نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. فروردين 1397 - 12:58
دانشیار اقتصاددانشگاه علوم تحقیقات تهران گفت:بایدنسبت به کالاهای تولیدی خودمان تعصب ویژه ای داشته باشیم درحالی که مصرف کننده بیش از ۴۰میلیارد دلار کالای وارداتی خارجی هستیم ،دولت هم باید در زمینه حمایت از کالای ایرانی سیاستگذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سیدیعقوب زراعت کیش، دانشیاراقتصاد دانشگاه علوم تحقیقات تهران درگفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص شعارسال مبنی بر"حمایت از کالای ایرانی" اظهارکرد: درحمایت از کالای ایرانی این نکته قابل ذکر است که یکی از محوری ترین مباحث اقتصاد مقاومتی خودکفایی در تولید کالاهای مورد نیاز داخلی و مصرف و تعصب نسبت به  این کالاهاست.

وی افزود:قطعا واژه حمایت از تولید داخل دارای دو بعد خواهد بود که بعد اول به خود تولیدکننده بر می گردد،یعنی تولید کننده ما از ابتدای ساخت و پردازش کالا ضمن رعایت کیفیت و استانداردهای لازمه در تولید اولیه ؛مراحل بازاریابی و بسته بندی و بازاررسانی را نیز مطابق استانداردهای بین المللی انجام دهد.

زراعت کیش تصریح کرد:در این صورت کالای داخلی قدرت رقابت باکالای مشابه خارجی و رقبای بازار را پیدا خواهد کردیا به اصطلاح اقتصادی دارای مزیت نسبی خواهد شد گر چه باید با کاهش هزینه ها هم همراه باشد.

دانشیار اقتصاددانشگاه علوم تحقیقات تهران درادامه تصریح کرد:بعد دیگر به آحاد مردم و مصرف کنندگان بر می گرددیعنی همان تعصب نسبت به کالاهای تولیدی خودمان که باید درنظر داشت هم اکنون ما مصرف کننده انبوه کالاهای قاچاق خارجی هستیم به طوری که  درحال حاظرمصرف کننده بیش از ۴۰میلیارد دلار کالای وارداتی خارجی هستیم.

وی گفت:بسیاری از این کالاها و یا کالاهایی از نظر کیفی نزدیک به این کالاها را خودمان تولید می کنیمکه به طور مثال کشور ما یکی از بهترین تولید کنندگان کفش چرم و ماده اولیه کفش چرم در دنیاست درحالی که چرم ایران در دنیا همیشه جزء سه کشور برتر دنیا بوده است.

دانشیار اقتصاددانشگاه علوم تحقیقات تهران درادامه اظهارکرد:باید توجه داشت که متاسفانه ما مصرف کننده عمده کفش وارداتی هم از مبادی رسمی و هم قاچاقی هستیم که افزایش حجم قاچاق کفش درسال های اخیر تولید داخلی این صنعت را با مشکلات جدی همراه کرده است.

وی افزود: هرچند دراین زمینه اگر هم تولید کننده کفش ما استانداردهای لازم را بیشتر رعایت کند و طرح های جدیدتر، مد روز و متناسب با شرایط مشتریان ارایه نمایددر اینصورت می تواند جای مناسب خود را در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کند.

زراعت کیش اظهارکرد:بنابراین در ارتباط با حمایت از تولید داخل هم مردم و هم تولید کنندگان همزمان نقش دارند،اگرچه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید مورد توجه همگان قرار گیرد تا بدین طریق شرایط برای اشتغال پایدار برای مردم مهیا شود که صد البته دراین خصوص نباید از نقش حمایتی و سیاست گزاری دولت نیز غافل شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها