نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. تير 1402 - 7:18
در گفتگو با اورنگ نارکی مطرح شد؛
حقوق بشر آمریکایی، توهمی پوچ است
کارگردان گچسارانی گفت: دولتمردان آمریکایی با طرح ادعای توخالی حقوق بشر فقط به دنبال منافع خود در سایر کشورها هستند درحالی‌که حقوق بشر آمریکایی یک توهم پوچ و یک باور غلط است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اورنگ نارکی، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها و در مناسبت‌های مختلف نیز به موضوع حقوق بشر آمریکایی پرداخته‌اند که دولت آمریکا در حالی از حقوق بشر حرف می‌زند که زشت‌ترین تصویر از نقض حقوق بشر را در رفتار مستکبرانه‌اش با ملت‌های ضعیف جهان از خود بر جای گذاشته است.

وی افزود:رهبر معظم انقلاب در این خصوص می‌فرمایند که طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا برای فریب و وسیله فشار است. حضرت آقا دریکی از فرازهای سخنان خود تأکید می‌کنند: «آمریکایی‌ها میگویند ما طرفدار حقوق بشریم! ما میگوییم: اصلاً شما حقوق بشر را قبول ندارید. شما معتقد به حقوق کمپانی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی هستید. شما معتقد به منافع نامشروع رژیم آمریکا در سراسر دنیا هستید»؛ بنابراین این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب به‌خوبی نشان می‌دهد که طرفداری از حقوق بشر تنها ادعایی برای فریب افکار عمومی به شمار می‌رود.

نارکی گفت: دولتمردان آمریکایی به‌طور مداوم شعارهایی درزمینهٔ حقوق بشر مطرح می‌کنند، بااین‌وجود حتی حاضر نیستند به‌صورت ظاهری هم که شده، بر تبعیض نژادی در کشورشان سرپوش بگذارد. جنایاتی که آمریکایی‌ها در طول سالیان اخیر علیه سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان انجام داده‌اند، نشان از آن دارد که سیاستمداران آمریکایی حتی به رعایت بدیهی‌ترین اصول حقوق بشری در کشور خود پایبند نیستند.

نویسنده گچسارانی ادامه داد: امروز اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا را می‌توان در ترور فیزیکی و شخصیتی دانشمندان و علمای دینی کشورمان هم مشاهده کرد، درحالی‌که جهان نیز سرشار از اقدامات تروریستی و کینه‌توزانه دولتمردان آمریکایی علیه مردم بی‌گناه به‌ویژه مسلمانان جهان بوده است؛ بنابراین می‌توان این‌گونه برشمرد که ایالات‌متحده خودمحور شرارت، جنایت، ترور و تروریست در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود اگرچه جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه از عمرش قربانی ترورهای متعدد از سوی جنایتکاران آمریکایی‌ بوده است.

کارگردان گچسارانی ادامه داد: دولتمردان آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زنند همان تروریست‌هایی هستند که در دهه‌های اخیر منطقه خاورمیانه را به خاک و خون کشیده و کشتارها و جنایات بسیاری علیه بشریت به راه انداختند. نکته‌ای که باید توجه داشت این است که آمریکایی‌ها با طرح ادعای توخالی حقوق بشر فقط به دنبال منافع خود در سایر کشورها هستند.

وی اظهار کرد: استکبار جهانی و در رأس آمریکای جهان خوار با ابزار دروغین حقوق بشر و با کمک امپراتوری رسانه‌ای جنایات بسیاری را در سطح منطقه و جهان مرتکب شده است که نمونه بارز جنایات آمریکا در کشورمان می‌توان به تحمیل جنگ هشت‌ساله و حمایت همه‌جانبه از رژیم صدام، اقدام به ترور 17 هزار زن و مرد و کودک، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی، ترور دانشمندان هسته‌ای و علمای برجسته کشورمان، شهادت سردار سلیمانی، بلوکه کردن دارایی‌ها ایران، اعمال تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشورمان و ده‌ها عنوان دیگر ازجمله این اقدامات ضد حقوق بشری آمریکایی‌ها است.

نویسنده گچسارانی در ادامه تصریح کرد: نکته دیگر اینکه حقوق بشر آمریکایی یک توهم پوچ و یک باور غلط است، نظام سلطه با تبلیغات گستره رسانه‌ای همواره تلاش دارد تا جای مظلوم و ظالم را عوض کند که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بازخوانی و افشای چهره حقیقی و ضد حقوق بشری آمریکا از مصادیق جهاد تبیین به شمار می‌رود  که درنتیجه افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی برای نسل‌های امروزی کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها