نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. بهمن 1396 - 8:40
تیم نفت و گاز گچساران در دور برگشت نیز روند پیشرفت خود را ادامه داد و با کسب پیروزیهای قاطعانه از فرصت شکست شهید چمران لارستان استفاده کرده و عاقبت در هفته دوازدهم به صدر جدول صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شریف لک نژاد-بدون شک تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران را می توان پدیده این فصلِ لیگ برتر هندبال بانوان نامید.این تیم از ابتدای لیگ این فصل پا به پایِ قهرمان و نایب قهرمان فصل قبل رقابت کرد و پس از اینکه در هفته پنجم اولین فرصت صدرنشینی را بخاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تاسیسات دریائی تهران از دست داد.

 در زمین شهید چمران لارستان (مدافع عُنوان قهرمانی) اولین و تنها شکست این فصل را تجربه کرد، ولی در هفته پایانی نیم فصل اول با برد قاطعانه در مقابل نماینده پایتخت باعث شد که سه تیم صدر جدول با امتیاز برابر و فقط با اختلاف در تفاضل گل، دور رفت را به پایان ببرند!

تیم نفت و گاز گچساران در دور برگشت نیز روند پیشرفت خود را ادامه داد و با کسب پیروزیهای قاطعانه از فرصت شکست شهید چمران لارستان استفاده کرده و عاقبت در هفته دوازدهم به صدر جدول صعود کرد.

اما با توجه به در پیش داشتن دو بازی حساس در مقابل دو رقیبشان (که قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل لیگ برتر بوده اند) برای حفظ صدر جدول و کسب مقام قهرمانی در ابتدا نیاز به پیروزی در بازی خانگی با قهرمان فصل قبل دارند.

حساسیت دو بازی هفته های آخر لیگ برتر آنچنان است که مقام هر کدام از سه رقیب صدر جدول قابل نَوَسان بین اول تا سوم خواهد بود.حساسترین بازی فصل رویاروئی نفت و گاز گچساران با قهرمان دورهء قبل (شهید چمران لارستان) در هفتهء سیزدهم خواهد بود، چرا که از سویی این دیدار آخرین فرصت شهید چمران برای زنده نگه داشتن اُمید این تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی (البته در صورت کَسب پیروزی در زمین گچساران) است.

 و از سوئی دیگر پیروزی نفت و گاز گچساران در این دیدار باعث حذف شهید چمران از مُعادلات قهرمانی و اختصاص یافتن نبرد قهرمانی به رقابت بین نفت و گاز گچساران و تاسیسات دریائی تهران خواهد شد.

نفت و گاز گچساران در صورت عبور موفقیت آمیز از سد تیم شهید چمران لارستان، در هفتهء آخر لیگ این فصل به عنوان مُدعی اول مقام قهرمانی به دیدار تیم تاسیسات دریائی تهران خواهد رفت و برای کَسب قهرمانی فقط نیاز به یک تساوی خواهد داشت.

 البته تحتِ شرایط فوق الذکر و همچنین در صورت شگفتی آفرینی تیم ‌شهرداری شاهین شهر در هفتهء ماقبل آخر در مقابل پایتخت نشینان، نفت و گاز حتی در صورت شکست خفیف در بازی آخر نیز مقام قهرمانی را به دست خواهد آورد.

بنابراین مهمترین و تاثیرگذارترین بازی فصل برای هر سه تیم صدر جدول، بازی نفت و گازگچساران در مقابل شهید چمران است که خوشبختانه روز جمعه ۱۳ بهمن به میزبانی گچساران برگزار خواهد شد و بازیکنان و هواداران نفت و گاز این فرصت را دارند که با کسب پیروزی در این بازی، بعد از ۲۲ سال خاطرهء قهرمانی نَسل بانوان دهه هفتادی هندبالیست گچساران (به عنوان تیم اُستان کهگیلویه و بویراحمد) را زنده کنند‌.

امید است که مدیران شرکت نفت و گاز گچساران و نیز مدیران شهرستان و اُستان، با حمایت از بانوان هندبالیست تیم نفت و گاز، روحیه بازیکنان این تیم را در مسیر نائل شدن به مقام قهرمانی لیگ برتر هندبال ایران بیش از پیش تقویت نمایند تا پس از دو دهه، شرایط برای افتخارآفرینی مُجدد بانوان هندبالیست شهرمان فراهم گردد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها