نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. تير 1401 - 17:17
آنچه مردم این سامان اعتقاد دارند این مکان زمانی منزلگاه موقت تعدادی از امامزادگان بود که به همراه احمد بن موسی علیه السلام از شهر مکه به طوس حرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،قدمگاه امیرالمومنین در فاصله یک کیلومتری جنوب روستای "بی بی جان آباد" از توابع شهرستان گچساران،درمیانکوهی در فاصله 18کیلومتری شهر گچساران واقع شده است.

بنای این قدمگاه در ضلع جنوبی متصل به صخره سنگی بزرگ و از سه طرف دیگر دیواری با سیمان و آجر ساخته شده که در حد فاصل ستون ها قبری وجود دارد(مکانی که به قدمگاه معروف است علی الظاهر باید فاقد قبر باشد،اما در این مکان قبری وجود دارد که به تحقیق شناسایی نشده است).

در بالای ستونه ها گنبدی بلند با دو گلدسته فلزی اجرا شده که به نمای قدمگاه زیبایی خاصی بخشیده است و در داخل همین مکان سکوی گچی کوتاهی ساخته اند که محل اشیاء بویژه کتب ادعیه و قرآن است که مورد استفاده زائرین قرار می گیرد.

آنچه مردم این سامان اعتقاد دارند این مکان زمانی منزلگاه موقت تعدادی از امامزادگان بود که در سال 201_201هجری قمری به همراه احمد بن موسی علیه السلام(شاهچراغ)به قصد زیارت حضرت امام رضا علیه السلام از شهر مکه به طوس حرکت کردند.

با این وجود نیز  در مسیر ارجان به فروزک توسط عمال عباسیان مورد تهاجم قرار گرفته اندکه ناچار به مناطق کوهستانی این بلاد متفرق و پناهنده شده اندو شاید هم کاروانی بوده اند که همراه با بی بی حکیمه سلام الله علیها بر این منطقه وارد شده اند.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها