نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مرداد 1398 - 13:33
خبرنگار گچسارانی: تلخترین خاطره ام مرگ پسری نُه ساله بودکه هزینه جراحی قلبش تهیه شدودربیمارستان دناهم جراحی شد،امایک هفته بعددرگذشت،به تازگی هم برای کودکان بیمارتحت حمایت گروه ام عروسک می بافم وهنگام ملاقاتشان برایشان اجرای عروسکی انجام می دهم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شهرستان گچساران در سال های اخیر حرکت پیوسته ای را در جهت تبدیل شدن به یکی از قطب های خبری و رسانه ای جنوب کشور آغاز کرده است، به طوری که در این مدت سربرآوردن چندین رسانه خبری و اطلاع رسانی نظیر وبسایت های خبری ، انتشار کمابیش چند نشریه و هفته نامه و نیز فعالیت گسترده خبرنگاران صدا و سیما؛ هریک جنبه های مختلفی از گسترش فعالیت های رسانه ای در این شهرستان را دارد.

 همچنین حضور پررنگ اخبار و گزارشات مربوط به شهرستان گچساران در خبرگزاری های رسمی کشور نظیرفارس، ایسنا،ایرنا،مهر،شبکه اطلاع رسانی دانا و...از دیگر نشانه های وجود توانمندی های رسانه ای در این شهرستان است،اما قطعا وجود این توانمندی در دیار بام نفت ایران مرهون تلاش های خستگی ناپذیر و پیگیرانه برخی افرادی است که در سنگر مقدس آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه ایفای نقش می کنند.

آفتاب جنوب براساس رویکرد فرهنگی _اجتماعی خود ،همچون گذشته تلاش کرده است تا به سراغ چهره های مردمی و اثرگزار این شهرستان برود و پای صحبت های آنان از سال های فعالیتشان بنشیند ، که این بار یکی از خبرنگاران و از اهالی رسانه در گچساران را برای مصاحبه ومعرفی بیشتر انتخاب کرده است.

هرچند این چهره اثرگذار رسانه ای و فعال اجتماعی کسی نیست جز" نرگس احمدپور"، خبرنگار و فعال اجتماعی گچساران که تاکنون با بسیاری از رسانه های کشوری و محلی جهت انتشار اخبار و گزارشات خبری  شهر گچساران و روستاهای اطراف آن همکاری داشته است.

وی در ابتدا ضمن معرفی خودش اینچنین می گوید:متولدمردادماه 54هستم وچندروزی است که حس خوب 44سالگی راتجربه می کنم،ازسال 84وباهمکاری هفته نامه اُستانی "ندای دنا"فعالیت خبری خودرادرستون اجتماعی کاریکاتور و پزشکی ورزشی رقم زدم.

تیراندازی به جواهرفروشی گچساران

احمدپور ادامه می دهد:یادم است اولین خبری که برای چاپ فرستادم کسب افتخارتیم "های فول کونتاکت" گچساران بودکه بانوی نوجوان "محبوبه بیگدلی" رامعرفی کرده بودم و نیز مواردمختلفی ازبخش های پزشکی و نقدهای اجتماعی روز و حتی اولین خبرتیراندازی به جواهرفروشی گچساران را آن سال در رسانه ها درج کردم،که یک اختلاف شخصی بود.

تجربه شیرین دنیای رسانه

این خبرنگار گچسارانی در خصوص تجربه اش در دنیای رسانه بیان می کند:آنروزها کاریکاتور را بیشترازهرچیزدوست داشتم ودرآن هفته نامه هرباریک سوژه راترسیم می کردم از گرانی میوه ،قطارکُندتوسعه عمرانی آن سالها تا روندتفاوت ارتباطات دانشجویی و دیگر موارد،البته تجربه خوبی بود که پس ازآن باهفته نامه زاگرس ایران،صبح جنوب،سپیده زاگرس فعالیتم را ادامه دادم وتمامی مدیرمسئولان این رسانه ها نوع کارم رادوست داشتندواصرارآنهاتداوم بیشتر کارم رارقم می زد.

احمدپور درادامه اظهارمی کند:درسال 93 بسیارمنسجم تر باسایت خبری "گپساران" وروددیگری رادردنیای مجازی تجربه کردم وانتخابات وحال وهوای داغ گپ وگفت های اجتماعی وتحولات عمرانی محله های بافت فرسوده بهترین سوژه های من برای درج موارداجتماعی بود.

هدف از تشکیل گروه نیکوکاری

وی ادامه می دهد:دربسیاری ازسایت هاهم یادداشت هایی می زدم وهمکاری افتخاری داشتم مثل خبرنما، آوای جنوب، آفتاب جنوب، بویرنیوزو ...که درسال 95 بصورت رسمی باخبرگزاری ایلناتجربه ام راتکمیل کردم ودراکثربرنامه ها و جلسات خبری شرکت داشتم.

این خبرنگار گچسارانی هدف از تشکیل گروه نیکوکاری اش را اینچنین بیان می کند:ازآنجاکه برای درج گزارشات تصویری تحولات بافت فرسوده به سمت وسوی اجتماع مردمی سوق داده شدم به نوعی شنیدن ورنج رفته بربرخی مردم مراسخت رنجیده خاطرمی کردواین مواردبودکه مرابرآن داشت برای تشکیل یک گروه منسجم نیکوکاری اقدام کنم.

سوختن نوعروس درآتش

احمد پور با اشاره به تلخترین کار خبری اش نیز می گوید:تلخترین خبری که درهفته نامه هادرج کردم خبرسوختن زوج جوان ومرگ نوعروسی بود که برای تهیه کباب ازبنزین استفاده کرده بودوشدت جراحتش قابل درمان نبود.

ماجراهای مختلف درزندگی

وی در خصوص ادامه فعالیتش می افزاید:درحال حاضروازتابستان 95 تاکنون به عنوان فعال اجتماعی ونیکوکارفعالیت می کنم وهرروز من پرازماجراهای مختلفی است که درحدتوانم آن را به سرانجام می رسانم،دربخش های اجتماعی مختلفی فعالیت دارم مهرماه 97 بیش از800بسته درقالب کیف، کفش،لباس فرم مدرسه ،نوشت افزار و لوازم ورزشی بین 15 مدرسه شهری وروستایی تقسیم کردم که موردتقدیرمدیرکل آموزش وپرورش واقع شدم.

احمدپور می گوید:علاوه برآن کودکان زیادی رادرمهدکودک ثبت نام کردم و همچنین بیش از10 کودک بیمارزیر11سال راپوشش می دهم که بیماری های صعب العلاج دارند،ازنوروز امسال نیز فعالیتم رابابهزیستی شهرستان گچساران ودرقالب حمایت از شیرخواران معلول رقم زدم وماهیانه ازطریق حامیان خوب گروهمان شیرخشک خریداری وتحویل ریاست محترم ودلسوزاین اداره می دهم.

سفر به روستاهای محروم

این خبرنگار گچسارانی در ادامه اظهارمی کند:من درکناراین فعالیت ها نیز سفرهای روستایی زیادی داشتم ودراین سفرهانیازافرادرا اولویت بندی و رفع می کردم؛روستای آبریگون،دیل،آبشیرین،باباکلان و دوسفرهم برای حل مشکل دومعلول به دهدشت داشتم وباپیگیری وخواست خداوندمشکل یکی ازآنهاحل شده ونفردوم که قطع نخاع است درنوبت پوشش یک ارگان کشوری است.

حامی کودکان

احمدپور درادامه می افزاید:جامعه هدف من کودکان و بخصوص شیرخواران هستند،من یکی ازشیرخواران معلول چهارساله راباحمایت گروهم به کاردرمانی فرستادم وپس از14 جلسه درکمال ناباوری خانواده اش، کودک توانست روی پایش بایستدوباکمک مادرویاسه چرخه راه برودواین مواردمرا بسیار دلشادمی کند.

وی ادامه می دهد:درخوزستان دختری تحت پوششم است که سال 96 سومین جراحی قلبش راانجام دادو نیزپیگیری برای جذب کمک مالی عمل جراحی اش بی تاثیرنبود و هنوزهم ماهیانه برایش کارتن شیرخشک می فرستم.

این خبرنگار و فعال اجتماعی گچساران تصریح می کند:درحال حاضرپیگیرموارددیگری هستم که بازهم خدای متعال مرایاری کردو درکناردوستان وحامیان خوب مجموعه ام این مواردرا حل وفصل کنم ،دراین فعالیتهاخاطره تلخ و شیرین زیاد دارم و تا امروز تلخترین خاطره ام مرگ پسری نُه ساله بودکه هزینه جراحی قلبش تهیه شدودربیمارستان دناهم جراحی شد،امایک هفته بعددرگذشت و یاد دارم گروه هرروز تلاش می کردتا آن موردبه اندازه توانمان حمایت شودحتی حامی شیرازی گروه هرروز سرکشی می کردوعکس می فرستاد.

بهترین خاطره

وی درادامه می افزاید:بهترین خاطره ام هم حل وفصل یک موردپزشکی بودکه ازصمیم قلب برایش نهایت رایزنی باموسسات راداشتم وخوشبختانه جواب گرفتم، به تازگی هم برای کودکان بیمارتحت حمایت گروه ام عروسک می بافم وهنگام ملاقاتشان برایشان اجرای عروسکی انجام می دهم.

این پایگاه خبری تحلیلی ضمن تبریک روزخبرنگار،برای این خبرنگار و فعال اجتماعی گچساران آرزوی سلامتی و موفقیت در تمامی مراحل زندگی را از درگاه خداوند منان مسئلت دارد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها