نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مرداد 1401 - 12:07
فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: امروز ندای انقلاب اسلامی به برکت مکتب عاشورا به تمام ملت‌های دیگر رسیده و حکومت‌های مستکبر در حال زوال و فروپاشی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سرهنگ سید حمزه محقق زاده ،فرمانده سپاه ناحیه گچساران،در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص ضرورت تبیین مکتب عاشورا در جامعه گفت:حضرت امام خمینی(ره) فرمودندکه «ما هر چه داریم از محرم و صفر است»، بنابراین این امر مهم باید به شایستگی هرچه تمام تر برای آحاد ملت به ویژه نسل جوان و نوجوان مان تشریح و تبیین شود که معنا و مفهوم حقیقی این بیان تاریخی و ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی چه بوده است؟.

وی افزود: با این وجود نیز دین مبین اسلام و همه ادیان الهی توجه زیادی به موضوع  تعقل و تفکر در مسائل مختلف را دارند‌. یکی از اساسی‌ترین ابعاد حادثه عاشورا، درس‌ها و عبرت‌های این نهضت است و ماه محرم نیز بهترین فرصت بشریت برای یادگیری و بهره گیری مطلوب از مکتب عاشورا خواهد بود تا این آموزه های ارزشمند را در زندگی اش پیاده کند و به موفقیت و سعادت نیز دست یابد.

سرهنگ محقق زاده ادامه داد:همانگونه که می دانیم مکتب عاشورا مفاهیمی همچون ایثار،مقاومت  و ایستادگی در مقابل ظلم،شجاعت،اخلاق،شهادت طلبی،ولایتمداری و...را در برمی گیرد، در نتیجه ترویج و گسترش مکتب عاشورا در عرصه جهانی این موضوع را نوید خواهد داد که ملت های آزاده دنیا در حال پیمودند مسیر آزادگی و استقلال هستند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:باید توجه کرد که قرن ها از حادثه عاشورا گذشته است اما هر روز نیز به عظمت عزای حسینی در سراسر عالم نیز افزوده می شود که خود نشان دهنده برحق بودن قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است که از جمله ویژگی‌های قیام اباعبدالله(ع) نیز می توان به ظلم ستیزی و عدالت طلبی آن اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: بنابراین انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا و زمینه ساز نهضت ظهور مهدی موعود (عج) است،حضرت امام خمینی(ره)با اقتدا به سیدالشهدا ءعلیه السلام در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادگی کردند و با مقاومت و سازش ناپذیری انقلابی را بنا نهادند که  امروز زمینه ساز تمدن نوین اسلامی  و نیز  موجب زنده نگه داشتن پرچم آزادی خواهی در جهان شده است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا پیوند عمیقی دارد که با هیچ نمونه ای از تاریخ‌ مکتب ها و انقلاب های دیگر نمی توان مقایسه کرد که نمونه بارز آن در هشت سال دفاع مقدس نیز جلوه گر شد. و امروز ندای انقلاب اسلامی به برکت مکتب عاشورا  به تمام ملت‌های دیگر رسیده و حکومت‌های مستکبر در حال زوال و فروپاشی هستند.

سرهنگ  محقق زاده در پایان هم گفت: باید توجه کرد که دشمنان اسلام با راهبرد ایجاد تفرقه در بین ملت های مسلمان  هر روز نقشه‌ها و فتنه‌های جدیدی را پایه ریزی می کنند.هرچند انقلاب اسلامی با تاسی از نهضت عاشورا و با محوریت وحدت در بهمن 57به پیروزی رسید درحالی که امروز نیز قوام و استمرار آن با وحدت،انسجام و یکپارچگی مردم حول محور ولایت فقیه محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها