نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آذر 1399 - 14:42
خوان پایه گفت: هم اکنون 34نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری هستند که امیدواریم مردم محدودیت‌های کرونایی را با وجود برخی مشکلات اقتصادی نیز رعایت کنند ، در غیر این صورت برای حفظ سلامت عموم محدودیت‌ها شدید و سختگیرانه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی خوان پایه،فرماندار گچساران در نشست ستاد مبارزه با کرونا که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد،با اشاره به آخرین وضعیت کرونا گفت: تاکنون 8 هزارو 766هزارمورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی 39 درصد از این تعداد مثبت بوده است.

وی افزود: 44درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن و مابقی مرد بوده اند وتاکنون 81 نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند که از این تعداد فوتی ها ۵۱ نفر در بیمارستان بوده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: 64 مورد از فوتی های ناشی از ویروس کرونا بیماری زمینه ای داشتند،درحالی که 31 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه های اجرایی بوده اند.

خوان پایه افزود:90 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند،شاخص فوتی های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 1.7 است در حالی که در گچساران 2.2دهم درصد رسیده است.

فرماندار گچساران اظهار کرد:بیشترین مبتلایان به کرونا در این شهرستان دارای سن 30تا 40 سال هستند و 855 نفر در این گروه سنی به ویروس کرونا مبتلا شدند،بنابراین 12 نفر دارای سن 90 تا 100 ساله در این شهرستان به کرونا مبتلا شدند که پنج نفر از آنها فوت کردند.

خوان پایه گفت: هم اکنون 34 نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است که امیدواریم که مردم محدودیت‌های کرونایی را با وجود برخی مشکلات اقتصادی، رعایت کنند و در غیر این صورت برای حفظ سلامت عموم محدودیت‌ها شدید و سختگیرانه می شود.

وی با قدردانی از همراهی مردم، اصناف و به ویژه کادر درمان شهرستان در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: انتظار می رود مردم  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمع در بازار خودداری کنند.

وی افزود:طرح محله محور شهید سلیمانی جهت مقابله با کرونا نیز یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان بستری و فوتی ناشی از ویروس کرونا خواهد بود که برای اجرای این طرح شهرستان گچساران به 19 منطقه عملیاتی جهت مقابله و پیشگیری از کرونا تقسیم شده که 15 مورد در سطح شهر و مابقی در روستاهاست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت