نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1398 - 8:13
فضای رسانه ای نیز کاملا ضدترامپ است و از «باران موشک» فرود آمده به عنوان سند شکست ترامپ یاد می‌کنند که فرزندان آمریکایی را تحت خطر قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالله مرادی ،تحلیلگر مسائل سیاسی در مطلبی نوشت:سرعت در پاسخ، بسیار لازم بود. تاخیر در آن می‌توانست منجر به جنگ روانی دشمن و دوقطبی سازی در جامعه شود. همچنین تضعیف مشروعیت و بالا رفتن سرخوردگی ملی.

*پاسخ مستقیم و محکم ایران اسلامی، شکاف سیاسی در آمریکا را تشدید کرده است. دموکرات ها حتی بدون محکوم کردن ایران، از ترامپ می‌خواهند که دست از تحریک بردارد. فضای رسانه ای نیز کاملا ضدترامپ است و از «باران موشک» فرود آمده به عنوان سند شکست ترامپ یاد می‌کنند که فرزندان آمریکایی را تحت خطر قرار داده است.

*به نظر می‌رسد شکاف میان ارتش و نظامیان با سران کاخ سفید هم به وجود آمده است. الان چند روز است نامه فرماندهی  ائتلاف برای خروج از عراق، تایید و تکذیب می‌شود. در صحنه میدانی هم جابجایی نیروها و انتقال فرماندهی مرکزی به کویت صورت گرفته است. گویی ارتش و پنتاگون نمی‌خواهند قربانی تصمیمات شخصی ترامپ و پمپئو و اسپر شوند.

*شکاف و بی اعتمادی نسبت به آمریکا در کشورهای عربی تشدید خواهد شد. آنها به عینه در می یابند که در مقابل تهاجم احتمالی و ویرانگر ایران، نمی‌توانند امیدی به آمریکا داشته باشند.

*موازنه بهم خورده هسته ای که منجر به مواضع طلبکارانه اروپایی ها در این روزها شده بود، بهبود خواهد یافت. آنها باید بجای الزام ایران به عدم پاسخ، باید از ایران عذرخواهی و برای عدم ادامه حملات ایران خواهش کنند.

*بیانیه سپاه بسیار هوشمندانه و بازدارنده بود. ایران اراده، توان و ظرفیت خود را برای پاسخ نشان داده است. این یعنی توان بازدارندگی معتبر است و سایر کشورهای مخاطب در این بیانیه، تهدید جدی را باور خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها