نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. تير 1402 - 15:18
امام‌جمعه گچساران گفت: سهم استان از سدهای کوثر، چم شیر و...چقدر است و انتظار این است که رئیس‌جمهور این مردم را به‌صورت ویژه ببیند تا حقمان از آب ضایع نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: ایام حزن‌انگیزم محرم را به همه نمازگزاران تسلیت عرض می‌کنم، توصیه‌ای که رهبر انقلاب در امور دینی فرمودند اینکه تبلیغ اولویت اول است و همه رسالت جهاد تبیین را بر عهده‌دارند اگرچه اهل‌قلم و اهل بیان وظیفه سنگین‌تری در این زمینه‌دارند.

وی افزود: عفاف و حجاب جایگاه ارزشمندی دارد که بایستی در این خصوص هم به‌درستی در جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر کرد. رهبر انقلاب فرمودند که کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است، پس بی‌حجابی توطئه دشمنان اسلام است و فرد بی‌حجاب آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: نکته دیگر کشور روسیه یک خطای محاسباتی مرتکب شد و اینکه برخی از این کشورهای عربی مدعی‌اند که جزایر سه‌گانه ایرانی حل‌وفصل شود. درست است با برخی کشورها ارتباطاتی داریم اما به این معنا نیست که خطاها را نادیده بگیریم و ایران اسلامی تحت هیچ عنوانی بر سر سرزمینش مذاکره نمی‌کند و در دوران دفاع مقدس این مهم را اثبات کرد بنابراین روسیه هم تذکری در این خصوص دریافت کرد و مجبور به عذرخواهی شد.

امام‌جمعه گچساران گفت: عاشورا قدرت عجیبی دارد و عاشورائیان هوای نفس را درون خود لگدمال می‌کنند و نفس را لجام می‌زنند و بنده خدا می‌شوند؛ اما در باب جسارت اخیر به قرآن کریم در کشور سوئد باید توجه داشت که جسارت به قرآن به‌نوعی جسارت به همه ادیان الهی است و توهین به قرآن تنها توهین به مسلمانان بلکه توهین به‌تمامی ادیان الهی است.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: البته کشوری که ضعیف و ناتوان است ونمی تواند جلوی فرد هتاک به قرآن کریم را بگیرد، پس باید برود بمیرد و اگر هم‌توان دارد پس دروغ‌گو است. امروز مردم مسلمانان ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی بعد از نماز جمعه از قرآن دفاع خواهند کرد.

وی افزود: پنجم مردادماه سالروز تأسیس نماز جمعه است و حضرت امام (ره) فرمودند که نماز جمعه در رأس همه امور است، بنابراین لازم است که همه نهاد نماز جمعه را تقویت کنند. سخن امام‌جمعه، سخن نظام است و امام‌جمعه به مسئولین توصیه می‌کند که هدف از انقلاب برقراری عدالت و حل مشکلات مردم بوده است.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: هفته اخیر سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت را داشتیم که به‌نوبه خودم قدردانی می‌کنم. در این سفر اولاً برخی از کارخانه‌ها که چندین سال تعطیل بودند افتتاح شدند، افتتاح پتروشیمی و سد چم شیر در گچساران و افتتاح بیمارستان در شهر بهمئی را داشتیم و نکته‌ای که رئیس‌جمهور فرمودند که کارگران این طرح‌ها باید در طرح‌های دیگر به‌کارگیری شوند و تلاش این است سفره مردم خالی از نان نباشد.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی بیان کردند که در آینده نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد تحول بزرگی به خود خواهد دید و بحث بیکاری تا حدود زیای برطرف خواهد شد. از رئیس‌جمهور دو تقاضا دارم که یکی تکمیل تونل دیل است که انتظار می‌رود این تونل هر چه سریع‌تر تکمیل شود و نکته دوم نیز احداث سد آبریز در کهگیلویه است بنابراین سهم استان از سدهای کوثر، چم شیر و...چقدر است و انتظار این است که رئیس‌جمهور این مردم را به‌صورت ویژه ببینند تا حقمان از آب ضایع نشود.

وی افزود: از وزیر نفت هم در خصوص احداث چند پروژه خواهش کردیم یکی احداث دانشکده علوم و حدیث است که در آینده گچساران هم قطب اقتصادی خواهد شد و هم قطب علمی مذهبی که بنابراین شد که وزارت نفت دانشکده علوم و حدیث را در گچساران احداث کند.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: اما قول از وزیر نفت گرفتیم که سیستم سرمایشی مصلای به‌صورت کامل مرتفع خواهد شد اگرچه 25 میلیارد تومان هزینه دارد و وزیر نفت قول دادند که اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت