نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. مهر 1396 - 10:54
کشاورزان و کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز بسیج مهندسین گچساران جهت ترغیت و ترویج و آشنایی با شاخص های افزایش تولید در واحد سطح اقدام به برگزاری بازدید های یک روزه از مزارع نمونه این شهرستان کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در راستای فرمايشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین ارتباط نزدیک با کشاورزان ،کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز بسیج مهندسین گچساران جهت ترغیت و ترویج و آشنایی با شاخص های افزایش تولید در واحد سطح اقدام به برگزاری بازدید های یک روزه از مزارع نمونه این شهرستان کردند.

سرهنگ رحیم محمدی مدیرکانون بسیج مهندسین گچساران در این بازدیدضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم، گفت: کشاورزی از مهمترین عرصه‌های ورود به مقوله اقتصاد مقاومتی است و شهرستان گچساران به سبب برخورداری از شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسب، مزیت نسبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی را در اختیار دارد.

 وی افزود:توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است که در این مسیر باید از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده کرد و در این راستا جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌تواند توسعه در بخش کشاورزی را محقق سازد ونیز به اشتغال جوانان کمک کند.

محمدی اظهارکرد:معتقدیم که در رویکرد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، هرکشاورز، به رغم بسیاری از کمبودها و محدودیت‌ها با الگو پذیری از روش‌های موفق کشت و برداشت در بسترهای جدید علاوه بر ترویج فرهنگ کشاورزی و سایر مقوله‌ها، می‌تواند حماسه‌ای بزرگ در این بخش خلق کند.

مدیربسیج مهندسین گچساران درادامه مردمی بودن کشاورزی و پراکندگی تولید محصولات در مناطق مختلف این شهرستان را نقطه اتصال و پیوند با اقتصاد مقاومتی برشمردوگفت:اعتقاد ما بر این است که می توانیم با ترویج تفکر بسیجی و روحیه جهادی در عرصه‌های تولیدی محصولات کشاورزی و تقویت باورهای همگانی نگاه اقتصاد مقاومتی را نیز به بخش کشاورزی تزریق کرد.

وی تصریح کرد:مهمترین اهداف طرح همگام با کشاورز توسعه کشاورزی درگچساران است ،بنابراین کشاورزی علم محور درراستای بهبود و افزایش تولیدات متنوع و با کیفیت با توجه به ظرفیت ها و مزیت‌های نسبی مناطق مختلف گچساران می تواند منجر به کاهش فقر و بیکاری در این شهرستان شود.

شهرستان گچساران به دلیل نوع خاک و شرایط آب و هوایی دارای شرایط مطلوبی برای کشت انواع محصولات کشاورزی است در همین مسیر، بسیج مهندسین کشاورزی گچساران با همکاری جهاد کشاورزی به منظور استفاده بهینه از منابع آب و خاک، توجه به انواع کشت ضمن برگزاری کلاس های آموزشی اقدام به برگزاری بازدید های علمی از مزارع نمونه در سطح شهرستان می کند.

مهندسین بسیجی در این بازدیدها، ضمن حضور در مزرعه محل کشت با مراحل کشت محصولات کشاورزی به صورت عملی آشنا شدند.طبق برنامه ریزی های انجام شده بازدید از سایر عرصه های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان نیز پیش بینی شده است که به مرور در طول فصول مختلف سال انجام خواهد شد.

گفتنی است در این بازدید سرمربیان محصولات کشاورزی از نحوه کشت و رقم مورد کشت، اطلاعاتی را دریافت نمودند و در جهت بهبود وضعیت کشت و برداشت محصول بهتر توصیه هایی را به کشاورزان  ارائه کردند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها