نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. آذر 1399 - 12:56
فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:در راستای طرح محله محور شهید سلیمانی تیم های مراقبت و رصد اولیه دو نفره در این شهرستان تشکیل شد که به ازاری هر 40خانوار یک تیم هم بحث مراقب و هم رصد اولیه را انجام می دهند و تا به امروز 465تیم فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی اصغر نورایی نسب، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص نحوه اجرای طرح "شهید سلیمانی"در این شهرستان گفت:در رابطه با طرح محله محور شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، همزمان با سراسر کشور نیز این طرح را شروع کردیم.

وی افزود:بنابراین مقدمات کار شکل گرفت،جلسات قرارگاهی را برگزار کردیم و جلسات مختلف کمیته های پنج گانه هم تشکیل شد در ادامه نیز هماهنگی های لازم بین مجریان طرح اعم از عزیزان در شبکه بهداشت و درمان و پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج انجام شد که در ارتباطی مستقیم مقدمات کار را برای اجرای طرح  آغاز کردند.

نورایی نسب درادامه تصریح کرد:باید توجه داشت که این طرح برمبنای این است که هرخانه و خانواده ای به عنوان یک پایگاه سلامت است و بدین معنی است که خانواده ها خودشان هم مشارکت داشته باشند،بنابراین دراجرای این طرح نیز سفیران سلامتی هم حضور دارند که اطلاعاتشان در پرونده الکترونیکی شبکه بهداشت و درمان هر شهرستان موجود است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:در سطح بسیج این اقدام صورت گرفته و برای هر 40خانواری که در هر خانوار یک نفر را به عنوان سفیر سلامت معرفی کرده ایم و از قبل در سامانه هم موجود بوده، تیم های مراقبت و رصد اولیه دو نفره را تشکیل دادیم که به ازاری هر 40خانوار یک تیم دو نفره که بحث مراقب و رصد اولیه را انجام می دهند و تا به امروز 465تیم رصدگر اولیه را در سطح شهرستان تشکیل داده ایم.

وی افزود:هر کدام از این تیم ها با 40خانواده در تمام مستقیم هستند و هر دو روز یک بار از خانواده ها جویای علائم مربوط به بیماری کرونا می شوند و در فرم مخصوص با ارتباطی با سفیر سلامت نیز اطلاعات تک تک خانواده را تکمیل می کنند.

نورایی نسب در ادامه اظهارکرد:بنابراین اینجا بحث بیماریابی انجام می شود کسانی را که علائمی ازبیماری کرونا را دارا هستند، این افراد نیز از طریق تیم های رصدگر اولیه به پایگاه های سلامت و مراکز جامعه خدمات سلامت معرفی و بعد از اینکه بحث شناسایی ها انجام شد کار مراقبتی هم انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:بنابراین تیم ها یا به درب منازل اعزام می شوند برای کسانی که امکان آمدن به مرکز سلامت را ندارند و یا هم اینکه از افراد مشکوک به کرونا دعوت می کنند به مرکز جامع سلامت مراجعه تست مربوطه را نیز انجام می دهند، بعد از آن هم در صورت نیاز مراقبت های لازم انجام،و آموزش های لازم توسط تیم مراقبت بهداشت و درمان که کادر متخصص ، پزشک و پرستار هستند نیز ارائه خدمت می کنند.

وی افزود:بنابراین غیر از تیم های رصدگر اولیه تیم های حمایتی و نظارتی در این خصوص هم فعال هستند که تیم های حمایتی ما بازهم بررسی می کنند و خانواده هایی که تست کرونایی آنها مثبت تلقی شده که اگر نیاز به حمایت معیشتی هم داشته باشند، بسته های حمایتی و معیشتی بین آنها توزیع خواهد شد.

نورایی نسب درادامه گفت:تیم های نظارتی که باز هم تشکیل شده است زیر نظر بهداشت محیط شهرستان بر صنوف مختلف از نظر رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی نظارت می کنند ،علاوه بر این کار دیگری که انجام گرفته است شناسایی سالمندان بوده و افرادی که زمینه این بیماری را داشته باشند نیز بیشتر مورد حمایت گیرند ،تاکنون 3هزارو 693نفر سالمند شناسایی شده و علاوه بر آن هم کسانی که بیماری زمینه ای داشته اند باز هم تاکنون 3هزارو 580نفر را شناسایی که مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

وی در پایان گفت:برای اینکه بعضا افراد عشایری هستند که در مناطق عشایری شهرستان سکونت دارند شاید اطلاعاتشان در مراکز بهداشت ما ثبت نشده باشند که بازهم این افراد شناسایی شده اند و مورد حمایت قرار داده و تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند و نیز وضعیت آنها از نظر بیماری منحوس رصد شود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها