نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. دى 1392 - 13:49
سرپرست اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت:نرخ بیکاران در گچساران غیر واقعی ست و به هیچ عنوان این آمار دقیق نیست و صددرصداشتباه است .

بیژن مهدی پور در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب ،به آمار غیر واقعی بیکاران در گچساران اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضرآمار بیکارانی که در گچساران وجود دارد غیر واقعی ست و به هیچ عنوان این آمار  دقیق نیست و صددرصداشتباه است.

وی افزود: قرار شد جلسه ای ظرف چند روز آینده برای پالایش آمار بیکاران در گچساران داشته باشیم که این آمار در اولین فرصت پالایش شود.

سرپرست اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گچساران، ادامه داد: تلاشها و جلسات متعددی در  خصوص پالایش آمار بیکاران در گچساران صورت گرفته و مصوب شد در جلسه ی کارگروه که در هفته ی آینده تشکیل می شود آمار دقیق بی کاران مشخص گردد.

مهدی پور آخرین آمار ثبت شده بیکاران در دفاتر کاریابی را 19 هزار و سیصدو سی نفر ذکر کرد و تصریح کرد:درحقیقت ،نصف این آمار هم غیر واقعی ست به طور مثال خانواده هایی از گچساران نقل مکان کرده و به استانهای دیگر رفته اند ولی هنوز آمار چهار فرزندش در کاریابی ها موجود است.

نام نویسی برخی افراد در چند کاریابی

وی، افزود: برخی از اشخاص، بخاطر اینکه شانس بیشتری برای اشتغال داشته باشد در چند کاریابی نام نویسی کرده اند.

مهدی پور، ادامه داد:متاسفانه نیروهای غیر بومی زیادی به امید کاردر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از شهرستان ها و استانهای همجوار، به هر عنوانی در دفاتر کاریابی ثبت نام کرده اند.

سرپرست اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گچساران به فعالیت 4 دفتر  کاریابی در گچساران اشاره کرد و گفت: طبق تجربه ای که دفاتر کاریابی در این چند سال کسب کرده اند پالایش آمار بیکاران، کاری بس مشکل و زمان بر است.

وی، تصریح کرد:تهیه فرم استعلام  از سایر دفاتر کاریابی برای متقاضیان کار و همچنین کسب آمار از تامین اجتماعی ،صندوق مهر امام رضا(ع) و دیگر نهادهایی که آمار دارند می تواند در خصوص پالایش آمار بیکاران موثر باشد.

در ادامه مهدی پور بر جذب و بکارگیری نیروهای بومی در شرکت های پیمانکاری تاکید کرد و بیان داشت:در راستای جذب صددرصدی نیروهای بومی در شرکت های حوزه گچساران از طریق واحد بازرسی و روابط عمومی اداره، مکاتبات و تلاشهایی در این خصوص صورت گرفته است.

جذب نیروهای بومی نیاز به حمایت همه مسئولین دارد

وی با بیان اینکه حوزه عملکرد اداره کار در راستای قانون کار است، اظهار کرد: هر جایی که بحث از کارگر و کارفرما باشد اداره کار اجازه دخالت دارد و در ارگان های دولتی، آزمونهای جذبی و سایر موارد دخالتی ندارد.

این مقام مسئول،تاکیدکرد:در بحث اشتغال و جذب نیروهای بومی نیاز به حمایت و همکاری همه ی مسئولین ارگانها ،ادارات و نهادهای شهرستان است.

وی،گفت: از سال 86 تاکنون 2 هزارو ششصدو چهل و هشت نفر از طریق دفاتر کاریابی مشغول بکار شده که 108 نفر از آن ها در سال 92 جذب کار شدند.

در ادامه مهدی پور با اذعان به اینکه هر بازرس اداره کار باید به طور ماهیانه چهل بازرسی را انجام دهد، یادآور شد:دو نوع بازرسی در اداره کار وجود دارد بازرسی ادواری که برنامه ریزی شده است و در آن مشخص شده که در طول ماه ها از چه کارگاه هایی بازرسی به عمل آید.  

ای مقام مسئول ،افزود:نوع دیگری از بازرسی هم وجود دارد، به عنوان بازرسی موردی که در رابطه با مشکلات فردی و کارگاهی به صورت اتفاقی صورت می گیرد.

سیستم گرمایشی در اداره وجود ندارد

در ادامه مهدی پور به مشکلات ساختمان اداره کار گچساران اشاره کرد و گفت: 2 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کردن ساختمان این اداره  مصوب شده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی، ابراز کرد:کل ساخت و ساز و تکمیل کردن امورات اداری با اداره راه و شهرسازی است، سال رو به اتمام است و در حال سپری کردن زمستان هستیم ولی متاسفانه هنوز سیستم گرمایشی در اداره نداریم.

در ادامه سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، تصریح کرد: مسیر رفت و آمد به اداره هنوز آسفالت نشده ودر شرایط بارندگی تبدیل به باتلاقی می شود که برای قشر ارباب رجوع و به خصوص بانوان مشکلات زیادی را بوجود آورده است .

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها