نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
31. مرداد 1400 - 13:13
دکتر اسماعیلی با ظرافت خاصی نکات کلیدی و مهم بیانیه گام دوم را در قالب برنامه ها مورد توجه قرار داده است و مفاهیم کلی و کلیدی را به اجرا و عمل نزدیک نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دکترسیدیعقوب زراعت کیش، دانشیار دانشگاه علوم تحقیقات تهران در مطلبی نوشت:با شناختی که از وزیر پیشنهادی ارشاد داریم باید منتظر تحولات مثبت در عرصه میدانی فرهنگ کشور و کاهش آسیب های اجتماعی باشیم که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم.

نگاه عمیق و ریشه ای در پیش بینی و حل مسائل، سوابق انجام مطالعات علمی گسترده و شجاعت اجرای برنامه ها از خصوصیات دکتر اسماعیلی وزیر پیشنهادی ارشاد می باشد و ضمن اینکه

برنامه ارائه شده ایشان چند محور مهم و اساسی دارد:

۱- هماهنگی بیرونی و عمودی دارد. این برنامه در راستای سیاست های کلی ابلاغی رهبری، مواضع بیان شده و خطوط طراحی شده بیانیه گام دوم انقلاب است.

۲- انسجام درونی دارد. اجزا برنامه از جمله جهت گیری و‌ خطوط ارائه شده نسبت به هنر، نویسندگان، سینما و تئاتر ، نمایشگاه ها و‌مطبوعات با هم هماهنگ است و به صورت هم افزا و تضایفی تتظیم شده است.

۳- برنامه هم به لحاظ طولی به صورتی کارشناسی تعریف و تنظیم شده است یعنی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت، هم به صورت عرضی یعنی برنامه های کیفی و کمی از استحکام برخوردار است.

۴- محتوای برنامه ها به صورت عملیاتی قابل رصد کردن است؛ چون شاخص ها و مقیاس کمیت پذیر برای آن ها تعریف شده است و کار نظارت را آسان و ممکن می نماید.

۵- برنامه کاملا قابل پیاده سازی بوده و در میدان تعریف شده است. بنابراین از حالت شعاری به دور بوده و کاملا قابل تحقق است.

۶- نوع جهت گیری ها و برنامه ها به طور خودکار پراکندگی جغرافیایی و عدالت توزیعی را اعمال می کند. چون برنامه ها باید در سیستم گسترده وزارت ارشاد و شعب و نمایندگی ها و سازمان های وابسته که در سراسر کشور گسترده هستند، تنظیم شده است.

۷- روح برنامه ها حاکی از نوآوری ها و ذهنیت خلاق آقای دکتر اسماعیلی دارد. ایشان با ظرافت خاصی نکات کلیدی و مهم بیانیه گام دوم را در قالب برنامه ها مورد توجه قرار داده است و مفاهیم کلی و کلیدی را به اجرا و عمل نزدیک نموده است.انشالله که با حضور وزیر جوان انقلابی شاهد رویکردهای نوآورانه و جدید در جبهه جنگ نرم مقابله با استکبار خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها