نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. تير 1396 - 9:08
به بهانه سالگرد جنایت خونین آمریکا در خلیج فارس/
اظهارات جوانان گچسارانی درباره نقض حقوق بشر توسط آمریکا+تصاویر
جوانان گچسارانی می گویند:دولتمران ایالات متحده آمریکا به رغم همه ادعاهایی که در دفاع و حمایت از حقوق بشر دارند در عمل راهی بر خلاف این ادعاها را دنبال می کند،امروز جوانان بایددر برابر نقشه های امپریالیسم هوشیار و بیدار باشند ونباید گول تبلیغاتی که برای برقراری رابطه با آمریکا می‌شود را خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در 12 تیر 1367، جنایتکاران کاخ سفید در اقدامی بر خلاف اصول بین الملل یکی از بزرگ ترین جنایات تاریخ هواپیمایی را مرتکب و هواپیمای مسافری ایران را بر فراز آب های خلیج فارس سرنگون ساختند.

این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت حامل 290 مسافر بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدندکه در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند.

ساقط‌کردن هواپیماى مسافربرى ایران از سوى جنایتکاران آمریکایى، در حقیقت یکى دیگر از مراحل رویارویى استکبار جهانى با جمهورى اسلامى ایران براى تقویت متجاوزان عراقى در جبهه‏‌هاى جنگ بود. پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایى براى توجیه این جنایت نابخشودنى، دلایل ضد و نقیضى عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتى جنگى وینسنس به پیشرفته‌‏ترین سیستم‌‏هاى رادارى و رایانه‌‏اى و هم‏چنین مشخص‌ بودن نوع هواپیماى در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است.

امروز سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج همیشه فارس است، جنایتی ضد انسانی كه هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد، به همین مناسبت و به بهانه هفته حقوق بشر آمریکایی به میان شهروندان گچسارانی آمده ایم تا نظراتشان را در این خصوص جویا شویم.

عبدالله یکی ازاین جوانان است که با اشاره به سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به ایرباس ایرانی می گوید: نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد درحالی که در این مدت برهمگان واضع و مبرهن است که حقوق ملت ایران همواره از سوی مدعیان حقوق بشر(آمریکا) نقض شده است.

وی می افزاید:حمله ناو دریایی آمریکا به هواپیمای ایران ایر همانند دیگر اقدامات تروریستی شیطان بزرگ در این منطقه بوده که این حادثه اندوه بارسند محکمی براین حقیقت است که آمریکایی ها همچنان سردمدار ترروریسم در این عصر هستند.

صادق یکی دیگر از جوانان گچسارانی است که معتقد است :حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران گواه تروریسم دولتی در آمریکا است درحالی که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فجر انقلاب قربانی نقض حقوق بشر به طور گسترده بوده و شهادت 17هزار نفر از ملت ایران در پی اقدامات تروریستی به خوبی گویای این مسئله است.  

وی می گوید: آمریکایی ها در هر دوره ای از حیات انقلاب اسلامی تمامی تلاش و امکانات شوم خود را بکارگرفته اند تا این انقلاب را به براندازی سوق دهد که اگر بتوانند لحظه ای درنگ و تأمل نخواهند کرد،اما هرگز به آرزویشان نخواهند رسید.

علی درادامه با بیان اینکه دولت آمریکابزرگترین نقض کننده حقوق بشر در دنیا است ،تصریح می کند:از ابتدای انقلاب تاکنون علاوه برجنگ تحمیلی 8ساله دو رویکرد از سوی دولتمردان آمریکا علیه نظام اسلامی شکل گرفته است که می توان اعمال تحریم های ظالمانه و غیرقانونی اقتصادی و دیگری استفاده از شیوه های براندازی نرم را نام برد.

این جوان گچسارانی می گوید:دخالت آمریکایی ها درشکل گیری فتنه 88بسیار بارز و تعیین کنده بود و به جرات می توان گفت هدف و تاکتیک پشت پرده استکبار جهانی و در راس آن ها آمریکای جنایتکار براندازی انقلاب اسلامی بود که امروز هوشیاری در برابر جریان انحرافی برای سوق‌دادن کشور به سمت آمریکا بسیار ضروری به نظر می رسد.

احسان می گوید: فاجعه حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران، بر افروختن آتش جنگ تحمیلی 8 ساله ،ترور شخصیت های بزرگ انقلاب ،تفرقه افکنی،تحریم های غیرقانونی اقتصادی، کشتار مستقیم زنان، مردان و کودکان و دخالت های آشکار و پنهان در امور داخلی کشور از نمونه های بارز اقدامات خصمانه آمریکایی ها نسبت به ملت بزرگ ایران است.

وی تصریح می کند:در حقیقت دولتمردان آمریکا برای رسیدن به اهداف پلید و شوم خود از بکارگیری هیچ ابزاری ابا ندارند که باید توجه داشت هرگونه کوتاه آمدن،موضه گیری نکردن و یا به فراموشی سپردن این حوادث در تمامی عرصه های بین الملل پیامدهای دردناکی برای بشریت رقم خواهد زد.

فرهاد یکی دیگر از جوانان گچسارانی است که با اشاره به حمله موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، می افزاید:در فاجعه ایرباس اساسی ترین حقوق بشر لگدمال شد و با سکوت جوامع بین الملل در این خصوص حقوق بشربه نوعی تحریف شد، این حادثه لکه ننگی در کنار دیگر جنایات دولتمردان آمریکایی است که خود را مدعی و سردمدار حفظ و رعایت حقوق بشر در تمامی دنیا می پندارد.

سعید جوان دانشجویی است که درباره حقوق بشر از نوع  آمریکایی بیان می کند:شیطان بزرگ نشان داد برای رسیدن به اهداف زیاد خواهانه و استکباری خود هیچ حد و مرزی قائل نیست و تبلور حقوق بشر آمریکایی در حمله موشکی به هواپمایی مسافربری ایران بسیار مشهود است و حکایتی دیگر از مظلومیت تاریخی ملت ایران دارد.

وی ادامه می دهد:دولتمران ایالات متحده آمریکا به رغم همه ادعاهایی که در دفاع و حمایت از حقوق بشر داشته و دارد، در عمل راهی بر خلاف این ادعاها را دنبال می کند وامروز جوانان ما باید در برابر نقشه های امپریالیسم و آمریکا هوشیار و بیدار باشند ونباید گول تبلیغاتی که برای برقراری رابطه با آمریکا می‌شود را خورد.

بدون‏‌شک روسیاهى همیشه بر چهره کریه آمریکاى جنایتکار باقى خواهد ماند و سقوط ایرباس سند محکمى بر این حقیقت است که آمریکا سردمدار تروریسم در عصر ماست و امروز 29 سال پس از آن حادثه غیرانسانى و موحش، خصلت تجاوزگری آمریکا تغییر نکرده است.

وینسنس هرچه بود، ماشین بود و فاقد اراده، انگشت «ویل راجرز» فرمانده وینسنس اگرچه ماشه را چکاند اما به تیمارستان روانه شد. او هیچ‌‏کاره بود و فقط یک آدمک بود. فرمان حمله از واشنگتن صادر شده بود و موشک‌‏هاى وینسنس از پنتاگون دستور آتش گرفتند.

روح همه شهدای پرواز 655 شاد...

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها