومین جشنواره را در آینده نزدیک نوید داد و از تلاش های دبیر محترم جشنواره  سید وحید موحدی و یکایک اعضای تیم برگزار کننده تشکر کرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم دومین سخنران این جشنواره بود و با بیان اینکه افتخار لر، افتخار ایران است گفت: وقتی می گوییم زنده باد لر، یعنی زنده باد تمام اقوام ایرانی اعم از ترک، کرد، بلوچ، عرب، گیلکی، مازنی و سایر اقوام ایرانی و افتخار میکنم فرزندی از دیار زاگرس و منطقه ای لرنشین هستم.

سید ضیا هاشمی از برگزاری چنین جشنواره هایی ابراز خرسندی کرد و برای دست اندرکاران برگزاری آرزوی توفیق داشت.

در ادامه دکتر برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، بر لزوم دامن نزدن به جوک های قومیتی تاکید و خاطر نشان کرد: همه باید در راستای حفظ ارزش ها و فرهنگ غنی اقوام ایرانی خصوصا قوم بزرگ لر کوشا باشیم.

اوی بیان کرد: امیدواریم که در سال های آتی مدیران و مسولان خودشان پیش قدم شوند تا این جشنواره به صورت هرچه پربارتر برای اتحاد و همبستگی قوم لر که در طول تاریخ نگاهبان و همچون کوهی استوار برای ایرانشان بوده اند برگزار شود.

اجرای برنامه های شاد و متنوع همچون اجرای رقص آئینی و نواهای محلی، پخش کلیپ های متعدد از استان های لرنشین، شعرخوانی شاعر خوش آوازه لر، حسین حسن زاده رهدار با موضوع فرهنگ اصیل قوم لر، و اجرای موسیقی محلی توسط جواد طالبی، کوروش رضوانی فر، حسین رضا اسدی و هم چنین گروه موسیقی آوای پارسیان با سرپرستی سامان علیپور، عصری به یاد ماندنی را در خاطر میهمانان این مراسم ثبت کرد.

یکی دیگر از برنامه های جشنواره گپ و گفت صمیمی با پدر بلوط ایران جناب مظفر افشار، سارینا بابایی 8 ساله دارای 12 اثر داستان نویسی به زبان فارسی و ترجمه 3 سوره قرانی به انگلیسی و همچنین جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلوزیون از جمله شهره سلطانی، جمشید جهان زاده و علی فتح لایق زاده بود.

تیم دانشجویی برگزاری این مراسم ضمن تشکر از همه میهمانان و هم چنین اسپانسرهای این جشنواره از ثبت دبیرخانه رسمی و برگزاری دومین جشنواره فرهنگی قوم لر در آینده ای نزدیک خبر دادند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/د

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها