نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. آبان 1396 - 17:42
بارها از سوی مقامات وعده هایی مبنی بر بهبود وضعیت معیشت کارگران حوزه صنعت نفت داده شده است اما در عمل چیزی دیده نشده است و امروز اختلاف دستمزد یک نیروی پیمانکاری با کارمند رسمی به قدری فاحش است که انگیزه شغلی را مخدوش کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احسان دری-اقتصاد کشور در یک قرن اخیر بر پایه نفت بوده که همین امر این حوزه را به مهمترین بخش اقتصادی کشور تبدیل کرده است.

اما صنعت نفت ایران دارای چالش هایی بوده که در طول یک قرن اخیر همواره این صنعت مهم را با فراز و نشیب های محتلفی روبرو کرده است.

صنعت نفت ایران یک «بمب ساعتی» است و بمبی که از یک سو به دلیل وجود تاسیسات فرسوده از مناطق نفت‌خیز جنوب تا سکوها و تاسیسات نفت و گاز خلیج فارس هر لحظه در آستانه انفجار قرار گرفته است.می توان گفت یکی از دلایل اصلی فرسوده بودن تاسیسات نفت تحریم های بین المللی بر این حوزه بوده است.

اما در بخش صنعت نفت نیروی انسانی زیادی در قالب کارکنان رسمی،پیمانی،قراردادی،پیمانکاری و … مشغول به کار بوده که به جزء کارکنان رسمی مشغول به کار در کنار بمب های ساعتی که از مزایای قابل قبولی برخوردار بوده مابقی نیروها خصوصا کارگران پیمانکاری و قراردادی سالهاست از نوعی تبعیض دستمزدی در رنج بوده که معیشت هزاران خانواده را با مشکل روبرو کرده است.

در خصوص تبعیضات دستمزد در صنعت نفت در طول سالهای اخیر زیاد به آن پرداخته شده و خود مسئولان ارشد نفت و کابینه دولت از آن مطلع هستند و بارها نیز از سوی مقامات وعده هایی مبنی بر بهبود وضعیت معیشت کارگران حوزه صنعت نفت داده شده است اما متاسفانه تاکنون در عمل چیزی دیده نشده است و ما امروز مشاهده میکنیم که اختلاف دستمزد یک نیروی پیمانکاری با کارمند رسمی به قدری فاحش است که انگیزه شغلی را مخدوش کرده است.

طی ماه های اخیر وعده بهبود وضعیت معیشت کارگران قراردادی و پیمانکاری نفت،چندین مرتبه از سوی وزیر نفت و معاونان وی مطرح که مهندس بیژن زنگنه در سفر خود به شهرستان گچساران خبر از تشکیل کارگروهی جهت بررسی این موضوع دادندکه امید است هرچه زودتر مصوبات این کارگروه جهت بهبود دستمزد و رفاه این قشر زحمتکش ابلاغ و عملیاتی شود.

از نمایندگان محترم شهرهای نفت خیز نیز انتظار می رود کنار هزاران همشهری کارگر و اعضای خانواده آنان باشند و این مهم را رسیدگی نمایند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها