نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. شهريور 1397 - 11:01
اردوهای جهادی در آخرین روزهای تابستان به اوج خود می‌رسند و در آن دانشجویان جهادگر با انجام خدمت بدون منت در مناطق محروم سرزمین بام نفت ایران درتلاشند تا همچنان از میزان محرومیت‌ها بکاهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،گروه های جهادی نامی آشناست برای جوانانی که می خواهند راه جهادگرانی را ادامه دهند که روزگاری نه چندان دور پس از پیروزی انقلاب چه سختی ها که به جان نخریدند تا خنده ای بر لبان مردم مستضعف حک کنند، همانان که با آغاز جنگ، پشت خاکریزهای عشق و خون، سنگر مجاهدت ساختند و طولی نکشید که سنگر محقرشان جسم آسمانی شان را نگنجید و از خاک به افلاک پرگشودند.

جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه های گچساران و باشت برخلاف برخی مسئولان که آرمانشان تنها رسیدن به پُست های بالاتراست، آرمان های خود را در کوچه پس کوچه های مناطق محروم و رسیدن به امورات و مشکلات مستضعفین جستجو می کنند، چیزی که در نظر بیشتر مسئولان به حرف شدنی است.

اردوهای جهادی در آخرین روزهای تابستان به اوج خود می‌رسند و در آن دانشجویان جهادگر با انجام خدمت بدون منت در مناطق محروم سرزمین بام نفت ایران درتلاشند تا از میزان محرومیت‌ها بکاهند؛ همان اردوهایی که با اخلاص و خدمت‌رسانی و بدون هیچ هیاهویی انجام می‌شود.

محمد سلیمانی ،مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های گچساران و باشت در خصوص برگزاری اردوهای جهادی در این مناطق محروم گفت:گروه جهادی شهید روهنده بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور باشت به مدت یک هفته در روستای محروم ده بزرگ این شهرستان به فعالیت های عمرانی،آموزشی،فرهنگی و حمایت از نیازمندان پرداختند.

وی افزود:این درحالی بود که گرمای هوا هم نتوانست مانع جهاد دانشجویان بسیجی شود وجهادگران درقسمت فعالیت های عمرانی به مرمت و تکمیل مسجدی پرداختند که درسال های دور محل شب زنده داری رزمندگان و شهدای عظیم الشان این منطقه بود.

سلیمانی تصریح کرد:دانشجویان بسیجی با تاسی از منش این شهدای والامقام در روزهای استراحت واوقات فراغت نیز به بازسازی این مکان مقدس پرداختند تا یاد وخاطره این شهدای گرانقدر هميشه دراذهان ماندگار باشد.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت درادامه گفت:ساخت سرویس های بهداشتی، دیوارچینی وپلاسترحیاط مسجد،نصب درب حیاط ورودی ، پله چینی ، مسطح کردن حیاط مسجد و نیزرنگ آمیزی مسجد از دیگر اقدامات این جهادگران دراین منطقه بود.

وی افزود:از دیگرفعالیت های مهم جهادگران بسیجی می توان به طرح سلامت خانه به خانه و شناسایی بیماران صعب العلاج نام برد، که پس از شناسایی به تامین هزینه های درمانی آنان توسط خیرین محترم صورت پذیرفت.

سلیمانی تصریح کرد:همچنین خانواده های نیازمند روستا و روستاهای اطراف شناسایی شدند وتعداد25 بسته سبد غذایی ‌شامل برنج، روغن، ماکارونی، سویا، رب گوجه، لوبیا، عدس، تاید، مایع ظرفشویی، شامپو و... توزیع وهمچنین تعدادی شیرخشک جهت کودکان روستا تهییه وتوزیع شد.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت اظهارکرد:از دیگر اقدامات جهادی این گروه می توان به رسیدگی به امراض دام های روستا واجرای واکسیناسیون دام ها نام برد وهمچنین جهادگران متخصص به باغات این روستا سرکشی نموده و استفاده بهینه از آب و سموم را به باغداران آموزش دادند.

وی تصریح کرد:پخش اذان برگذاری نمازجماعت، کلاس های قرآن، احکام، وخاطره گویی زندگی شهدا، همچنین حلقه های بصیرتی پیرامون مسایل اقتصادی و سیاسی از دیگر جمله فعالیتهای آموزشی این گروه جهادی بود.

سلیمانی نیز درادامه به فعالیت گروه جهادی بسیج دانشجویی شهید احمدی روشن گچساران در روستای دژسلیمان این شهرستان  اشاره کرد و افزود: جهادگران در این اردو به انجام فعالیت های فرهنگی ، ایستگاه سلامت وبازدید ازخانواده شهداء و قرائت زیارت عاشورا و رفتن به گلزار شهدای آن روستا پرداختتد.

وی بیان کرد:از دیگر اقدامات جهادگران شناسنامه دار کردن روستا به همراه شناسایی تعداد خانوار و تعداد افراد بی بضاعت و کم درآمد و کسانی که دارای بیماری های خاص،معلولین و.. بودند و بر اساس آمار گیری تعداد شناسایی شده به تعداد ۴۰دانش آموز کم بضاعت لوازم تحریر اهدا شد.

سلیمانی اظهارکرد:این اردو از استقبال خوب مردم روستا برخوردار بود و قریب ۷۰نفر روزانه از کلاس های آموزشی استقبال کردند،اهالی روستا از جهادگران درخواست تهییه سیستم صوتی جهت انجام امورات مسجد راداشتند تا نوای اذان ونماز ومراسمات مذهبی خصوصا درماه محرم در روستا طنین انداز شود که با پیگیری های جهادگران ومددخیرین این مهم انجام شد.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت افزود:از دیگر اقدامات و فعالیت های صورت گرفته جهادگران می توان به کارگاه آموزش خیاطی،آموزش گونی بافی،ویترای(نقاشی روی شیشه)،کلاس های نقاشی با موضوع مشخص ومفهمومی حجاب و نماز ، برپایی کلاس های قصه گویی(واقعه عاشورا)، احکام و پرسش وپاسخ ،برگزاری حلقه صالحین با موضوعات روز وبرگزاری جشن تولد برای یکی از کودکان روستا نیزاشاره کرد.

وی گفت:در قسمت ایستگاه سلامت اردوی جهادی نیز  مواردی از جمله بینایی سنجی،تنظیم فشار خون و قند خون ،بهداشت فردی و دیگر برنامه های مشاوره ای انجام گرفت.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها