نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. تير 1393 - 15:43
امام جمعه گچساران با تاکید بر اینکه بایددر برگزاری مراسمات ازدواج شئونات اسلامی رعایت شود، متذکر شد: بعضی‌ها مدعی هستند که شب عروسی تنها یک ‌شب بوده و نباید در این زمینه سختگیری شود.

به گزارش آفتاب جنوب ، حجت‌‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه در گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری و همچنین دوری از نافرمانی‌های خداوند گفت: انسان بدون تقوا سقوط کرده و بدون خودسازی و اطاعت خالصانه در برابر معبود خوار و ذلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه کرامت، بزرگی، اقتدار و بزرگی انسان با اطاعت و بندگی از خدا شکل می گیرد،افزود: در ماه رمضان باید تلاش بیشتری در راستای قرار گرفتن در زمره بندگان و روزه‌داران انجام دهیم.

حجازی با بیان و نقل حدیثی از پیامبر (ص) در خصوص اهمیت روزه و تاکید خداوند بر این امر تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند:" در آخرت عده‌ای در گرسنگی و تشنگی بوده و سختی فراوان می‌کشند و این افراد کسانی هستند که در این دنیا توشه‌ای در ماه رمضان برای خود فراهم نکرده‌اند".

امام جمعه گچساران دستگیری از فقرا و تهی‌دستان را ضروری دانست و تاکید ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) در این خصوص را یادآور شد.

حجازی ماه رمضان را تنها ماه چشم‌پوشی از خوردن و آشامیدن ندانست و گفت: در این ماه علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن، چشم‌ها، گوش‌ها و زبان‌های مومنان نیز باید در روزه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سعی کنیم در برگزاری مراسم‌ ازدواج شئونات اسلامی را رعایت کنیم، متذکر شد: بعضی‌ها مدعی هستند که شب عروسی تنها یک ‌شب بوده و نبایددر این زمینه سختگیری شود.

حجازی با اشاره به این امر که طبیعتاً انسانی که روزه می‌گیرد از نظر علمی شاید دچار بوی دهان شود، عنوان کرد: بعضی‌ها می‌گویند که روزه‌داران بوی دهان بدی دارند در صورتی که در آخرت بر اساس روایات انسان‌های روزه‌دار خوشبوترین انسان‌ها از نظر بوی دهان هستند.

خطیب جمعه گچساران با تقدیر و تشکر از مردم خیر و همیشه در صحنه گچساران یادآور شد: قبل از اینکه به گچساران بیایم عده‌ای گزارش داده بودند که مردم گچساران در امور خیر و مسائل دینی و مذهبی مشارکتی ندارند اما امروز با مشارکت و همکاری مردم این شهرستان در امورات دینی و مذهبی موجب علاقه و اعتقادات بالای مردم این شهرستان نسبت به مسائل دینی و مذهبی می‌شویم.

حجازی با طرح این مطلب که امروز باید از حضور و مشارکت مردم گچساران در امور مصلا تشکر کرد، عنوان کرد: طی جلساتی که با مردم در خصوص وضعیت مصلا گرفته شد مشکل سیستم صوتی برطرف شده و مشکل وسائل خنک‌کننده نیز تا حدود رضایت نمازگزاران توسط مردم برطرف شده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع جامعه قرآنی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از توسعه و پیشرفت جامعه قرآنی در سطح کشور راضی بودند اما نسبت به ترویج آن در سطح کشور نگرانی‌های داشتند چراکه معتقد هستند که این امر در سطح کشور نیاز به تلاش بیشتری دارد.

امام جمعه گچساران با تاکید بر لزوم تعیین مکانی در راستای احداث و راه‌اندازی دار‌القرآن گفت: مکان مناسبی در مرکز شهر وجود دارد که این مکان ساختمان قدیمی یکی از ادارات بوده و هم‌اکنون ساختمان جدیدی دارد.

حجازی خاطرنشان کرد: این مکان بهترین مکان برای راه‌اندازی دارالقرآن بوده که در این خصوص افزون بر هفت ماه رایزنی‌ها با مقامات گذشته شهرستانی و استانی صورت گرفته اما پاسخی ارائه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ما انتظار کار غیرقانونی نداریم، خاطرنشان کرد: می‌شود با تفسیر صحیح قانون نسبت به واگذاری این مکان تخلیه شده برای راه‌اندازی دارالقرآن اقدام کرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها