نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. آبان 1401 - 11:59
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:هرگونه جذب و بکارگیری نیرو در دانشگاه و در مدتی که بنده بوده ام، فقط با آزمون بوده و هیچ نیرویی بدون ضابطه هم بکار گرفته نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دکترمحمد غلام نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص راه اندازی بیمارستان نرگسی گچساران گفت: بیمارستان نرگسی گچساران با توجه به آماده شدن زیرساخت هایی که قبلا آماده نبود، امروز نیز آماده راه اندازی شد،هرچند این بیمارستان قبلا افتتاح شده بود که ایرادی هم نداریم منتها آمادگی پذیرش بیمار را نداشت.

وی افزود:امروز راه اندازی بخش های آزمایشگاه، رادیولوژی، اتفاقات و نیز بخش سرپایی و انتقال بخش داخلی بیمارستان شهید رجایی به بیمارستان نرگسی را داشتیم  و ان شاءالله در آینده ای نزدیک هم سایر بخش های تخصصی نیز راه اندازی خواهندشد .

آخرین وضعیت بیمارستان شهید رجایی

غلام نژاد در ادامه در خصوص وضعیت بیمارستان شهد رجایی گچساران هم تصریح کرد:اما بیمارستان شهید رجایی به عنوان بیمارستان اصلی شهر همچنان پا برجاست و خدماتش را به شهروندان ارائه خواهد داد و این بیمارستان می تواند هم بخش های اضافه تر و بخش های تخصصی تر را هم ارائه دهد.

وی افزود:بنابراین در بیمارستان نرگسی برنامه جهت راه اندازی بخش های جدید تخصصی هم خواهیم داشت اما باید توجه کرد که نمی توان به صورت یکمرتبه همه بخش ها به بهره برداری برسند و بایستی به مرور زمان همراه با تامین منابع مالی ، انسانی و ...انجام شود.

نحوه جذب نیرو در بیمارستان نرگسی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به جذب نیرو در بیمارستان نرگسی گچساران گفت:جذب نیرو  طبق قوانین کشوری در قالب فضای رقابتی و آزمون خواهد بود که در آینده هم انجام خواهد شد و فعلا در این بیمارستان از پرستاران طرحی، تمدید طرح و نیروهایی که از برخی بخش های بیمارستان شهید رجایی منتقل شده اند، استفاده خواهد شد تا ان شاءالله در فضایی رقابتی باقی نیروها هم استخدام شوند.

وی ادامه داد:در بحث استخدام هم هرگونه بکارگیری نیز در دانشگاه در این مدتی که بنده بوده ام، فقط با آزمون بوده است و هیچ نیرویی بدون ضابطه هم بکار گرفته نشده است،با این حال امنیت آزمون و فضای رقابتی در سطح وزارت بهداشت برقرار است و بنای ما برهمین است.

در بخش دولتی کمبود دارو نداریم

دکتر غلام نژاد در خصوص کمبود برخی دارو در سطح استان  هم گفت:الان با وجود پیک آنفولانزا ،کرونا و فصل سرماخوردگی مقداری کمبود سرم و داروهای آنتی بیوتیک در سطح کل کشور نیز وجود دارد که  به تبع در استان ما هم این کمبودها وجود دارد اما ما در بخش دولتی کمبود دارو نداریم یعنی در بخش دولتی ما هیچوقت سرم کمبود نداریم.

تجویز بی رویه و غیرمنطقی سرم 

وی افزود:سال گذشته 10میلیون توزیع سرم در کشور داشتیم که امسال 17میلیون شده که 70درصد افزایش داشته است، در استان ما همینگونه است و سال گذشته  تعداد یک میلیون و 100سرم استفاده داشتم و امسال نیز یک میلیون و 400 سرم که با افزایش همراه بوده است بنابراین این افزایش به خاطر پیک آنفولانزا و بیماری های تنفسی است و مقداری هم به خاطر تجویز بی رویه و غیرمنطقی سرم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  ادامه داد:اما در بحث آنتی بیوتیک ها به خاطر تغییر قیمتی که ایجاد شده و تهیه مواد اولیه هم مقداری با مشکل مواجه شده که ان شاءالله در روزهای آینده با تعیین قیمت دارو و تامین مواد اولیه این مشکل نیز رفع خواهد شد.

وضعیت فضای درمان در استان

وی درخصوص وضعیت فضای درمان در استان هم گفت: در سطح استان این موضوع یکنواخت نیست و ما در یاسوج و گچساران ظریب اشغال تخت بیمارستانی، خیلی پایین است و تخت بیشتری داریم اما در کهگیلویه میزان ظریب اشغال تخت درمانی بالا است که یعنی فضای درمانی کمتری داریم.

بنا نیست بیمارستان نرگسی تعطیل شود

دکتر غلام نژاد در ادامه اظهارکرد:با این وجود تمام تلاش ما این است که بیمارستان نرگسی با قوت  به کار خود ادامه دهد و بخش های بیشتری در آینده  هم راه اندازی شوند و بنا هم نیست که بیمارستان هم تعطیل شود.

وی تصریح کرد:مطمئنا راه اندازی بخش های فوق تخصصی را در برنامه خواهیم داشت در حالی که بیمارستان نرگسی یک بیمارستان جنرال و عمومی است و باید بخش های عمومی را هم در برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت