نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. بهمن 1392 - 14:46
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:کارکنان صنعت نفت گچساران با اعتصاب خود در مبارزه با رژیم پهلوی ضربه مهلکی به اقتصاد آمریکا وارد کردند.

به گزارش آفتاب جنوب ، محمد باورساد صبح امروز در مراسم استقبال نمادین از ورود تاریخی امام (ره) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:اعتصاب گارگران صنعت نفت گچساران در دوران رژیم پهلوی، گواه محکمی بر آرمان خواهی و ولایت مداری مردم این شهرستان است.

وی افزود: اعزام نماینده از سوی حضرت امام (ره)به مناطق نفت خیز جنوب در آن زمان نشان از اهمیت و نقش تعیین کننده صنعت نفت در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دارد.

 مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد:اعتصاب کارکنان نفت گچساران و جنوب کشور شاه و آمریکا را از تداوم حکومت شاهنشایی در ایران مایوس کرد.

وی با اذعان به اینکه اعتصاب کارگران صنعت و نفت گچساران کمر رژیم ستم شاهی را در هم شکست ،گفت:همراهی کارکنان و کارگران صنعت نفت ایران با انقلاب اسلامی ضمن هدف قراردادن پایه های پوسیده حکومت پهلوی ،توانست ضربه ی محکمی از نظر اقتصادی و سیاسی به آمریکا و سایر حامیان رژیم ستمشاهی وارد کند.

باورساد افزود:در زمانی کوتاه نه تنها صدور نفت به این کشورها قطع شد؛بلکه خارج شدن ایران از گردونه تولید نفت ،افزایش شدید بهای آن در جهان را بدنبال داشت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، خاطر نشان شد: در آن دوران اعتصابات نفتی در گچساران و جنوب کشور ،نقش تعیین کننده ای در استمرار نهضت اسلامی داشت .

وی با اشاره به اینکه اعتصابات نفتی حکومت پهلوی را با بحران شدیدی مواجه کرده بود، تصریح کرد: گسترش موج اعتصابات در نفت، مملکت را به حالت فلج کامل در آورد و درآمد ارزی کشور را به صفر رسانیده بود.

باورساد یادآور شد:جایگاه اقتصادی و کلیدی نفت و استمرار حیات حکومت پهلوی از یک سو و توجه امام به عنوان مقتدای دینی و رهبر انقلاب اسلامی به موضوع نفت، آنرا صاحب منزلتی استراتژیک در اذهان عمومی کرده بود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، افزود: امام(ره) در همان زمان پیام داده بودند که اگر اعتصاب شکسته شود نهضت عقب می افتد.

 در ادامه وی به نقش تاثیر گذار مردم گچساران در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنها از ابتدای شروع انقلاب اسلامی تاکنون به عهدی که با امام خود بسته اند وفادار مانده و در تمام صحنه ها نقش آفرین بوده و شهدای زیادی در این راه تقدیم انقلاب نموده اند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها