نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
31. تير 1402 - 21:40
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران گفت: مکتب عاشورا باید برای اصلاح جوامع گوناگون به‌ویژه جوامع اسلامی در همه ابعاد تبیین شده تا سرمشق و الگویی سازنده و افزاینده در راستای اهداف الهی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام خادمی، رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ضرورت تبیین مکتب عاشورا در جامعه گفت: قیام امام حسین علیه‌السلام نه‌تنها برای ما  مسلمانان و شیعیان، بلکه برای همه مردم جهان از هر دین و آیینی یک سرمشق عظیم است که به‌وسیله آن می‌توان جهان را متحول کرد و با استفاده از آموزه‌های این مکتب ارزشمند، جهانی هدفمند و سرشار از روابط اجتماعی سالم بدون وجود حکومت‌های ستمگر برای بشریت به وجود آورد.

وی بابیان اینکه قیام امام حسین علیه‌السلام ویاران بزرگوار ایشان، جوانب عبرت‌آموز بسیاری دارد، افزود: لازم است مکتب عاشورا برای اصلاح جوامع گوناگون به‌ویژه جوامع اسلامی در همه ابعاد تبیین شده تا سرمشق و الگویی سازنده و افزاینده در راستای اهداف الهی، اسلامی و اجتماعی برای همگان باشد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام اظهار کرد: اصلاح امت اسلامی، امربه‌معروف و نهی از منکر، احیای سنت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله، حمایت از حق، مبارزه با باطل و جهل مردم، تشکیل حکومت اسلامی، اجرای عدالت، افشای چهره منافقین از مهم‌ترین اهداف قیام اباعبدالله علیه‌السلام است.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در ادامه با اشاره به اثرات فرهنگی و تربیتی مکتب عاشورا هم گفت: مسلماً نهضت عاشورا، دارای اثرات فرهنگی و تربیتی بسیاری بر جامعه آن زمان و همچنین پس‌ازآن خواهد بود؛ همچنان که در طول تاریخ و تا به امروز این اثرات قابل‌مشاهده است و نمونه بارز آن مقاومت و ایستادگی پیروان این مکتب در مقابل نظام سلطه است و انقلاب اسلامی ایران در امتداد نهضت عاشورا شکل گرفت.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه نهادینه کردن اصل ایثار و شهادت و همچنین پرهیز از دنیاطلبی از دیگر اهداف نهضت اباعبدالله است، افزود: امام حسین علیه‌السلام ویارانشان، مال و جان و عزیزان خود را در این راه فدا کردند و این درسی برای جهانیان است که اهداف عالی الهی را بر تعلقات دنیوی ترجیح دهند و آنچه باقی است را دریابند که همان سعادت اخروی، تقرب الی الله و رضایت الهی است، اگرچه  صبوری و استقامت در برابر سختی‌ها و مصائب هم ازجمله این درس‌ها و عبرت‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در میان بازماندگان واقعه عاشورا، حضرت زینب سلام‌الله علیها نمونه بارز صبر و مقاومت بودند که در مجلس ابن زیاد و یزید به افشاگری پرداختند و یزیدیان را رسوا ساختند. امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیتشان در واقعه عاشورا فرایض و دستورات دین را به حوزه اندیشه محدود نکرده‌اند، بلکه آن را در سیره عملی خود متبلور ساخته‌اند، برای نمونه تأکید امام بر نماز و عبادت تنها در محدوده کلام باقی نمی‌ماند، بلکه این مهم در عبادت‌های ایشان در شب عاشورا و نماز ظهر عاشورا متجلی می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی بابیان اینکه مکتب عاشورا و شهادت تضمین‌کننده امنیت و سلامت جامعه است، گفت: تبیین جوانب مکتب عاشورا یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌ها برای جهاد تبیین است که بارها مقام معظم رهبری بر آن تأکید نمودند. پس ضرورت دارد که در امر  تبیین وزنده نگه‌داشتن مکتب عاشورا برای اصلاح جامعه و حرکت به‌سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش دوچندان و مضاعفی داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها