نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. شهريور 1397 - 11:19
حضور پزشک در روستاها و مناطق کم برخوردارو محروم، آن هم رایگان و آن هم در این برهه زمانی که اغلب افراد به فکر منافع خودشان بوده و چندان تمایلی به کار جهادی ندارند واقعا تحسین برانگیز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اردوهای جهادی که چند سالی است گستره زیادی پیدا کرده یکی از ساده ترین راه هایی است که پزشکان و متخصصان علم طبابت می توانند دین خودشان را در قبال مردمان بی بضاعت و مستضعف ادا کنند و یک گام، بالاتر از بقیه همکارانشان به افتخار خدمت به هم نوع نائل شوند.

حضور پزشک در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار، آن هم رایگان و آن هم در این برهه زمانی که اغلب افراد به فکر منافع خودشان بوده و چندان تمایلی به کار جهادی ندارند واقعا تحسین برانگیز است، زیرا با مشاهده مطب های بی شمار و پزشکانی که اغلب، سرشان به کار معالجه و مداوای پولی است، کمی عنوان "پزشک رایگان" عجیب به نظر می رسد!.

اما چند سالی است که به برکت اردوهای جهادی رویای حضور پزشکان بی منت در روستاها و مناطق محروم به حقیقت مبدل شده و پزشکان و پرستاران با حضور در اردوهای جهادی، وابستگی مالی را با شیرینی مداوای رایگان یک روستایی معاوضه می کنند.

غیرت پزشکی که از وقت و انرژی خود می گذرد و وارد روستاهای محروم می شود تا بیماران محرومی را مداوا کند، ستودنی است زیرا که می تواند در همان مطب شخصی اش به دنبال منافع مادی و جمع کردن پول و ثروت باشد.

این درحالی است که با مساعدت سازمان بسیج جامعه پزشکی ،شبکه بهداشت و درمان گچساران و نیز بهداری سپاه ناحیه گچساران تیم های درمانی جهادی در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی برای ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی به مناطق حاشیه‌ شهری ، روستاها و مناطق کم برخوردار اعزام می شوند.

رزمایش اقتدارعاشورایی با شعار خدمت بی‌منت، کمک و خدمات‌رسانی و حمایت از مناطق محروم به مدت 20روزاز9 تا 29شهریورماه اجرا خواهد شدکه علاوه برحضور تیم های جهادی در عرصه های عمرانی ، آبادانی و فرهنگی، تیم‌های جهادی پزشکی که متشکل از پزشک متخصص، عمومی، ماما، دندانپزشک، پرستار، مشاوره، کارشناسان بهداشت و تغذیه و داروخانه همراه با وسایل و تجهیزات موردنیاز نیزبرای ارائه خدمات به مناطق محروم اعزام خواهندشد.

خدمت‌رسانی به اقشار محروم جامعه در راستای محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت و بهداشت از اهداف اصلی برنامه‌های پیش رو است که از مهمترین اهداف بسیج جامعه پزشکی خدمت به مردم مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان است که با برنامه ریزی انجام شده در طول این مدت اجرایی خواهد شد.

البته شاید آن روز به زودی فرا می رسد که پزشکان و پرستاران زحمتکش منطقه همچون پزشکانی انگشت شمار که در برخی از اوقات سال بدون هیچ چشمداشتی در قالب اردوهای جهادی به بالین بیماران می شتابند و بخشی از اندوخته علمی خودشان را در جهت نجات انسانها قرار می دهند، بتوانند در این راستا قدم بردارند.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

سلام و خسته نباشید می گوییم به دکتر رمضان زاده با این غیرت و اراده که به مردم محروم استان خدمت می کنند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها