نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. بهمن 1397 - 17:56
همایش ملی جشن تکلیف 450 دانش آموز پسر عشایری از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی،سیستان و بلوچستان وکهگیلویه وبویراحمد پس از سه روز در گچساران خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سیفی ،مدیرکل عشایر آموزش و پرورش کشور در آیین اختتامیه این اردوی ملی که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزارشد، گفت:روز گذشته مصادف با سالروز تولد استاد محمد بهمن بیگی،بزرگ معلم آموزش عشایر کشور بود ،بزرگ مردی که  پایه گذار آموزش در مناطق عشایرنشین کشور بودندو فرصت خوب و ارزشمندی است که "کتاب بخارای من ایل من" استاد بهمن بیگی می تواند در کتاب های درسی آموزش و پرورش وارد شودو ان شاءالله این اتفاق هم خواهد افتاد.

وی درادامه در این آیین اشاره ای به بیانیه (گام دوم انقلاب) رهبر معظم انقلاب کرد و اظهارکرد:در واقع می توان گفت که بیانیه رهبر معظم انقلاب خودش چندین واحد درسی دانش آموزی و دانشگاهی است و لازم و ضروری است که متولیان امر در آموزش و پرورش این موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب را به جای برخی از دروس بی محتوای کتب درسی دانش آموزان وارد کنند.

در ادامه این آیین نیز علی خوانپایه فرماندار گچساران ،ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسدارن در حمله تروریستهای تکفیری گفت:از همه عزیزانی که در برگزاری این همایش ملی تلاش و همت کردند نهایت سپاس و قدردانی را دارم و نیز از همه دستگاهای اجرایی شهرستان که در برکزاری باشکوه این همایش  کمال همکاری را داشتند،تشکر می کنم.

وی افزود:امیدوارم که دانش آموزان عشایر با خاطره خوبی این شهرستان را ترک کنند، فلسفه سن تکلیف یک فلسفه الهی و معنوی است،دانش آموزان در مناسبت ها و آیین های مختلف در طول سال برنامه هایی را اجرا می کنند و این جشن تکلیف هم یک ارتباط معنوی با خداوند و و انجام فرائض دینی همراه با ترک محرمات است.  

خوانپایه اظهارکرد:در این جشن بایستی شکر گذار خداوند باشیم و شادیهایمان را نشان دهیم پرا که دانش آموزان باید به انجام مسائل دینی و شرعی پایبند باشند و از طرفی دیگر با رسیدن به بلوغ جسمی و عقلی باید کوشا بود چرا که از این لحظه وظایف شما در قبال جامعه سنگینتر شده است.

فرماندار گچساران گفت:دانش آموزان باید از لحاظ علمی درجات ترقی را هم با موفقت پشت سر بگذارند و در بحث عقلانیت هم باید راه درست از راه ناثواب را به درستی تشخیص دهند تا در مراحل مختلف زندگی با موفقت گام بردارند.

در این آیین حجت الاسلام "ابراهیم حسن تبار" معروف به "عمو دانا" به اجرای چند برنامه شاد و مفرح همراه با سرگرمی و مسابقه پرداخت.

گفتنی است دراین مدت سه روزه 450 دانش آموز پسر عشایری از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی،سیستان و بلوچستان وکهگیلویه وبویراحمد رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.این جشن تکلیف در قالب کارگاه‌های آموزشی عملی 2 روزه با محتولی تولد معنوی، صحت قرائت نماز، احکام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی، آداب شکر، سوگندنامه تکلیف و نجوم و قبله شناسی در گچساران برگزار شد.

در این اردوی ملی 8کارگاه آموزشی در منطقه زیبای سرآب ننیز گچساران ودر سیاه چادر‌های عشایری برگزار و نیز آئین پایانی این اردو با برگزاری جشن تکلیف وعبادت، در سالن اجتماعات فرهنگی ورزشی آموزش و پرورش گچساران  خاتمه یافت.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها