نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مهر 1396 - 9:53
در ۶ ماهه گذشته مقداری سهمیه ی قیر به رایگان برای شهرداری ها و روستاهای استان تامین و یا در حال پیگیری ست که البته نمایندگان از این موضوع به عنوان یک موضوع تبلیغی به نفع خود جهت رای گیری استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد عالی زاده-گروه های سیاسی کم کم خودشان را برای برگزاری انتخابات آینده ی مجلس آماده می کنند و نمایندگان در حال جمع بندی پروژه ها جهت اعلام دستاوردهای چهار ساله تا آن را در جهت دید مردم گذاشته و البته صلاحیت خود را در جهت کسب اعتماد دوباره مردم قرار دهند.

در ۶ ماهه گذشته مقداری سهمیه ی قیر به رایگان برای شهرداری ها و روستاهای استان تامین و یا در حال پیگیری ست که البته نمایندگان از این موضوع به عنوان یک موضوع تبلیغی به نفع خود جهت رای گیری استفاده می کنند. نکته ای که قابل بررسی بود که چگونه در این وضعیت اقتصادی کشور این همه قیر رایگان تامین شده و هزاران احسنت نصیب نمایندگان استان گشته؟؟؟

بگذارید نظری بر قانون بودجه کشور بیاندازیم:

«بر اساس بند «ه- تبصره ۱ -ماده واحده-قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور» شرکت ملی نفت ایران مکلف است تا پایان سال ۱۳۹۶ نسبت به تحویل کامل مواد اولیه قیر(VB) رایگان تا سقف مبلغ سی هزار میلیارد ریال به نسبت:

۱۳%: در اختیار وزارت جهاد کشاورزی جهت مالچ با قیرآبه

۵۴%: در اختیار وزارت راه و شهر سازی جهت روکش آسفالت و آسفالت راههای روستایی و معابر محلات هدف باز آفرینی شهری

۱۷%: در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام طرح(پروژه)های مشارکتی با دهیاری ها

۱۳%: در اختیار وزارت کشور(سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر پنجاه هزار نفر

۳%: جهت نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) قرار دهد.»

با مطاله این بند متوجه می شویم که این موضوع فقط مربوط به استان ما نبوده و قانون بودجه رسمی کشور است و بدون تلاش نمایندگان نیز محقق می شده است.

نکته مهم تر این قانون این است که منابع لازم برای تامین قیر رایگان طبق قانون بودجه از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات بدست آمده است. یعنی با همان افزایش قیمتی که به کالاها اعمال شده  و بوسیله ی مردم پرداخت شده است این قیر به رایگان به شهرداری ها داده شده است.اما بوده اند نمایندگانی که با این اسب پیشکشی توییت و پست اینستاگرامی ساخته اند و آن را به نام خود زده اند.

به هر حال پیگیری نمایندگان و زحمت یک نماینده ی به هیچ عنوان قابل انکار نیست اما لازم است نمایندگان رای بازوی شان را بخورند. در مقاله دوم که هدف اصلی مطرح کردن این موضوع است، مدیریت ضعیف قیر وارده شده به شهرداری ها را پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها