نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. تير 1393 - 6:57
امام جمعه شهر باشت گفت: ورود ماهواره به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم دانست که دوست ناباب برای فرزندان است، به ناموس افراد چشم طمع دارد و دین افراد را می گیرد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از خامی، حجت الاسلام عبودی در نشست آموزشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و معضل استفاده از ماهواره که در مسجد امام مهدی (ع) برگزار شده بود گفت: جنگ نرم، روشی برای تحمیل اراده و تأمین منافع است که با غلبه بر طرف مقابل، بدون استفاده از قدرت نظامی و روش های خشونت آمیز اعمال می شود.

وی با بیان اینکه، جنگ نرم یعنی جنگی که خیلی دیده نمی شود، افزود: در کل جنگ نرم را می توان هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات رسانه ای که جامعه هدف را نشانه گرفته و بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار به انفعال و شکست وا می دارد، تعریف نمود.

خطیب نماز جمعه باشت گفت: دنیای امروز شاهد هجوم گسترده رسانه های استکباری بر افکار عمومی ملتها است که تبعاتی نظیر حمله نظامی را در پی داشته است.

عبودی با اشاره به اثرات زیان آور ماهواره ها و رسانه ها در زندگی افراد گفت: رسانه ها می توانند حس آدم را تغییر دهند، نیازهای او را تغییر دهند، موج سازی و تصویری سازی کنند که این ها تنها گوشه ای از نقش رسانه ها در زندگی افراد است.

وی هدف نهایی دشمن را تغییر رفتار مسلمانان دانست و افزود: دشمن می خواهد نحوه زندگی، تشکیل خانواده، برخورد با خانواده و غیره را تغییر دهد و این کار را از اعتقادات و باورها شروع می کند.

امام جمعه باشت به تعداد کل شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: 32140 شبکه در دنیا وجود دارد که از این تعداد 18 هزار شبکه در ایران قابل دریافت است.

وی ادامه داد: شبکه هایی که به وضوح قابل دریافت هستند 3000 شبکه است که از این تعداد 146 شبکه فارسی می باشد.

عبودی گفت: در سال 73 تنها سه شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کرد که در سال 91 به تعداد 125 شبکه رسیده است که 13 شبکه آن مخصوص فیلم های سینمایی و سریالی است.

وی در پایان افزود: ما نباید هیچ گاه از ناحیه دشمن احساس امنیت کنیم و خیالمان آسوده باشد و فکر کنیم دشمن به ما کاری ندارد بلکه باید همیشه هوشیار و آگاه باشیم.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت