نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. فروردين 1397 - 14:18
امام جمعه گچساران گفت:امیدوارم مشکلاتی که درداخل مملکت بوجود آمده حل بشود و مسئولین ما دیگر از این اشتباهات نکنند و ارزش ها لگدمال نشوند و ضد ارزشها را ارزش تلقی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت السلام سید امین الله حجازی ؛امام جمعه گچساران ظهر امروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مبعث پیامبراکرم(ص) گفت: پیامبراکرم فرموده اند:"انسان زرنگ وعاقل کسی است که به فکر فردایش باشد ،محاسبه کند و رفتار و سکنات خودش را مراقبت کند تا خدای ناکرده از مسیر قرآن و اهل بیت علیهم السلام خارج نشود.

وی افزود:انسان عاقل باید ذخیره ای برای بعداز مرگش فراهم کند که این انسان، انسان عاقلی است نه اینکه کسی فقط مال جمع کند و به هر قیمتی سرمردم کلاه بگذارد و تنها فقط به فکر مال اندوزی و پست و منصب باشد.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:با توجه به روزهای پایانی ماه رجب و در پیش بودن ماه شعبان مومنین و مومنات توبه و استغفار کنیم و خودسازی کنیم تا ان شاءالله برای فردایمان پس انداز و ذخیره ای داشته باشیم چرا که راه پرخطر و خطرناکی درپیش است.

حجازی درادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری دردیدار با جمعی ازکارگزاران نظام اسلامی تصریح کرد:رهبری فرمودند:"کلید حل مشکلات دعا،یاد خدا و اصلاح دل هاست" ،دعا کردن یعنی اینکه انسان از غیرخدا فاصله بگیرد و به سمت خدا برود و توبه کند.

وی درادامه گفت:رهبری بعد فرمودند:"تقوا و اجتناب از گناه ،خیانت و دنیا طلبی که عامل ایستادگی و برای مسئولان از اوجب واجبات است درگرو تقویت ارتباط با خداست،تلاش کنیم بیشتر با خدا ارتباط داشته باشیم تا عقبگرد نداشته باشیم.

 خطیب جمعه گچساران افزود:مقام معظم رهبری باز خطاب به مسئولین فرمودند:آیا آن احساسات و رفتارهای تحسین برانگیز دهه 60را به یاد دارید؟دهه 60که همه عاشقانه خدمت می کردند و تلاش و کوشش برای حل مشکلات و خدمت به مردم را بیاد دارید؟.

حجازی اظهارکرد:رهبری درادامه باز فرمودند:آیا بی اعتمادی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را بیاد دارید یعنی برگردید به آن دوران یعنی ما داریم تا حدودی مسیر را اشتباه طی می کنیم که باید به آن دوران برگردیم دوران خدمت ،صفا ، صمیمیت و دوران محبت و تقوا و خودسازی.

وی تصریح کرد:اشکال کار این است که گاهی ارزش ها فراموش می شود و متاسفانه درکشور گاهی می بینیم که جای ارزش ها با ضدر ارطش ها عوض شده است که آقا اینجا فرمودندکه اشکال کاراینجاست که آن ارزش ها دارد مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیرد.

امام جمعه گچساران افزود:مقام معظم رهبری به مسئولین توصیه کردندکه مواظب باشید و بعد فرمودند"که ما همه مسئولین درجمهوری اسلامی احتیاج به تعمیر قلب خود داریم،" هیچ کس غیراز معصومین علیهم السلام نمی تواند بگوید که احتیاجی به پندو نصیحت ندارد .

حجازی تصریح کرد:حتی علمای بزرگ همچون مرحوم شیخ انصاری (ره) درروزهای چهارشنبه وقت درس را نصف می کردند بعد یکی از شاگردان را بالای منبر می فرستادم و می گفت ما را نصیحت بفرمایید که ما به اخلاق و خودسازی نیاز داریم.

خطیب جمعه گچساران گفت:رهبری فرمودند:" جمهوری اسلامی براساس اهداف و آرمان های مهمی همچون توحید و شریعت الهی و عدالت آزادی و استقلال بوجود آمده و با حکومت های متعارف در دنیا متفاوت است.

وی تصریح کرد:ما اجازه ای نداریم که بگوییم در غرب و شرق عالم اینچنین است و وظیفه نداریم از آنها تبعیت کنیم ،ما وظیفه داریم که از خدا، پیامبر(ص) وامام معصوم تبعیت کنیم،حکومت ما متفاوت با سایر حکومت هاست و لذا نمی توانیم آنچیزی که اروپا برای آن ارزش قائل است ارزش تلقی کنیم.

امام جمعه گچساران گفت:امیدوارم با این توصیه های واضح و روشن مقام معظم رهبری مشکلاتی که درداخل مملکت بوجود آمده حل بشود و مسئولین ما دیگر از این اشتباهات نکنند و ارزش ها لگدمال نشوند و ضد ارزشها را ارزش تلقی نکنند.

انتهای پیام

  

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها