نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. فروردين 1403 - 1:17
با امور مربوط به انحصار وراثت سر و کار دارید؟ در مورد تقسیم املاک ورثه ای سوالی در زهن دارید؟ این مقاله مختص شماست تا با مشاوره از بهترین وکیل انحصار وراثت بتوانید امور خود را تسهیل و تسریع نمایید. با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، 

وکیل متخصص برای تقسیم املاک ورثه ای

ملک ورثه‌ای یا ملک موروثی، به املاکی گفته میشود که صاحب آن، فوت شده است و این ملک طبق قوانین میبایست بین وراث وی تقسیم شود. در تقسیم ملک ورثه ای زمانی که متوفی بیش از یک وارث داشته باشد، وراث نسبت به اموال به جای مانده از فرد فوت شده مالکیت مشاع پیدا میکنند. اگر فرد فوت شده وصیت نامه ای نداشته باشد، طبق قانون انحصار وارثت، بعد از فوت املاک وی به وارث آن منتقل می‌شود. و اگر وصیت نامه داشته باشد و در وصیت نامه املاکش را تعیین تکلیف کرده باشد، قانون مطابق با وصیت نامه ملک ورثه ای را تقسیم میکند. برای تقسیم ملک موروثی، دو راه در این باره وجود دارد، اینکه اموال متوفی بین وارث‌های آن تقسیم شود یا اینکه آن اموال منقول، فروخته شده باشد و مبلغ حاصل از فروش آن به نسبت سهم الارث بین آن‌ها تقسیم و از این طریق مالکیت مشاع بین آن‌ها تقسیم و مشخص شود. با گرفتن از بهترین وکیل در تهران که در امور انحصار وراثت و امور املام تسلط دارد، می‌توانید این کار را با خیال آسوده انجام دهید.

تقسیم ملک ورثه‌ای

بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران اذعان میدارد که قبل از اینکه برای فروش ملک ورثه‌ای یا ملک موروثی، اقدامی داشته باشید باید عملیات تقسیم ماترک به طور کامل به پایان رسیده باشد. همانطور که در جریان هستید، تقسیم ماترک صدور گواهی انحصار وراثت مطابق با مقررات قانونی کشور به اینصورت که:

در مرحله اول باید هزینه دفن و کفن میت از ماترک به طور کامل برداشته می‌شود و سپس دیون متوفی اعم از مهریه همسر او و دستمزد خدمه‌اش برداشت می‌شود. حال اگر وصیت نامه‌ای نوشته شده باشد و موجود باشد تا یک سوم دارایی فرد فوت شده، انجام می‌گیرد. در آخرین مرحله باقیمانده ماترک متوفی به نسبت سهم الارث وراث‌های آن میان ایشان تقسیم می‌شود. پس از این هر کدام از وارث‌ها می‌توانند به صورت مفروز یا مشاع، نسبت به فروش سهم خود اقدام کنند.

بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران

روش‌های تقسیم اموال متوفی

روش‌هايی از تقسیم اموال متوفی در تقسیم ملک موروثی وجود دارد که در مطالب گفته شده در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سهم ارث زوجه یا همسر: یک هشتم از ماترک متوفی اگر فرد فوت شده دارای فرزند باشد. یک چهارم از ماترک اگر فرد فوت شده فرزند نداشته باشد.
  • سهم ارث مادر متوفی: یک ششم از ماترک اگر فرد فوت شده دارای فرزند یا بردار یا خواهر نداشته باشد.
  • سهم ارث پدر متوفی: یک ششم از ماترک اگر فرد فوت شده دارای فرزند باشد.
  • سهم ارث دختر (در صورتی که فرد فوت شده پسر نداشته باشد): یک دوم دب صورت واحد بودن دختر (تک دختر). دو سوم آن در صورت تعدد.
  • سهم ارث برادر و خواهر (در صورت مشترک بودن از مادر در صورتی که فرد فوت شده اجداد مادری نداشته باشد): یک ششم در صورت واجد بودن. یک سون آن در صورت تعدد آن.

در نظر بدارید که در تقسیم املاک وکیل انحصار وراثت باید نقش بهترین وکیل ملکی در تهران یا شهرستانها را نیز برای شما ایفا نماید. از این بابت که باید بداند امورمربوط به املاک کدام اند و در صورت اختلاف باید چه نوع دعوای ملکی برای شما طرح شود.

نحوه تقسیم املاک ورثه ای

 در مراحل تقسیم املاک ورثه ای باید شرایطی را مد نظر قرار دهید. این شرایط شامل به اتمام رساندن عملیات تقسیم ماترک می باشد. به منظور انجام تقسیم ماترک باید گواهی انحصار وراثت با توجه به قوانین مدنی کشور صادر شده باشد. بدین معنی که در گام نخست تقسیم ماترک، ابتدا باید هزینه کفن و دفن متوفی به طور کامل از ماترک کسر شود، سپس دیون متوفی که شامل مهریه همسر و دستمزد کارکنان و خدمه است نیز باید از اموال فرد متوفی کسر گردد.

در این هنگام در صورتی که متوفی وصیت نامه ای نوشته باشد، یک سوم دارایی های متوفی براساس وصیت نامه می تواند بین وراث تقسیم شود. در گام نهایی تقسیم ارث، باقیمانده ماترک متوفی با توجه به سهم الارث وراث میان آنها تقسیم خواهد شد. پس از انجام این کار برای تقسیم ارث، کلیه وراث می توانند به صورت مفروز یا مشاع برای کسب سهم الارث خود برای فروش ماترک اقدام نمایند.

تقسیم ملک در وصیت نامه بعد از فوت

حال که از ماهیت وصیت نامه، تقسیم اموال و نیز گرفتن وکیل ملکی در تقسیم ارث مطلع شدیم این مبحث را بررسی می‌کنیم که آیا موصی می‌تواند در متن موجود در وصیت نامه متوفی، شیوه تقسیم اموال را تعیین کند؟ به سخن دیگر آیا وارث‌ها موظف هستند تمام دستورات تعیین شده در متن وصيت نامه متوفی را مورد توجه قرار دهند؟

به طور کلی موصی می‌تواند تکلیف یک سوم از اموال خود را مشخص کند، به عنوان مثال فرض کنید یک سوم از اموال متوفی، یکی از خانه‌های وی باشد. در این صورت او حق دارد نحوه تقسیم ارث خانه را نیز تعیین کند یا اصولا آن را با اهدافی که مد نظر دارد، وقف کند یا به مراکز آموزشی و تربیتی اختصاص دهد. بنابراین ورثه‌ها نمی‌توانند نسبت به این وصیت بی اهمیت باشند و اگر شخص فوت شده در خصوص تقسیم یک سوم، شرایطی را بیان نموده باشد ورثه موظف است تقسیم ارث را بر طبق وصیت نامه انجام دهد. همچنین در تقسیم ملک ورثه‌ای و ملک موروثی این قانون صدق می‌کند.

وکیل املاک ورثه ای

وکیل املاک ورثه ای

انتخاب بهترین وکیل تهران از مهم‌ ترین اقداماتی است که برای حل مشکلات حقوقی و کیفری اعم از انحصار وراثت املاک ورثه ای باید در نظر گرفت. اولین قدم در هر پرونده قضایی انتخاب بهترین وکیل بخصوص در تهران است. همانطور که میدانید شهر تهران بدلیل کثرت جمعیت در زمینه دعاوی حقوقی هم نسبت به بقیه شهر ها حجم بیشتری از پرونده های حقوقی را دارد. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که درگیر پرونده‌ های حقوقی نباشد. به جای گذراندن ساعت‌ ها وقت در دادگاه و سردرگم شدن بهتر است که همان ابتدا یک وکیل متخصص و باتجربه را انتخاب کنید.

بهترین وکیل در تهران ، وکیل پایه یک دادگستری است که علاوه بر داشتن تجربه کافی در پرونده های مختلف و دانش به روز نسبت به مسائل حقوقی، دید وسیعی نسبت به مسائل اجتماعی حاکم بر کلانشهرها داشته باشد. وی باید از روند قانونی در کلانشهرها آگاه بوده و در مسائل مربوط به دادگاه ها تسلط کافی داشته باشد. با این ویژگی ها، بهترین وکیل در تهران می تواند حداکثر تاثیر را در روند پرونده ها داشته باشد. برای مشاوره با وکیل متخصص در امور حقوقی و کیفری بهتر است بعد از تحقیق درست در باب سابقه کاری و مهارت وی در امور حقوقی و کیفری، به راه های ارتباطی دست یابید و برای رزرو وقت مشاوره تخصصی خود اقدام نمایید.

 در چنین شرایطی می توانید از حصول بهترین نتیجه برای مورد خود اطمینان حاصل نمایید.

 شماره تماس: 09121275588 – 02128425688

 آدرس: ظفر، خیابان مصدق شمالی، کوچه دامغانی، پلاک ۳۸ واحد ۲

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها