نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. اسفند 1402 - 12:55
هدف از اجرای این برنامه توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص گفت: اردوی عشایری کتاب‌خوانی با عنوان «کوچ کتاب» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی ازجمله قصه‌گویی، جمع خوانی کتاب، معرفی کتاب، بازی‌های بومی محلی و ... در منطقه عشایری آبرزی (منطقه خیرآباد) گچساران برگزار شد.

الهیان افزود: هدف از برگزاری این برنامه در منطقه عشایری افزایش خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای به مناطق دوردست و فاقد کتابخانه است که با این اقدام افراد روستایی و عشایری هم به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند شده و امکان استفاده از این خدمات را خواهند داشت.

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران اظهار کرد: بنابراین هدف نهایی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسعه خدمات و دسترسی عادلانه همه مردم ایران به کتاب است. در این آیین نیز معلم عشایری منطقه آبرزی به معرفی کتاب مصدق و عشایر پرداخت و از نقش ویژه عشایر را در تحولات ملی شدن صنعت نفت و دولت مصدق مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کتاب محور، اهدای کتاب، برگزاری مسابقه، جمع خوانی، قصه‌گویی، کلاس‌های مهارتی و آموزشی، بازی‌های محلی، کاردستی و … ازجمله برنامه‌های رویداد کتاب‌خوانی در مناطق عشایر نشین کهگیلویه و بویراحمد است.

تصاویری از این آیین را مشاهده کنید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها