نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. بهمن 1395 - 20:54
با حضور جمعی از امیران نیروی هوایی ارتش/
فرودگاه نفت گچساران بنام «شهید امید بخش » مزین شد+تصاویر
فرودگاه نفت گچساران با حضور جمعی از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام شهید امیر سرلشکر،خلبان شهید جاوید الاثر "ابراهیم امید بخش" نامگذاری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز آیین نامگذاری فرودگاه نفت گچساران به نام شهید امیر سرلشکرخلبان شهید جاوید الاثر ابراهیم امید بخش با حضور جمعی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن آموزش شرکت نفت و گاز این شهرستان برگزار شد.

در این آیین امیر سرتیپ دوم خلبان نیک بخش حبیبی رئیس دفتر مطالعات راهبری نیروی هوایی ارتش با اشاره به جانفشانی ها جوانان این مرزو بوم در طول دوران دفاع مقدس گفت:وقتی که صدام و حزب بحث با 14لشکر تا بن دندان مسلح به ایران اسلامی حمله ور شدند امثال امیدبخش ها بودند که هم قسم شدند و با نثار جانشان شجاعانه دربرابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود:در ابتدای جنگ آمریکایی ها و دشمنان نظام اسلامی حتی فکرش را نمی کردند که ما قادرخواهیم بود که جنگنده ها را به  پرواز دربیاوریم و در واقع همین حمایت های بی دریغ آمریکایی ها بود که به صدام جرأت داد مدعی تصرف تهران در ظرف چند روز شود.

حبیبی در ادامه به گوشه ای از مأموریت های مهم خلبانان نیروی هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: انهدام پایگاه ها، نیروگاه ها و مراکز مهم اقتصادی دشمن،اعزام نیروهای داوطلب رزمنده به مناطق عملیاتی و بازگرداندن نیروهای مجروح از خطوط مقدم ،حفاظت از آسمان کشور و مناطق  نفتخیز و در نهایت انجام مأموریت های شناسایی و رزمی از جمله مأموریت های خلبانان نیروی هوایی ارتش  در دوران دفاع مقدس بود.

وی اظهارکرد:در عملیات سوسنگرد سال 59 در طول سه ماه نزدیک به 113هواپیما جنگنده رااز دست دادیم در حالی که در طول جنگ 180فروند جنگنده از دست رفت، و در این مدت سه ماه 105شهید تقدیم انقلاب کردیم که شهید امید بخش از این شهداست.

رئیس دفتر مطالعات راهبری نیروی هوایی ارتش تصریح کرد:امروز امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداء و جانفشانی و ایثارگرهای رزمندگان در طول 8سال دفاع مقدس است، مردانی که 30 سال پیش بر جهان خروشیدندو ارزشهای الهی را برای همیشه بر سینه تاریخ کوفتند.

در ادامه این آیین خلبانان موسوی،توانگریان،مسبوق،انصاری،رمضانی ومشیری به بیان خاطراتی از دلاوری ها،رشادت ها،جانفشانی ها و ایثارگری های خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس پرداختند و یاد و خاطره شهید جاویدالاثر "ابراهیم امیدبخش" را زنده نگه داشتند.

درادامه این آیین از خانواده شهید ابراهیم امید بخش تجلیل به عمل آمد.

مراسم نامگذاری فرودگاه نفت گچساران بنام امیر سرلشکر خلبان شهید جاویدالاثر ابراهیم امیدبخش با حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس و جمعی از مسئولین محلی در فرودگاه این شهرستان برگزار شد.

ابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماه سال1332در شهرستان نفتخیز گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود،وی 2برادر و 4 خواهر داشت و پدرش حاج علی این خانواده سنتی و مذهبی را با درآمد مغازه اش اداره می کرد.ابراهیم دوران ابتدایی خود را در اهواز و دوره متوسطه را در دبیرستان کورش کبیر (ولایت فعلی)در سال 1351 در گچساران به اتمام رسانیدو در همان سال در آزمون دانشکده افسری خلبانی در تهران پذیرفته شد.

 وی پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در سال 1352 به آمریکا اعزام شد و در سال1354 با دست پر و گرفتن ساعت طلای خلبانان در آمریکا(این ساعت به خلبان برتر در هر دوره اهداء می شد) به میهن عزیزمان بازگشت و به پادگان بوشهر اعزام شد.در اواخر سال 1358 جهت تدریس به خلبانان به تهران اعزام شد و در زمان جنگ تحمیلی بار دیگر برای انجام وظیفه به پادگان بوشهر منتقل شد و در عملیات حصر آزاد سازی سوسنگرد شرکت نمود.

این عملیات با فرماندهی مستقیم آیت الله خامنه ای و شهید مصطفی چمران در تاریخ 26 آبان ماه سال 1359 به شکست حصر سوسنگرد انجامید.

در عمليات آزاد‌سازي سوسنگرد در 26 آبان‌ماه سال 1359 كه به شكست حصر سوسنگرد منجر شد، 24 خلبان نيروی هوايی شركت داشتند كه از اين تعداد «سروان خلبان شهيد هوشنگ كيان‌آرا»، «سيد محمدتقی حسينی»، «محمد كام‌بخش ضيايی»، «نعمت‌الله اكبری سامانی»، «سرهنگ دو خلبان يونس خوش‌بين» و «ستوانيكم خلبان ابراهيم‌ اميدبخش» به شهادت رسيدند. 

امیر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش در ساعت 11و 30دقیقه 27آبان ماه 59در جریان عملیات غرور آفرین شکست حصر سوسنگردکه مورد هجوم لشکر 9زرهی و لشکر 5مکانیزه ارتش عراق قرارگرفته بود در پشتیبانی از نیروهای سطحی در غرب اهواز و انهدام مخازن سوخت و ساختمان مرکزی سازه های نفتی فاو و همچنین ستون پشتیبانی که از بندرصفوان کویت جهت حمایت از نیروهای عراقی به سمت بصره و از آنجا به قهرمان بلامنازع هشت سال دفاع مقدس ،امیر منوچهر محققی برعهده داشت مورد اصابت موشک زمین به هوای دشمن قرار گرفت و به همراه خلبان همرزمش شهید محمد تقی حسینی شجاعانه بر فرشته مرگ لبخند زد و عاشقانه سر بر دامان ملوکانه حضرت حق فرود آورد.

شهید امیدبخش عارفانه از جسم خاکی رها گردیدو درزمره 55خلبان شهید جاوید الاثرنیروی هوایی قرار گرفت.پیکر او هم اکنون چنان با خاک آمیخته که هم زمان با آیندگان باشد.سرلشکر خلبان جاوید الاثر "ابراهیم امید بخش "از خلبانان گردان 61 شکاری بوشهر بود.

ادامه تصاویر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها